PC højttalere

Media Center d.  22. november. 2008, skrevet af borger
Vist: 1195 gange.

borger

Overclocker
Tilføjet:
22-11-2008 20:39:49
Svar/Indlæg:
37/6
Jeg søger et sæt PC højttalere som primært skal bruges til at spille musik fra computeren, men de må også gerne være gode til at spille film. Lydkvalitet og handy småt design er top prioriteter. Skyd løs!

mvh
Borger
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2008 21:24:51
Svar/Indlæg:
4120/115
hvis det skal være rigtig billig: http://studie.eskildsen.dk/Sho...

Ellers hvis du vil kaste lidt $ efter det, så er der jo masser af rigtig gode muligheder der ude! Hvor stor er dit budget, og hvad er dine forventninger, udover musik og film?

borger

Overclocker
Tilføjet:
22-11-2008 22:00:02
Svar/Indlæg:
37/6
Godt bud!
Jeg havde forestillet mig noget omkring 2000kr, men jeg vil godt give mere hvis jeg så ka få noget rigtig godt. Det skal bruges til at tilslutte en bærbar så der kan spilles musik fra den på et kollegieværelse, så de behøver ikke at kunne spille særlig højt. Men lydkvaliteten er vigtig samt designet så de ikke fylder for meget på skrivebordet

season88

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2008 22:14:21
Svar/Indlæg:
1221/95
En eller anden idiot ville sige: "Du skal da ikke ha' højtalere, du skal ha' Canal Digital..!"

Men sådan leger jeg ikke her. Jeg siger: "Du skal sgu da ikke ha' Canal Digital til en 10'er din klovn.! Du skal da ha' Logitech Z 5500 til 1.903 inkl. porto!"

http://edbpriser.dk/Products/L...

Det er et super sæt der både ser lækkert ud, samt leverere en virkelig lækker lyd 🙂

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2008 22:19:34
Svar/Indlæg:
2388/52
Du glemmer lige at det fylder en del..
uden tvivl er det et vildt fedt sæt!

season88

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2008 22:23:25
Svar/Indlæg:
1221/95
#4 En del lyder som om at man lige så godt kunne købe et mobildiskotek (hvilket jo egentligt også er en mulighed hvis du har pladsen) 😛

Men det fylder lidt mere end de normale små 2.1 sæt, men forsatan hvor ville jeg vælge det sæt hver dag hvis jeg havde 2k at brænde af på højtalere 🙂

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2008 22:47:48
Svar/Indlæg:
2388/52
Kan man ikke også få det som et 2.1 sæt?

men ja hehe,de kan fandme spille op! og bassen kan følge vildt godt med deropaf!

borger

Overclocker
Tilføjet:
23-11-2008 01:49:06
Svar/Indlæg:
37/6
Ser fed ud den Z 5500, men den fylder godt nok lidt meget. Det er til min kæreste og jeg tror ikke hun vil ha proppet sit kollegieværelse til med hifi grej 🙂 men hvis man kan få noget i samme stil bare 2.1? Surround er vist ikke nødvendigt

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 02:08:12
Svar/Indlæg:
5750/124
Logitech Z4 er nogle ok højtallere... du behøver jo ikke give 2k for højtallere der ikke fylder spiller godt, dog uden at spille voldsomt højt 😉

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 04:31:41
Svar/Indlæg:
2440/66
creative T3. er testet af HWT for nyligt.

santar

Nørd
Tilføjet:
23-11-2008 16:38:50
Svar/Indlæg:
2/0
Logitech Z-2300
Har det selv, og det spiller godt uden at fylde alt for megt:)
koster omkring de 1300 kr.

Toft123

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 16:49:19
Svar/Indlæg:
1600/230
Empire er heller ikke et dårligt mærke når det kommer til højttalere:

2.1 sæt:
http://www.edbpriser.dk/Produc...

eller

2.0 sæt:

eller

De dyreste er listet først. I 2.0 sættene er der forskellige farver på sættene, der også har forskellige specifikationer.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 17:53:11
Svar/Indlæg:
20170/383

øhm, din Canal digital Joke er ikke helt forstået 🙂

borger

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2008 09:58:12
Svar/Indlæg:
37/6
Tak til alle for de mange foreslag.
Jeg tror jeg ender med Creatives T3.
Men jeg tænker på om lydkvaliteten nu også er i top når Creative og Logitech og andre computer brands producerer lyd? Skal man ikke over i noget mere hifi agtigt eller noget a la #1 hvis lydkvaliteten er det vigtigste, især til at spille musik. Jeg forestiller mig lidt at Creatives højttalere mere er lavet til gaming end til hifi. Det skal lige siges at jeg ikke har hørt nogen af de ovennævnte højttalere så jeg ved ikke noget om det 🙂 Er jeg galt på den?

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 10:15:54
Svar/Indlæg:
8762/174

Et par hifi højtalere er heller ikke et dårligt køb måske nogle små dali concept højtalere kunne være en løsning sammen med en lille forstærker 🙂

Selv bruger jeg et Logitech Z3E som jeg er meget tilfreds med det spiller som en drøm og lyder som et meget større anlæg ind det er og det spiller lige sku næsten op med mine halv gamle Jamo højtalere

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2008 12:13:04
Svar/Indlæg:
2127/11
#11 Jeg har nr to du linker til, X Gaming 5000. Det er et endda rigtig ok sæt til de penge. Ift de få sæt jeg ellers har hørt, udmærker det her sig ved rent faktisk at være rimelig åben i lyden, genren og prisklassen taget i betragtning. Der er s'mæn også rimelig med smæk i subben, no worries. ..og jo, det kan også spille pænt højt.

Desværre kan jeg kun lave en reel sammenligning med min gode vens Logitech X230, som jo ellers er lidt billigere. Hans bas virker umiddelbart kraftigere, men til gengæld er min langt mere præcis og hårdtslående. Begge spiller sådan set musik så man gider at høre på det. Forskellen for mig er, at man med hans hele tiden er opmærksom på at det er et sæt pc højttalere man lytter til, mens man med mit faktisk kan glemme det ind i ml. Ikke fordi de rent faktisk spiller rigtig hifi til ug med kryds, far from it. Men de har den der åbenhed og lethed i mellemtone og diskant, samt en rimelig præcis bas. Så sidder man og snakker med lidt musik i baggrunden, tænker man ikke over hvad det er man hører på.

Jeg har lyttet lidt rundt omkring i forretninger, men det er jo ikke lige den fedeste lyttesituation. Men generelt er det mit indtryk at Empire er en fabrikant man skal tage alvorligt ift de kendte på markedet. Hvis du kan #0, så hiv kæresten med rundt på en lytter. Man kan i det mindste danne sig et indtryk af forskellene, og det er bedre end ingenting 😉

Toft123

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 13:45:52
Svar/Indlæg:
1600/230
#15 Jeg er helt enig i din uddybning. Jeg har et af de mindre sæt til min pc, R-1450B, der spiller helt fantastisk på trods af størrelsen. I et af deres 2.0 sæt ser det endda ud som om de har brugt kevlarmembraner a la B&W højttalere 😛

Når jeg skruer op for mine, der er et billigt sæt til 299,- kan jeg heller ikke høre den forvrængning der ofte opstår på pc højttalere, så jeg kan kun tilslutte mig Johnnys vurdering af den præcise bas, fyldige mellemtoneområde og luftige diskant. Super gode højttalere!

Hvis du bor i København #0, kan jeg varmt anbefale dig at gå ind på Falkonér Alle, hvor Føniks Computer (mener jeg det er) har et fint baglokale, hvor alle højttalerne står. Der er også en del Empire imellem.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 15:33:07
Svar/Indlæg:
4120/115
Helt klart, hvis du skal bruge det til musik, så glem at det creative / logitech osv. De er meget smart som pc speakers i deres helhed, men de kommer altså til kort når der skal spilles linier og sammenhængene, og de små sattelitter formår slet ikke at lave samme lydspredning og brede/dybe lydbillede som en god højtaler gør.

Og hvad angår subwoofer, så er det et rigtig godt tegn på at højtalerne er underdimensionerede, og især hvis der er tale om 2.1 Man kan diskutere om subwooferen kan have sin retfærdighed i et surround system med særskilt LF spor. Men det er bare ikke det den bliver brugt til i den slags systemer!!!
Der skal den udover LF sporet også backe alle de resterende højtalere op, som knækker af helt oppe i mellemtone området 😳

Gå efter en alm. højtaler som er istand til at spille et langt større frekvens spektre. Så er der også en meget bedre chance for at den er mere neutral, end de boostede pc speaker systemer.

En god kombination af en lille reol højtaler og en god lille forstærker, er langt hen ad vejen en bedre løsning. Også selvom watt tallet og størrelsen på subwooferen ikke er sammenligneligt, men chancen for at watt angivelsen passer er nok også en del bedre... 😉 (Dali Concept er dog ikke lige min kop te, men hver sin smag)
Men måske tage et lyt på Dynaudio MC15, som er et lille aktiv sæt, men i hifi kvalitet.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 15:47:47
Svar/Indlæg:
2440/66

du får hvad du betaler for. længere er den ikke. selv har jeg et sæt z2300 som jeg også bruger som anlæg og det er ganske ok, men det slår altså ikke hvis jeg går ned i hifi klubben og køber noget til 3000kr.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 16:35:43
Svar/Indlæg:
5421/53
Køb Z-5500, sæt højtalerne ved siden af hinanden (parvis) sæt så Stereox2, og vupti, så har du 2.1 😛

Centeret er meget vigtigt hvis du vil ha god lyd i film.