HDD vilken af dise 2 hdd

Diverse d.  23. november. 2008, skrevet af saiot
Vist: 263 gange.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 18:00:23
Svar/Indlæg:
7111/480
vilken af dise 2 hdd vil i anbeflae jeg skule snåpe jeg har 2 af dem her i forvejen http://www.edbpriser.dk/Produc... men der er en af dem der er begynt af sige klike lyde og er ikke så fedt syns jeg har hørt samsund har 5 års garanti på ders hdd er det også gelne for den her ?
ellers har jeg overvejet af gå over til WD fra anbefaling fra en ven der er tale om dene disk her http://www.edbpriser.dk/Produc... dog har jeg hørt fra en anden ven af han have problmer med af den gik ned i fart for af spare størm og blev langsom men den skal bruges til af strem iso filer tro i det bliver et problem med den vil hakke så eller ?
MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 18:15:13
Svar/Indlæg:
2576/125
F1 vil jeg anbefale. Det er rigtig WD går ned i RPM's for at spare strøm, og blive mere lydløs. 🙂

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 18:18:25
Svar/Indlæg:
7111/480
1# kan du udybe mere hvad grunen er til anbeflaling ved du havd WD overføer i sek når de går ned hiller pasonlig mest til WD da jeg har 2 af de F1 og en siker klik lyde nr 2 er ved af død 😕

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 18:52:13
Svar/Indlæg:
2576/125
Meningen med WD er at den kører op og ned i RPM's når den ikke yder noget, derfor kommer der en naturlig delay eller ydelses forring, fordi den først skal op i fart.

Samsung F1, fordi den anbefaler andre og ydelsen er mere konstant. Du kan også kigge på Seagate.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 19:01:34
Svar/Indlæg:
1643/172
Samsung F1 har et problem med at der bliver lavet mange fejl under produktionen og Samsung's test afdeling ikke altid fanger de defekte HDD før de smider dem ud på marked. Har selv oplevede at jeg fik en defekt Samsung HDD og symptomerne viste sige efter 2 dage i form af at performans blev halveret fra den ene dag til den anden.

Så vis det er holdbarhed så gå efter Seagate E2 serien og WD's top performans HDD er nu ikke Green udgaven, men deres Black udgave. Deres Blue udgave er sådan set bare deres mainstream udgave. Hvad angår HDD med 7200 RPM så er Seagate 7200.11 den hurtigste lige PT. Om den så larmer ved jeg intet om.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 19:17:09
Svar/Indlæg:
7111/480
ok tak for budne tro det bliver en F1 har 2 f dem og det er vil ikke så slemt af de gå is tøker hele tiden når de ksla køre riad så er det jo bare en rma tur så kan de lager ikke af lave alle de fjaj 😕 for den WD lyder da lidt bøvlet hørte lgie fra ham min m8 der have haft en han sage det tog ham 20min af overføre en dvd iso så det er for lang tid der tage 5mn for mine F1 og jeg har 100dvd iso filer der skal der over på så kan ikke vente i så lang tid 🙂 er der nolge der kener mere til samsund granti paser det med de 5år eller er det kun på server diske

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 21:50:50
Svar/Indlæg:
7263/260

Hej Tobias,

Det var denne WD disk jeg omtalte, som i dit link.
http://www.edbpriser.dk/Produc...

Dejlig harddisk, altså den er lydløs, men det er klart når den er strømbesparende.
Jeg satte den til, og først inde i Vista begyndte den at spinne, troede ikke den virkede så genstartede, men da jeg havde gjort det en 3-4 gange, indså jeg det skulle den bare.

Jeg fik formateret den med partition magic 8.0, og begyndte at overføre data til den, men for fanden da!, det går jo pisse langsomt.
Faktisk når den stod og overførte, eller læste for den sag skyld, så gik den ned, også stttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttit (harddisken tænder, forstil det jer nu 😛 ), så var den tændt igen, også gik der måske 4-5min. også gjorde den det igen, pisse harddisk, jeg vil klart anbefale den Samsung SpinPoint 1TB, super lækker disk som jeg selv lige har fået ind af døren.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 22:00:32
Svar/Indlæg:
7111/480
6# jep det må blive sådan en så har også 2 af dem iforvejen så får besilt sådan 1 stk emre i morgen så kan den geme dataen mens den anden ryger til rma lige et tillæges spsømål jeg har jo 2 HDD af samme type og de er fra 2 forsklige steder er det lige fedt hvor jeg sener den hen eller kan jeg komme til af sende en forkret disk af sted som de så siger ikke var den de solgte mig for kan ikke lige umelbart se forskel på dem 😕