Verdens hurtigst sælgende spil nogensinde

Litteratur d.  23. november. 2008, skrevet af Mads321
Vist: 1320 gange.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 21:14:06
Svar/Indlæg:
3162/326
World of Warcraft: Wrath of the Lich King er netop erklæret verdens hurtigst sælgende spil i verdenshistorien.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 21:18:04
Svar/Indlæg:
2845/99
forstår ganske enkelt ikk at der virkeligt findes folk som fortsat bliver ved med at betale penge for det spil hver måned..... støder ikk folk der gør det, syntes det er fint folk har en hobby, men ærger mig fandme over det ikk er mig som fandt på det system ☹

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 21:38:54
Svar/Indlæg:
5750/124
#1 jeg tror ikke du ville have kapital til det (da du først skulle opkøbe rettighederne til warcraft, og derefter 8 års udviklings samt alt for meget marketing 🤣 ).

#0 Det er da fedt nok for Blizzard, men er det nye så meget bedere (har aldrig spillet wow :yes: , og kommer næppe til det 😀 )

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
23-11-2008 22:02:47
Svar/Indlæg:
1317/46
#1 i forlængelse af det #2 skriver så tænk på at det var en stor fordel for wov at de havde Warcraft temaet i forvejen, dermed allerede have noget genkendeligt at sælge spillet på. Så selv hvis du havde pengene og folkene til at udvikle noget a.la wow, så ville du stadigt mangle et unikt sellingpoint.

Blizzard har i øvrigt at altid været gode til at spinde guld på de få produkter de sælger. Jeg har heller ikke spillet wow, men jeg har aldrig set en dårlig anmeldelse af et blizzardspil.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 22:47:04
Svar/Indlæg:
5750/124
#3 husk på at Star Craft fik højere karaktere end wow 😀 (gotta love SC ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ , og endnu flere hjerter 🤣 )

Jesper

Superbruger
Tilføjet:
23-11-2008 23:35:38
Svar/Indlæg:
53/19
Apropos Blizzard-spil, hvad blev der egentlig nogensinde af Starcraft Ghost?

Det forsvandt pludseligt fra deres hjemmeside. Måske er udviklingen gået dårligt, og de har måske derfor valgt at droppe spillet for ikke at ødelægge deres gode ry som spilproducenten, der altid succesrige gode spil :)

CF

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 23:39:56
Svar/Indlæg:
4689/105
Blizzard er ikke en producent der bare bare spytter spil ud konstant, men de får masser af penge i kassen alligevel 😛 Alt hvad de laver bliver godt. De udviklere skider jo guldæg ud hele tiden 😛

Det er simpelthen vildt hvor mange spil der er solgt. Coolshop siger også at de aldrig har haft så stort et salg af ét enkelt spil. De siger at de har solgt et STORT 5-cifret antal af den expansion der, og det var bare et par dage efter release 😲 Det er jo fuldstændig sindssygt 😲 Jeg tør ikke tænke på hvor mange de har solgt nu.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 23:54:55
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg tror, at man bør fokusere på, at det er det spil, som de fleste har villet give penge for... Vi kan jo hurtigt blive enige om, at der sidder en masse derude og spiller piratudgaver af div. spil.

Hvis jeg skal være ærlig, så kunne det være fedt med en "fripas"-undersøgelse, så man rent faktisk kunne se hvilket spil, der har været/er det mest udbredte... 🙂

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 00:10:31
Svar/Indlæg:
5750/124
#5 Ghost eksistere da, af hvad jeg ved... det har da vist nok været blevet solgt, men det var jo en Xbox only titel 😩 ...

#7 Jeg synes også det kunne være vildt godt at lave en undersøgelse hvor man finder ud hvilket spil der er det mest udbredte, hvor pirat hentninger og salgstal skal indgå :yes:

GeNiTaliA

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2008 02:00:13
Svar/Indlæg:
382/48
Man skal spille det for at forstå hvordan det er 🙂 Så simpelt er det, og undskyldningen med at 100 kr om månneden simpelthen er til grin for et spil, er simpelthen for langt ude i hampen, stop med at ryge eller what ever, og prøv spillet 🙂 De 100 kroner skal man sku nok kunne skrabe sammen. Desuden kræver det også en vis inkomst at kunne holde serverne oppe + GM's der er klar med live support 24/7 + alle de mange updates der kommer jævnligt, hvilket er med til at give spillet gode karakter.

Hvad der gør spillet så godt er at man sammen med en masse mennesker, som jeg i mit tilfælde møder i real life af og til, kan være sammen om at, ja, smadre en masse "monstre" what ever :p Det er pisse fedt, men kræver modet (eller dumheden) til at sætte sig ind i det, det tager en frygtelig masse af ens tid 🙂.

Allanz

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2008 02:18:24
Svar/Indlæg:
23/7
WoW er jo bare Hack'n Slash når det endelig kommer til det.
Af hvad jeg har hørt kræver de der instances/boss fights ikke særlig meget intelligens eller nogen specielle evner...

Og 100 kroner er alt for dyrt, support og server opretholdelse kan da ikke koste så meget.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 02:47:47
Svar/Indlæg:
2959/206
#10 - Boss Fights kommer nu helt an på hvor langt du er oppe i raiding.. Ville nu ikke ligefrem kalde Sunwell (Den sidste Raid Instance i TBC) nem før Patch 3.0.x kom ud (WotLK patchen).

Min RG (Raid Group..) havde f.eks. langt over 500 forsøg (mener jeg) på den næst-sidste boss derinde.. Eller noget der svarer til 4-5 måneder.

"Og 100 kroner er alt for dyrt, support og server opretholdelse kan da ikke koste så meget." - Selvfølgelig tjener de en del på det ud over hvad Support skal have i løn og hvad det koster at have en server oppe..
Men tror nu heller ikke at det er helt billigt.. Et Realm har jo mere end bare en enkelt server.. Der er Instance Server, Battleground server, verdens servere osv.. Der er ved at være en del..
Derudover hardware upgrades engang imellem osv..

Oh, og hvis man køber Gametime i Boomtown så koster det 170kr for 2 måneder.. Så der er da lidt at spare 🤡
- 100kr.. Meh, bruge dem på 4 1½ cokes eller noget man kan hygge sig med i en månede.. Colaen lyder fristende.. Men 😳

Starcraft Ghost udviklingen blev forresten stoppet, og spillet sat på pause i ubestemt tid.
http://en.wikipedia.org/wiki/S...
Release date(s): Indefinitely postponed

Anonym202031110209

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2008 06:10:29
Svar/Indlæg:
388/15
Elsker I ikke også bare når folk prøver på at udtale sig om noget de ikke aner noget om? :P (henviser til #10).

Mht. til 80 kr er for dyrt:
Blizzard har opstillet gigantiske serverparks i Tyskland og Frankrig bare til EU, dertil kommer udviklerne der konstant ændrer spillet gennem mindre patches, og større content patches, og i sidste ende også skal lave expansions (der er svjv stadig 2 mere kommende). Så er der alle de andre ansatte der skal lønnes, og til 10millioner spillere world-wide er det rimelig mange ansatte der skal til at holde styr på dem også ;o. Desuden er der også bandwidth, reklamer osv.

bechdog

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2008 07:06:58
Svar/Indlæg:
112/12
Som jeg forstår det er wow geargrinding to the bone.
men igen nu har jeg ikke sat mig ind i det.
syntes det er flot at nogle mennesker kan lave et koncept
som bliver solgt i så store tal:) all props to blizzard 😎

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 07:32:40
Svar/Indlæg:
2263/135
2.8 millioner x 250 = mange penge. Derefter allerede efter 1 måned skal de have 100 kr x 2.8 + de mange andre som allerede spiller de andre versioner.

Aner ikke hvor mange der spiller spillet, men 100 kr om måneden x 10 millioner spillere er mange. Har dog ikke prøvet spillet. Kunne være man skulle en dag.

Men så et spørgsmål til alle.

Hvis jeg skal vælge at prøve WOW eller Age of conan.. Hvad skal jeg så vælge?

Mino

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2008 08:13:42
Svar/Indlæg:
278/73
#14 LAD for gud skyld være med at vælge Age of Conan, alle jeg kender siger spillet er dødt, fordi de mangler end-game content i spillet....folk dør simpelthen af kedsomhed når de er maks level, og ender med at smutte tilbage til WoW, eller Warhammer eller hvad der nu "gør" det for én.

Blizzard tjener skam fint med penge på WoW, men mange af pengene går direkte tilbage i udvikling og events. Jeg er sikker på det koster et par kroner at arrangere BlizzCon.

Jeg spillede selv WoW, og gennemførte alt i den expansion der lige er blevet forældet (inklusiv Sunwell), og det er sgu lidt det samme...jeg tvivler på at der er ret mange der spiller WoW, fordi content er top nice....for det er det da helt klart....de første 3 måneder. Det der holder gamerne fast, er et community på 10 millioner mennesker med samme interesser....der er utallige historier om WoW spillere, som mødtes, flyttede over landegrænser, blev gift og fik børn. Alting er lidt lettere når man starter på samme grundlag.

Personligt stoppede jeg fordi det blev for tidskrævende, og jeg magtede simpelthen ikke "wipe" 4-5 timer hver aften på en ny boss mere. I det øjeblik man vælger at spille på top plan, skal man sgu passe meget på det ikke kommer til at føles som et arbejde, og det gjorde det så i mit tilfælde.

Fin artikel, og tillykke til Blizzard

CreepyShit

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2008 08:33:42
Svar/Indlæg:
346/9
#10 Du har hørt ? dælme noget af et spinkelt grundlag at udtale sig på :no:
#14 Jeg har ikke selv prøvet Age of Conan, men kender mange wow gamere der har, de er alle stoppet og gamer wow igen ;)

#15 Samme her, jeg quittede mit guild og joinede et der er knapt så langt fremme i skoene, nu raider jeg når jeg har lyst og det gør sq en stor forskel, så måske det var en ide for dig ? :yes:

ScrapDog

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2008 09:00:05
Svar/Indlæg:
565/60
Tja, der er jo ikke andet at sige end thumbs up til Blizzard. De har ski formået at skabe noget genialt.

Til spørgsmålet med WoW vs. AoC, så vælg helt klart WoW. AoC var pisse fedt i starten, men det mangler en del indhold og endgame ting. Var i et guild, hvor vi tog alle bosser på en uge, sådan ca. Det tog 1-3 timer alt afhængig af, hvilken boss det nu var.
I forhold til WoW synes jeg nu AoC er meget federe at lvl i, men WoW har meget mere indhold... (:

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 09:03:07
Svar/Indlæg:
4156/111
Så de tjener altså omkring 90 millioner om måneden? Så har de fandme også bare af at lave noget ordentligt næste gang med alle de penge... eller sende en rakket til Mars eller noget! 😐

neutech.dk

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2008 10:28:00
Svar/Indlæg:
64/5
Bare synd at de ikke lavede wow som et strategispil lige som de forrige warcraft spil. Jeg vidste f.eks. ikke at det ikke var et strategispil før jeg købte lortet, for så havde jeg aldrig købt skidtet.

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 12:52:36
Svar/Indlæg:
1503/128
#18> Nej, de tjener IKKE 90 millioner om måneden. De omsætter måske for 90 millioner (som så nok er tættere på 50 millioner, da det jo ikke koster det samme at spille det, verden over). Hvis de så har et nogenlunde fornuftigt forhold på indtægter/udgifter, laver de måske 2-5 millioner om måneden - som så skal bruges til udvikling, aktionærer, events m.v.

Ja, det er store tal. Men jeg tror ikke de laver væsentligt flere eller færre penge, end alle andre virksomheder i dén størrelsesorden.

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 12:53:42
Svar/Indlæg:
1503/128
#19> Haha, hvis du troede det var et strategispil, så har du vist købt det med lukkede øjne 🤣

IgIbUu

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 13:42:23
Svar/Indlæg:
639/66
10.000.000 SPILLERE X 100 KR. PR. MD = 1.000.000.000 KR PR. MD

Det er sku da lidt mere en 90 mil...

Og selv om der kun skulle være 3 millioner aktive spillere så er det sku stadig en hel del mere end 90 mil....

Så vil jeg da skide på om de skal bruge 50 mil om måneden på at få det cirkus til at køre rundt, det tjener jo stadig i værste tilfælde en 1/4 af en milliard hver måned...

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 13:48:43
Svar/Indlæg:
2959/206
http://www.youtube.com/watch?v...
Oh now.. That's Epic.

#22 - Som sagt før så er prisen ikke det samme for alle lande, USA er f.eks. en del billigere osv.

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 14:54:46
Svar/Indlæg:
1503/128
#22> Uanset hvad, så skal du ikke regne med, at der sidder en håndfuld personer og skovler milliarder ind på bankbogen. Det kunne faktisk være sjovt at se, hvor mange folk der er ansat på projektet. Hvis nu vi bare antager at det er 10.000 mennesker i alt, for at holde 12 millioner mennesker kørende (ikke urealistisk, hvis vi medregner alt fra game masters, elektrikere, hostingfirmaer, rengøringsdamer, kantinepersonale osv. osv. osv.), så er det allerede 1/5 af omsætningen der går på lønninger alene.

GeNiTaliA

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2008 15:42:14
Svar/Indlæg:
382/48
Self tjener de på det, ellers ville det jo ikke være nogen fidus :p Men pengen bliver jo også brugt til at udvikle andre spil 🙂 Det er der jo helt sikkert mange der er glade for hehe 🙂 Den store indkomst de har gennem WoW skader helt sikkert ikke udviklingen af deres andre spil, så inden grund til at være ked af de mange der benytter WoW ^^

Thomasxx

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2008 15:55:34
Svar/Indlæg:
287/47
WoW er nederen :no:

Humleren

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2008 16:12:20
Svar/Indlæg:
143/5
80 kr.- per måned er da ikke en høj udgift?
Blizzards server parks koster mange millioner at oprette bare for én park, herefter kan vedligeholdning regnes med som koster mindst lige så meget på ét år som oprettelsen af én park gør. Samt omkring 2500 lønninger hver måned.
Ikke at nævne al den optimering og opdatering som bliver udviklet til spillet.

#1:
Selvom om du havde kapitalen og ideen på daværende tidspunkt, ville du næppe få en brøkdel af den succes som Blizzard har fået. WoW var støbt ud fra en franchis som allerede havde et million antal af tilhængere.

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 16:14:34
Svar/Indlæg:
2263/135
Så fik jeg prøvet wow trail. Man løber godt nok meget rundt. Ellers dårlig grafik. Fanger mig ikke rigtig... Så mig tjener de ingen penge på i denne omgang. Nu må vi se hvad der sker med Diablo 3, om det koster penge eller ej. For det er da værd at overveje at smide penge efter.

Kondichael

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2008 16:29:53
Svar/Indlæg:
940/111
Er det så en god eller trist nyhed?

cineman

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2008 16:40:41
Svar/Indlæg:
1297/50
#2 han skal vel ikke købe rettighederne når han skriver han vil ønske han havde opfundet det 😛 .
Men er nu også bange for at det med at betale for at spille hver måned bliver mere og mere nødvendigt. De tjener jo ikke mange penge på spil med alle de pirater.
Egentligt er spil heller ikke særlige dyre. Spiller stadig bf2, og har købt det da det kom ud, så noget har man da fået for de penge 😉
Tør slet ikke tænke på hvis det kostet penge hver måned man spiller bf 2 😐

Men tror wow er så populært p.g.a. spillets belønnings system, det er jo med til at fastholde folk.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 16:49:01
Svar/Indlæg:
2959/206
#30 - "Belønnings system"? Hvordan mener du dette?

cineman

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2008 17:01:59
Svar/Indlæg:
1297/50
#31 man får smidt en penge ind på ens konto hver gang man vinder, bullshit 😛 det gas 😀 .
Man opnår noget ved at spille, stiger i rang eller hvad det nu hedder i Wow(kan ikke huske hvad det hedder), lige som bf2 hvis man snakker medlajer og badge o.s.v.
Har b.l.a. selv fået geisten tilbage i bf 2 efter jeg er blevet en rang hore 😉 Synes det er fedt man har noget at kæmpe for.
Edit altså man får en form for belønning ved at spille og dermed bliver ved med at spille for at opnå mere og mere. Kan godt være det bare er mig men tror det er med til at fastholde mange spiller

Mino

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2008 17:13:02
Svar/Indlæg:
278/73
Belønningen i WoW ligger i bragging rights....jeg har nakken den og den boss, og jeg har det her gear...

Deres PvP system er mildest talt mangelfuldt, og et par sølle arena kampe, hvor man ender med 2v2 kampe på 45 minutter, hvis man ligger og kæmper om rang 1, fordi der kun er bestemte setups der virker, ja så bliver det sgu også pænt lamt i det lange løb.

Det jeg blev træt af, var at sidde hver aften i ugen og glo på den samme boss man havde gloet på 50 gange før....at nakke en ny boss var nice, men at farme gear i den samme instance som man havde taget en million gange var satme godt nok demoraliserende.

Ny expansion = vi starter lige forfra...samme farming princip, nye bosser....suk :'-(

Magtede det simpelthen ikke.

JensK

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2008 17:55:12
Svar/Indlæg:
452/80
Jeg er enig i, at de tjener en del penge på WoW, men der er også sindssygt mange omkostninger. Jeg ved ikke en gang hvor mange servere der er mere, men hver eneste server tager ca. 5 store servere for at holde det igang. Bare log-in processen har dens egen server. Disse for alle sammen skiftet hardware godt en gang i måneden. Så skal der betales løn, og Blizzard har MANGE folk på WoW. De er vel (lad os bare sige) 10 personer der fungere some GM's for x antal servere (ikke mange, fordi der spiller immervæk godt 50.000 på hver server). Så er der alle medie folkende, udviklerne osv osv. Det er enorme summer de skal betale for at holde showet kørende.

Humleren

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2008 18:51:08
Svar/Indlæg:
143/5
Jeg vil da også tilføje mit indlæg(#27), at PR og marketing koster enorme mængder penge for Blizzard. Det kan vel så diskuteres om brugerne bør betale for Blizzards marketing, i stedet for det faktiske produkt..

Daktivate

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2008 08:36:38
Svar/Indlæg:
29/2
Synes det er sjovt som folk der aldrig har spillet wow, eller ikke spiller det har brug for at nedgøre det? jeg tror da 11 millioner mennesker må bevise at spillet er godt?

Alle de der kommentarer omkring hvor dårligt dit og dat er, alting kan ikke være perfekt. Wow er det bedste spil til dato, og det siger jeg ikke fordi jeg spiller det, men fordi 11 millioner andre mennesker betaler 80 kr hver måned, selv nu 4 år efter realease.

Kan man ikke lide spillet? Fint! men jeg synes ikke der er nogen grund til at nedgøre det, i virker bare dumme og arrogante. Jeg nedgør da heller ikke CoD4 eller CS bare fordi jeg ikke spiller dem mere?

wow er, rent succesmæssigt det bedste spil der nogensinde er produceret!

JensK

Superbruger
Tilføjet:
25-11-2008 09:14:02
Svar/Indlæg:
452/80
#36 svaret er... nej. Counter-strike? Warcraft serien? Mario? Der har allesammen solgt meget mere end WoW.

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2008 09:16:40
Svar/Indlæg:
1503/128
#36 Godt formuleret.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2008 10:33:54
Svar/Indlæg:
2620/327
Jeg spiller ikke selv WoW - men at Blizzard tjener mesterslanten på det, kan jeg virkelig ikke se problemet i. Jeg synes også, 100 kroner om måneden er dyrt, men det er Blizzard, der har varen, så bestemmer de også prisen. Og hvis folk så vil betale det, er det jo fint for både Blizzard og kunderne.

ScrapDog

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2008 11:41:43
Svar/Indlæg:
565/60
Men er der stadig over 11 millioner mennesker, der spiller det?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2008 11:45:00
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #39

Man skal nok også være rekordretarderet af særlig grad, hvis man driver forretning og ikke vil tjene penge på det 🤣

Kr. 100,-/mdr.? Det er tre pakker smøgere mindre. Det er mindre Cola, junkfood osv. De ville nemt kunne findes andensteds. Jeg ser sgu heller ikke noget problem i fænomenet. Jeg er ikke selv inde i det, men jeg forstår godt hvorfor det er spændende 🙂

Daktivate

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2008 11:55:05
Svar/Indlæg:
29/2
#37 om CS eller mario eller whatever faktisk har solgt mere end Wow tvivler jeg på, men jeg har ikke tal på det og du har muligvis ret. Men ingen af de spil har haft betalende spillere i 4 år!

Jeg kan ikke se hvordan man kan benægte at spillet er så utrolig godt designet og videreudviklet at ingen andre spil kan konkurrere? om man kan lide det eller ej. Alle slags mennesker spiller wow, alt fra teenagere til forretningesfolk og selv deres bedsteforældre! Både casual og hardcore, ung og gammel!

las

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2008 00:35:41
Svar/Indlæg:
2151/51
Nu kan ik jo nok heller ikke bare sige 11 mill x 80 kr.

Danmark er sikkert det land det er dyrest i, tror næppe japanere betaler så meget pr md 😲