Yo 😀 Vi er begyndt på vores tema 3 i skolen, hvor vi skal fremstille et produkt til cykler, så man kan "lave en motionscykel" ud af sin gamle cykel. Man kan selvfølgelig også afmontere det igen, så man kan bruge sin cykel normalt.
Altså jeg hørte godt en fyr snakke om at han var begyndt på noget motion, men det er vidst også for 5 år siden da jeg sidst var ude... Kan du ikke uddybe det lidt?
Motion er, hvor man bevæger sig, eller løfter tunge ting, eventuelt i form af vægte, og på den måde træner man musklerne, så man kan holde til mere, bliver stærkere, og får et bedre kondital.
#6 Ja okay. Jeg går ud fra at cykling går med under motion? cykler nemlig til/fra skolen 4 gange om dagen, taget et kvarter hver vej og tilbagelægger 5km ( skal lige siges det er i københavn, så en masse hurtige accelerationer er påkrævet hvis man vil cykle hurtigt og om kap med alle dem der har de dyre racercykler :P ) ( anarki på cykelstien er nice 😎 )
Men det er sku for lidt motion jeg for dyrket når jeg nu tænker lidt over det 😕 Før kørte jeg motocross 2 gange om ugen med en sammenlagt motions tid på omkring 6 timer og jeg cyklede til og fra skole altså ca 6-8 timer motion om ugen. er nede på omkring 1-2 timer om ugen nu 😐
Men det er jo også en slags på motion af spille på computeren 😀
I forstår jer forkert ang. spørgeskema. I skal i et supermarked, hvor i ikke møder en bestemt gruppe mennesker(HW site= HW Interesserede / Nørder). Mange herinde er nok mindre aktive, osv osv...-derfor kan i ikke lave en "rigtig" statistik over det.... 🙂
#13 uha pas på med hvad du siger.. cykler 16-20km om dagen, og begynder snart til judo hvor der også skal løbetrænes en del.. så det er ikke alle der sidder på deres falde røv dag ud og dag ind :P
#14 Jeg har en ekstra cykel hvis det er? en mountain bike, kablet der går ned til det store tandhjul på cyklen skal lige fixes hvis det skulle være :)
Jeg ville ønske der var lidt flere besvarelses muligheder til hvad der skulle til for at dyrke mere motion + man kan sige "JEG MANGLER SKINGRENDE SINDSYGT ALT FOR MEGET MOTION!" (Dyrker 4-6 timer om ugen, hvor jeg på efterskolen lavede noget