Mht konsollen kan jeg kun sige at PS3 er vejen frem. Nu har jeg selvfølgelig også været PlayStation mand de sidste 10 år, men synes nu også at have argumenterne i orden...
Grafisk, i spillene, er der ikke specielt meget forskel på de 2 store drenge. Nogle spil er måske lidt pænere på den ene og nogen på den anden. Altså lidt ligemeget hvilken man tager.
Som nævnt har PS3'en med sin CELL processor klart meget mere regnekræft end de 2 andre. Så der er et meget stort potentiale for udviklerne at arbejde med til Ai, physics etc.
Ingen tvivl om at oplevelsen af Wii er god den første time de første par gange, men jeg kender ikke mange over 12 som synes den er lige så fed 20 gang. Her holder begge de andre konsoller noget længere. Wii er IMO ren party-konsol. Dog har PS3'eren på dette punkt en fordel via sin SIXAXIS controller, som giver mange muligheder for at styre spil på samme måde som WiiMoten. Mange tror dog den kun kan bruges til at dreje biler og fly (hivlket også virker nice), men fx bowlingspillet virker også rigtig godt.
Som mediecenter har jeg ikke prøvet xbox'en, men tidligere er den blevet nævnt som en fordel, da den kan arbejde sammen med windows mediacenter. Det kan PS3'en så også, og finder fint delte film og musik. Dog mener jeg igen PS3'en vinder, da den jo har BluRay drev og altså understøttet HD standarden.
Og jeg kunne jo blive ved. Det sidste og måske et af de bedste argumenter for at vælge PS3'en er at man så kan spille LittleBigPlanet, som helt ændrer ens opfattelse af hvordan et spil er og hvordan multiplayerspil kan fungere. Det er de næsten 4k værd i sig selv.
Just my 50cent
PS. Vælger du PS3'en er FullHD vejen frem :P