Intet Billede

Diverse d.  24. november. 2008, skrevet af FiNuX
Vist: 222 gange.

FiNuX

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2008 21:47:44
Svar/Indlæg:
25/16
Hej
Jeg har samlet mig en computer som jeg ville bruge til min 42" skærm inde i stuen.
Den har til fornylig kørt fint uden problemer, men nu kommer der ikke noget billede frem på skærmen når jeg tænder den. Den har ikke været brugt ret meget og hovedsagligt kun til at afspille musik og gå på nettet.

Bruger det onboarde GFX kort der på, med alt skærm kabel

Opsætning:
Kingston HyperX 2gb dual ch. Ram
ThermalTake Blue Orb 2 Køler
Abit - Fatal1ty F-I90HD socket L775 bundkort
Seagate HD
Celeron-D Prescott (Temp lå typisk imellem 40-45)

Har prøvet følgende:
Skifte til 2 andre skærme
Sætte PCI-E gfx kort i
Clear CCMOS
Prøvet HDMI tilslutning < virkede før hen

Computeren er uden speaker, så man kan ikke høre noget bib

Hva kan problemet være? hælder selv lidt til at det er cpu'en eller bundkortet
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 22:40:23
Svar/Indlæg:
4120/115
Virker det med de andre skærme?

Hvis det gør, så kan de jo næsten udelukke selve computeren...

Viser den eks. opstarts billede osv. ude fra BIOS? Hvis ja, så tryk F8 under opstart og start i VGA mode, og så ændre opløsningen til noget skærmen og den givet vis lange kabelføring kan klare.
Hvis nej, så prøv at sæt computeren ind til skærmen, med et andet kabel, og på den måde bruge udelukkelses metoden til at fejlfinde. Prøv en anden kilde osv.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2008 22:44:30
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis der slet ikke kommer billede på den med de andre skærme. Og du har prøvet et andet GFX. Så prøv på skift, at hive ram modulerne ud af den.

Og hvis det stadig ikke virker, så er det nok bundkortet... Intel CPUer går umådelig sjældent i stykker, men det gør der imod bundkort!

FiNuX

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2008 06:57:25
Svar/Indlæg:
25/16
Der er total sort skærm fra jeg trykker på tænd knappen.
Har prøvet to skærm kabler
Intet billede af nogen art på alle 3 skærme

Har ikke prøvet rammene, men vil jeg lige prøve, bare ærveligt hvis det er dem, de blev købt som nye, hvor imod bundkortet var brugt

FiNuX

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2008 16:19:52
Svar/Indlæg:
25/16
Hey Igen

Problemet lå i rammene, den ville ikke køre med Dual Channel, når jeg tog blok nr 2 ud af DIMM 3 og kun kørte med den ene i DIMM 1 var der ingen problemer. ER det noget man evt kan gøre noget veD? For prøvede at sætte dem i DIMM 2+4 det virkede heller ikke

Den kan sagtens køre hvis jeg har dem begge i DIMM 1+2, men så får man jo desværre ikke det samme ud af det, men det gør nu ikke så meget

Takker for hjælpen :)

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2008 18:28:31
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis der er reklamations ret på dem, eller garanti fra producenten, så prøv da at få dem byttet...

Mange producenter giver relativ lang garanti på ram...

Men meget ram der ude det er defekt, og man oplever ofte ram blive defekt i dets levetid, så den bedste løsning er egentlig bare at købe noget kvalitet fra start af! Selv Kingstons Value ram, det er 100% og med 10års garanti mener jeg. Og det koster det samme, hvis ikke mindre end meget af det bambus ram der står på hylderne 😉