Vista slipstream

Software d.  25. november. 2008, skrevet af NoNig
Vist: 339 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2008 09:46:53
Svar/Indlæg:
23132/740
Det kan godt ske, at det her er et rockerdumt spørgsmål: Er det muligt, at lægge samtlige opdateringer ind på en slipstream til Vista?

Min Vista er sådan en brændt udgave (MSDNAA), dvs. et image jeg har brændt over på en DVD-skive. Ville jeg, på en eller anden måde, være i stand til at lægge samtlige KB-pakker, samt SP1 og licensnøgle over på en skive, så jeg blot kan proppe skiven i drevet og starte computeren?

Jeg forestiller mig, at vLite kan være vejen frem...
Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2008 09:56:19
Svar/Indlæg:
8762/174
Nu bruger jeg selv en MSDN vista busniness image og den er med alle opdateringerne på incklusiv SP1 så det burde kunne lade sig gøre 🙂

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2008 09:58:01
Svar/Indlæg:
3162/326
nLite gør det.

Prøv at hente det - det er totalt step-by-step, så det er meget svært at fucke det op. Det kan godt være en stor fordel at mounte den skive man har lavet, og så sikre sig resultatet er som man vil ha' det inden man brænder skiven (første gang jeg brugte programmet lavede jeg en 4-5 skiver før jeg fik det rigtig).

Men ellers er det bare ligeud af landevejen. Kopiér din Vistaskive til harddisken.
Ind på Microsoft og hente opdateringerne, og så fortælle programmet hvor de er, så installerer den dem oveni, og til sidst laver den et image til dig.

Mhv. Mads 🙂

EDIT: nLite =XP / vLite = Vista

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2008 10:04:19
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1 + #2

vLite er hentet og installeret. Jeg er - tilsyneladende - i gang med at hente et eller andet "WAIK"-tool, som fylder 1.34 GB.

Er det noget I har erfaring med?

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2008 11:40:36
Svar/Indlæg:
3162/326

Går ud fra det er

"Windows Automated Installation Kit (AIK) | 992.2 MB (previous WAIK version)" du henviser til...

Jeg har ingen anelse ud over hvad der står, men en unattended installation, hvis det er det du er ude efter, kan laves med vLite. Aner ikke specifikt hvad ovenstående indeholder (men det ligner noget alá RIS-server intallation, eller noget netværksintallation af en art til mange computere).

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2008 11:41:56
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

vLite sagde noget om, at det var nødvendigt med en DLL-fil, for at kunne "brænde" ISO'er. Fatter bjælde af den slags. Anywho. Det er downloadet og gemt. Så må jeg kigge på det en anden dag 🙂

messiah

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2008 16:01:13
Svar/Indlæg:
235/53
WAIK er et miljø til at skabe tilpassede images af operativsystemer, og oprette unattend-filer for automatisk valg af indstillinger, indmeldning i domæne osv.

Vista ligger i et image format der hedder WIM. WAIK inkluderer et værktøj (oscdimg)til at oprette ISO filer ud af disse images, når man er færdig med at pille. Oscdimg fylder hele 74kb (evt + noget .dll snask). Så at du bliver bedt om at hente hele WAIK virker fuldkommen i hegnet.