Ville lige spørge jeg OC'er om det er "forsvarligt" at bruge det medfølgende software som kan OC ens CPU.
Mit system er i profilen.
Programmet hedder EasyTune& Build 2008.10.22 og kommer fra bundkort pakken.
Som det står til nu, så står den på default som er 2.66GHz med 3 ekstra muligheder som lyder på 2.8GHz 3.00GHz og 3.20GHz. De 3 valgmuligheder er delt op i farver, så default er blå, de andre er så grøn gul og rød i den række følge.
Udover CPUens Hz bliver OC, så står der også noget med BCLK som går fra 532 Mhz fra default og på til 640 på rød (3.2Ghz).
Jeg kan sætte denne "tuner" til to andre modes, som er Easy og Advance. I det kan man sætte den mere prøcise BCLK og i Advance kan man også pille ved Memory, PCI-E, Ratio, Voltage I og Voltage II.
I programmet kan jeg også se varmen på systemet og CPU, samt trække en markør frem og tilbage på linien som viser graderne. PT står de på 38c for system og 35c for CPU. Her kan jeg også se voltage.
Sidste bemærkelse er at jeg kan pille ved mit grafikkorts Core, Memory og shader. De står på 300, 100 og 600. Disse er også justerbar via en linie med en markør.
Håber der er nogen som har lidt erfaring med dette program og som vil dele det.
Ellers hvis I mener der er noget som er bedre egnet til OC med, ja så må I gerne komme med forslag.
Ps. der er også noget der hedder C.I.A. 2 og Smart Fan som jeg ikke lige ved hvad er :S.
-zafot :)