Jeg har lige prøvet at lege lidt med overclock af mit 9800GX2, og indtil videre er jeg på 750MHz på core, 1100MHz på RAM, og 1875MHz på shader.
Standard er 600MHz på core, 1000Mhz på RAM og 1500MHz på shader.
Jeg clocker med RivaTuner og tester artifactscan med ATITool.
Er det ikke meningen af den "kube" i artifactscan skal dreje rundt? Der står bare "No errors for 50+" minutter.
Hvor meget har I andre med 9800GX2 fået jeres kort op på? Umiddelbart ser det ud som om, at der er mere at hente, men jeg er lidt i tvivl om der er behov for at clocke mere. Temperaturerne på kortet fejler intet.
der er bare lige et probem der da ATITool ikke belster din anden gpu det vil sige dit kort ikke bliver særligt varm og kan derfor ikke bruges til samenlining så vis du køre dit kort med 750mhz og du vil spile og spilet kan burge sli så bliver dit kort alt alt for varm som exsempel bliver mit med 700 på core i sli spil 75-80c så vidt jeg lige kan huske 🙂
#1 Har du også vand på grafikkortet? Findes der ikke et program til at teste begge kerner? Den ene kerne er altid varmere end den anden på mit grafikkort.
Som det ser ud lige nu, så bliver det 41 grader varm idle på den varmeste kerne, og 50 grader load på varmeste kerne. Det kan jeg jo kun være tilfreds med, og derfor kan jeg formode, at der er lidt mere at hente 🙂
5# du skal tænke på af når bege kerner bliver belasteet bliver bege kener også varmer du kan ikke bruge 1 kerne belasning til af se hvor varmt det bliver da der er stor forskel prøv af køre en 3d mark og se temp 🙂 kan du skå til i rivatuner
Jeg prøvede lige med 800MHz på kernen, men det ville den ikke være med til 😀 750MHz er også helt fint, allerede ved 700MHz kan jeg mærke en tydelig forbedring i CoD4.