OpenGL / "let spillekort" til julegaven

Grafikkort d.  25. november. 2008, skrevet af basilbadger
Vist: 570 gange.

basilbadger
 
Overclocker
Tilføjet:
25-11-2008 22:41:06
Svar/Indlæg:
15/2
Hej allesammen,

Jeg er ved at samle sammen til Wonderwife's julegave PC. Nu mangler jeg faktisk bare et grafikkort. Og det er jo nemt klaret....Not!

Jeg må indrømme at jeg ikke har meget forstand på OpenGL som fruens nye alter skal være god til. Den skal nemlig bruges til Solid Works. Det program og andre CAD programmer er hun er begyndt at interessere sig voldsomt for, efter hun kom i lære som værktøjsmager.
Lækkerdukken kan også godt lide at spille en del, mest online RPG. Så det er nok ikke dér, der kræves det vildeste.

To skærme er et must!

Indtil videre har jeg indkøbt:
1 Tyan Thunder S2932G2NR-E, (2 X Socket 1207)
2 Opteron 2347 Quad Core 1.9Ghz HE processorer(de er faktisk billige på Ebay)
8GB (ECC REG) Ram, fordelt på 4 klodser.
Plus diverse dimser som 1GB SAS-HD, DVD-drev, kabinet, Chill 1kW strømforsyning osv...
Dem der ikke kender det Tyan MB kan finde det her:
http://www.tyan.com/product_bo...

Nu mangler der faktisk kun det grafikkort.
Hvad hylen skal jeg kigge efter?

Hygge,
Basil
scheea2000
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2008 22:59:00
Svar/Indlæg:
818/58
Rimelig seriøs workstation alligevel. 🙂

Mht. OpenGL vil jeg nok anbefale et godt Nvidia consumer kort (9800, 2XX) eller måske nok nærmere en af de mere prof. kort, Quadro (FX 3700 og op). For at være ærlig kender jeg ikke meget til CAD, men jeg ved at OpenGL og NVidia er den bedste combi.

Held og lykke med projektet.









Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2008 23:01:08
Svar/Indlæg:
4536/104
Hmm nu kender jeg ikke så meget til server hardware men det setup der ser sku nice ud, er det med DDR2 og de nyere opterons så eller ?

annyways. vil gerne lige vide om man kan bruge 8+ kerner i vista, og om de der opterons du bruger er dual eller quard cores ?

samt om man kan benytte DDR2/DDR3 i de nye opteron server setops ?

Men med hensyn til GFx så ville jeg nok kigge på et ATI HD4850 da de yder godt og fås til en billig penge (1100-1500kr) alt efter om du vil ha 512mb eller 1024mb udgaven. 😀

Hvis det ikke er vildt nok så skaf et HD4870 eller Nvidia GTX280 kort.


Benjaminwatson
 
Superbruger
Tilføjet:
03-12-2008 15:37:56
Svar/Indlæg:
269/64
Jeg vil helt klart anbefale dig noget quadro kort fra nvidia til CAD.
Har en kammi der ikke laver andet og han vil kun bruge quadro får at få den bedste ydelse i programmerne.
However så ved jeg ikke hvordan de yder i spil.

http://edbpriser.dk/Products/L...