Internet lukker ned hver 5'te min.

Diverse d.  25. november. 2008, skrevet af morten-turi
Vist: 350 gange.

morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2008 23:29:09
Svar/Indlæg:
924/212
Hej 🙂
En af mine venner, hans internet lukker ned hver 5min.
det er ikke pga hans Routor, ledning, computer.
Dog har vi prøvet at ringe til TDC og sige de skulle fixe det hos DEM fordi der er ingen ting gal hos OS.

men ak, de sender sgu en gut til min ven og han kræver 500kr fordi han bankede på en dør...(de var ikke hjemme)

hvad kan der være galt? ☹
wilson
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 00:32:29
Svar/Indlæg:
779/21
Jeg ved det ikke, men jeg har det samme problem med cybercity.

10 - 2 virker find men hvis jeg opgradere til 20 - 1 så hopper den af hver minut.

Løsning var at sætte hastighed ned. jeg bor 1.7 km fra centralen :yes:


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 00:41:42
Svar/Indlæg:
2072/117
Har et problem der minder om jeres.

Bruger en Apple Airport Extreme og min MacBook fungerer bare, aldrig nogen problemer, men min nyindkøbte stationære smider ofte forbindelsen selvom den hverken router eller kabel fejler noget.

Sidder på en 25/25 fra DBnet


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 08:39:01
Svar/Indlæg:
2516/381
#0
Har selv tdc.. og har store problemer,, mit virker nogen gange ikke i flre timer ☹

Ringede til dem, og der var ikke noget galt,, efter flere opkald og meget snak, fik jeg dem til at lave en 24timers måling/overvågning, eller hvad det nu hedder..

2 dage efter ringede de tilbage, og sagde der var en del problemer, men min linie, og de kom og ud lavede det, de kommer så i dag, og kigger på det mellem 12 og 16..

Men idet at det var en fejl der kom og gik som den havde løst, kunne de ikke se fejlen, bare ved hurtigt at tjekke linieen, for så var der ingen fejl..

#1
Det har jeg selv oplavet der hvor jeg boede før.. de kunne ikke give mig en forklaring på det,, men har efterfølgende snakket med en gammel tekniker fra tdc, som kendte til mit problem..

Og grunden var at jeg havde en hurtigere linie end kablerne mellem centralen og mit hus, kunne klare.. hvor på linien det gik galt kunne være svært at se, men fakta var, fik jeg en langsomre forbindelse havde jeg ikke nogen problemer.

Snakkede så igen med tdc, og gav dem forklaringen, men det blev total afvist at det kunne være grunden, Sagde så hvor jeg havde hørt det,, men nej..

Og har snakker vi om en 8-1 der blev til en 4-512.. Boede 6.3km fra centralen


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 08:47:20
Svar/Indlæg:
8762/174
Har også samme problem med cypercity ☹
Nettet kører nogle gange stabilt en hel aften uden problemer og andre gange så hopper den af 10 gange på en aften med 10-15 min mellemrum

Det er virkelig iriterene jeg skal dog også have ringet til cypercity og brokket mig da vi har testet og prøvet alle mulige ting hjemme med mig bla med nye kabler routere osv og det hjalp ikke.
Problemet er så opstået efter vi skiftede fra en 2/512 forbindelse til en 4/1 forbindelse


#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 08:50:17
Svar/Indlæg:
1581/5
i #1's tilfælde er det pga. for dårlig kobber kvalitet - i højebelastningstimerne (imellem 19 og 23) skaber de andre ledninger der ligger i samme kabel mere støj, og man oplever derfor udfald. løsningen er at skifte udstyret til mindre støjfølsomt - eller sætte hastigheden ned (da det ikke bliver påvirket så meget af støj ) eller skifte til en anden og bedre ledning.

i #0's tilfælde kan i bede tdc om at lave en overvågning på linien, men de skal temligt sikket have en teknikker ud alligevel. Til det med at i ikke var der da teknikeren var bestilt, er det sku jeres egen skyld :)


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
26-11-2008 12:57:44
Svar/Indlæg:
14079/622
En tekniker ringer altid ½ time før han kommer ud på adressen. Bliver opkaldet ikke besvaret, og er der ingen hjemme på adressen, er det alm. kotume, at man bliver opkrævet 495kr for forgæves teknikerbesøg.

At der har været tekniker ude, tyder jo på, at der skal tekniker ud for, at rette fejlen.
Så ring til TDC, og aftal en ny teknikertid, hvor de rent faktisk er hjemme. :yes:

Var det pga. linjen ikke kunne trække hastigheden, burde de ikke sende tekniker ud.