Hjælp til valg af nyt setup kabi/mem/cpu ?

Bundkort / CPU d.  26. november. 2008, skrevet af Fearless Angel
Vist: 394 gange.

Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 00:53:31
Svar/Indlæg:
4536/104
Hejsa, jeg går og overvejer at udskifte den gamle shuttle med et nyere system, og så sende shuttlen hen til tv/lyd systemerne som et underholdnings system/htpc, med et ATI HD4670 1024mb kort i den.

og så (genbruge) Mit nuværende HD4850 512mb kort i den maskine jeg overvejer at bygge.

Men har kig på følgende, vil dog gerne ha mere at vide , om blandt andet hvor godt nhalem eller hva de nu hedder overclocker, samt on dette setup ville være pengede værd som gaming/hd movie setup.

Intel Core i7 920, Box, LGA1366

Gigabyte EX58-UD5

Corsair TR3X6G1333C9, 3x2048MB (tri channel set)

Saphhire Radeon HD4670 1GB GDDR3

Pioneer BDC-202BK - Blu-Ray Combo Drive

Corsair CMPSU-650TXEU, 650Watt

AeroCool VTouch 40Cm Fan Side Panel Black

http://www.aerocool.com.tw/cas...

tja, kan ikke lige se om den der 40cm blæser kan slåes fra, og om den larmer, men lige pt er det faktisk min største bekymring ud over self om jeg overhovedet har råd pt til dette setup.

GFX messigt, har jeg ikke planer om noget størrer da det HD4670 alligevel bare skal i min shuttle, skal bare bruge et godt film/små spil gfx til den og så skal det have low power requirements samt være støjsvagt hvilket jeg har hørt at HD4670 kortne er. (single slots køler er også et krav på dette gfx).

Annyways dette er kun overvejelser, men ALT nyt omkring priser/kommende prisfald samt kommende cpu/mem/bundkort systemer er meget velkomment. da det ikke haster med at skifte det nuværende system ud.

Btw Hardiske har jeg nok af så vidt jeg ved lige pt.
Men hvordan så det ovennævnte system ud ? og er hastigheden på de DDR3 hurtige nok til at kunne overclocke en I core7 cpu ind i hælvede.( og kan de det) lol.. annyways alt info er meget velkomment.

Mvh BA2/Fearless A.
unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
26-11-2008 01:05:42
Svar/Indlæg:
5258/240
først skal du lige tænke op at de nye i7 har en tdw (eller hvad det nu hedder) begrænsning på deres standard modeller, så hvis de kommer til at trækkke mere en 130w clocker de ned,,

men hvorfor vil du have sådan et setup hvis du ikke rigtig skal bruge det??

det er jo forholdsvist dyrt


#2
CF
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 01:06:29
Svar/Indlæg:
4689/105
Da Nehalem er helt nyt, så falder det jo nok relativt hurtigt i pris. Jeg ville vente nogle måneder endnu hvis jeg var dig. Jeg synes prisen er for høj lige pt. ift. hvor meget ydelse man får, men sådan er det jo med alt nyt HW. Jeg skifter selv mit bundkort snart til et billigt P35, og når det er gjort venter jeg lang tid ind i næste år før jeg skifter til Nehalem eller Deneb. Skifter måske GFX inden, men det kan jo også "genbruges" med X58. Jeg er rimelig sikker på at min CPU, ram, og P35 kan klare sig et halvt år endnu. Ellers med 2gb ram mere til sølle 350kr, så er jeg i hvert fald sikker på at jeg kan klare mig til sommerferien næste år.

Vælg et andet kabinet. Har hørt at de 40cm-blæsere skulle være ret støjende. Det er jo klart for det kræver jo en kraftig "motor" for at trække den rundt.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 01:16:00
Svar/Indlæg:
4536/104
#2 tja det gir jo mening,

#1 mest fordi jeg nok har mere råd til at købe i disse måneder end om 1/2 år grundet nogle fremtidige udgifter jeg forventer vil dukke op.
+ jeg ku godt bruge en noget hurtigere maskine.

men ville det kunne svarer sig at spare lidt, og så snuppe et P45 setup med en Quard core Series 9000 cpu i stædet og så noget DDR3/DDR2 der eller ?

Troede eneligt der var meget ydelse at hente ved at vælge Intels nyeste i stædet for en AMD phrenom eller Intel Q9000 series cpu.

Men hva ved jeg.. er ikke så aktiv på hardware området mere... 😳

BTW, et af mine problemer med mit nuværende setup er jo mem begrænsningen på 2gb i shuttlen 2 slots der max kan håndtere 1gb DDr1 værd ,og umuligheder at støve 2gb DDR1 stænger op til nogen lunde penge, tja det betyder altså at jeg så småt kan mærke at jeg trænger til mange flere ram i nyere spil og aplications.


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 01:30:35
Svar/Indlæg:
8555/439
jeg ville købe Q9650 og lidt vandkøling til den
et bundkort med DDR3 ram

eller vendt lidt,på AMD kommer med lidt mere på ders nye cpuer 😉


Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 10:40:55
Svar/Indlæg:
971/67
#3

Hvis du har pengene nu... hvorfor kan du så ikke have dem om 6 måneder? Den logik har jeg svært ved at følge... Et gennemsnits egern kan samle forråd til vinteren, du skal vel bare gøre det samme og vente til prisen er rigtig?

Du kunne overveje at købe noget brugt.. Der kan få du meget for pengene.

/Skipper