BenQ DC T850

Diverse d.  26. november. 2008, skrevet af NoNig
Vist: 11558 gange.

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 00:00:00
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg kan kun komme på ét ord: "Awesome" - læs med hér, og se hvorfor.

Link til litteratur: http://hwt.dk/literaturedetail...
CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 10:11:07
Svar/Indlæg:
2388/52
#1
Ja jeg får helt lyst til at købe det hehe.. har dog fundet det kamera jeg skal have i starten af næste år - med hjælp fra NoNig 😳


Men en god test han har formået igen igen. :yes:


noXpert
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2008 11:26:07
Svar/Indlæg:
32/2
Jeg er ret vild med NoNig's fotoanmeldelser her i HwT (eneste svipser var måske testen af Nikon D40x kit i sin tid som der var lidt for meget 'Canon entusiast' over). Godt og informativt skrevet ...og med en passende dosis humor. Lyder fedt med en berøringsfølsomme skærm som virker efter hensigten.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 11:42:38
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Tak for rosen. Men at kalde mig for "Canon entusiast" er en farlig tilsnigelse 😉

Du bør måske nærlæse mine andre anmeldelser, hvor jeg ofte sætter både Canon og Olympus op imod hinanden. Det samme gælder Nikon-artiklen. Nikon Danmark valgte (af uransagelige årsager), at sende en gammel model på markedet, til test hos os. De havde både D60 og D80 i sortiment på daværende tidspunkt og som du ved, så plejer priserne ikke at falde betydeligt på "ældre modeller", selvom der kommer nyt til.

Jeg skrev også en meget udførlig konklusion, hvor jeg bl.a. anbefaler at man kigger efter D40(x) på tilbuds-/brugtmarkedet. Derudover, så har jeg altid været misundelig på Nikons autofokus, ift. Canon. Den er bare bedre.

Det kan godt være, at jeg kan komme til at lyde "Canon"-glad, men det er kun fordi jeg er glad for mit dSLR - som jo tilfældigvis er et Canon. Men det afholder mig sjældent fra at anbefale andre modeller. Havde det været mens jeg havde mit E-500, så havde jeg nok "lydt Olympus-glad".

Jeg har selv et Kodak kompaktkamera og har haft et Olympus E-500. Da jeg i sin tid stod i butik, mener jeg at have dannet mig en generelt mening om produkterne inden for feltet. Og min "erfaring" siger mig, at prisen har mere at sige, end navnet på kassen.

Jeg kan sagtens lave en "objektiv" anmeldese af mit eget EOS 30D, men den vil, ganske som anmeldelsen af D40x, bære præg af, at det er et "gammelt" kamera. Ikke desto mindre, så vil jeg kun anbefale det, hvis man kan finde det til en særdeles attraktiv pris. Det samme gælder D40(x) - da både D60 og D80 er nyere modeller, med bedre teknik og til en mere fordelagtig pris 🙂

Hvis man skal kalde mig for "<indsæt_navn>-entusiast", så må det være Olympus. Jeg er til evig tid forbløffet over deres måde at fornye teknologier på. Det er stort set kun i Danmark, at folk sætter Canon over Olympus. Canon har en stor PR-maskine, som jo gør et godt stykke arbejde. Men når folk automatisk forventer, at et Canon kamera, tager bedre billeder end alle andre, så bliver man snydt.

Jeg ville mene, at Olympus, Panasonic (og vel også lidt BenQ), leverer bedre kameraer til prisen. Men når folk hører dét, så er det pludseligt designet der får lov til at bestemme (replikken: "Jamen. Jeg synes at Canon er pænest" - blev standard modsvar), når man anbefalede et godt kamera til prisen.

... så vil folk bare ikke hjælpes :no:


tewic
 
Overclocker
Tilføjet:
26-11-2008 19:56:53
Svar/Indlæg:
113/10
Jeg tror da vist lige dette kamera sniger sig ind på ønskeseddlen :P