Vista: Kan ikke logge på

Software d.  26. november. 2008, skrevet af Sdammads
Vist: 655 gange.

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
26-11-2008 09:01:56
Svar/Indlæg:
1037/59
Hej

I går da jeg skulle lukke min pc, stod der efter "Computeren lukkes," "Konfigurere opdatering," og så lukkes computeren. Senere da jeg skulle bruge den, tændte jeg får den. Jeg kom ind til Vista hvor jeg skulle skrive mit password, men jeg kunne ikke få lov til det. Der var ikke engang noget felt hvor man kunne skrive det i. Lige pludslig stod der "Vent et øjeblik." Så gik der 10 min hvor der stod "Vent et øjeblik," og så genstartede computeren. Men da jeg kom ind til der hvor man skriver sit password, stod der igen "Vent et øjeblik."
Det blev computeren så ved med indtil jeg ikke gad længere.
Er der nogle der har samme problem er har haft det? Eller måske kender løsningen, for så må I/du meget gerne skrive ind.

Mvh.
Sdammads
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 09:17:03
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Prøv at trykke F8 under opstart og vælg "Sidst fungerende konfiguration". Alternativt, kan du trykke F8 og vælge "Fejlsikret tilstand". Men prøv lige med "Sidst fungerende konfiguration" først.

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
26-11-2008 11:02:51
Svar/Indlæg:
1037/59
Jeg må lige prøve det når jeg kommer hjem, men 1000 tak. 😀

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
26-11-2008 14:37:28
Svar/Indlæg:
1037/59
Det virker stadig ikke. ☹

Jeg har prøvet sidst fungerende konfiguration + fejsikret tilstand, men stadig ingen resultater.

Jeg kan ikke komme i kontakt med Microsoft, fordi det kræver en produktidentifikationsnummer (PID) som man kun kan finde ved at gå ind under kontrolpaneltet osv. Men jeg kan jo ikke komme ind på min computer...Microfuck.. 😕

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 14:51:50
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Hvis du ikke kan logge ind i fejlsikret tilstand, så er der noget alvorligt i vejen.

Bliver den stående ved "Vent et øjeblik" eller genstarter den bare? Altså, hvis du forsøger nu her?

Jeg har nyligt installeret Vista på min maskine. Et par af opdateringerne tog sin tid. Selvom man tror, at den er gået i stå, skal man blot lade den køre videre. Den skal nok få tygget sig igennem.

Med mindre du har mangel på lagerplads og tid, har jeg flg. forslag:

Find din Vista-skive frem. Installér, og tryk "Ok", hvor den skriver noget i retningen af "Din tidligere installation gemmes i Windows.old mappen".

Det er vigtigt, at du ikke formatterer din harddisk. Når du så har færddiggjort installationen, kan du gå ind i "Windows.old" og hente dine dokumenter. Så sørg for, at dine vitale data ligger i eksempelvis din dokumentmappe (Users\brugernavn\osv.).

- Jeg ved ikke om der er andre, som har et godt forslag. Det er i hvert fald mit bedste bud. Selvom det er røv...

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
26-11-2008 15:02:27
Svar/Indlæg:
1037/59

Det står bare Vent et øjeblik, men den fryser ikke eller genstarter med det samme. Der går måske 10 inden den genstarter, men lige inden den genstarter står der noget med opdateringen gemms, eller et eller andet. Jeg tjekker lige en ekstra gang.
Jeg tror det er fordi den prøver at opdatere, men der er muligvis noget galt, så den genstarter for at prøve igen. Det eneste jeg installerde inden jeg slukkede computeren var Adobe Flash Player.

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
26-11-2008 16:00:24
Svar/Indlæg:
1037/59
Har ingen ide om det her vil hjælpe, men nu prøver jeg at resette BIOS. Det er bare mærkelig at jeg lige pludselig ikke kan komme ind... =S

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
26-11-2008 16:19:25
Svar/Indlæg:
1037/59
Her er et billede af hvordan det ser ud:

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
26-11-2008 18:10:48
Svar/Indlæg:
1037/59
NoNig har løst problemet. :yes: Jeg startede bare computeren op med Vista DVD'en i, og da jeg kom ind valgte jeg "Systemgendannelse," tror jeg den hed. Så kørte jeg den og fjernede de to seneste opdateringer til Vista, og nu virker det.
Mange gange tak NoNig for at skrive: "Find din Vista-skive frem" 😀

Mvh.
Sdammads 😎

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 21:00:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #8

Den burde gøre det samme, hvis du vælger: "Sidste fungerende konfiguration". Men godt du fik det til at virke 😉

Sdammads

Superbruger
Tilføjet:
26-11-2008 21:11:58
Svar/Indlæg:
1037/59
Jeg prøvede "Sidste fungerende konfiguration," men det virkede ikke. Så valgte jeg repair windows og så et eller andet genoprettelses-ting. Men nu virker det, og det er det vigtigste 😛

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 21:14:01
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

Natürlich 😎