det hele kører på ICH10 2x32 patriot warp og 3x250 seagate ES.2
på seagate-RAIDet har jeg altid kørt med writeback cache aktiveret uden problemer... men er den en dårlig ting at gøre på en SSD, da man jo ikke skal skrive så meget til de diske 😉
Med writeback som er standard på ens c-drev når man har installeret intel matrix storage manager 8.5, så yder ens diske meget bedre i read,write,transfer.. det samme gælder SSD - så nu har jeg enabled den til disse diske også
HD tune gik helt amok og jeg har 280mb/s konstant read med 0.1ms
roadkils kan ikke benche indtil videre med dette aktiveret.. man kan nok ikke komme over 999999 i den bench haha 😲
#10 til Chrisp og andre: nu har SSDerne kørt perfekt siden onsdag - men nu er det også slut - der er voldsomt lag på nu efter de seneste updates - og SP1 vil den slet ikke hente ned - et eller andet disk-gejl er der sket
så ja, Windows er først optimeret til MLC med 7..indtil da skal man have SLC... jeg er blevet vejledt af en supporter fra memoryC.com som roligt sagde at jeg kunne købe v2 af Patriot Warp - det holdt så 2 dage max
Inden 7 kommer ud, så er SSD nået meget længere - så jeg sender mine retur og får de godt 2K ind igen 🙂
12# er sku surt men du siger de er MLC men er det ikke dem her du har http://www.shopbot.ca/pp-patri... for her ser det ud som de skriver det er SLC 😕 er det så alle SSD der ikke kan kalre det eller er dem på linket skravet forkert så det er MLC og så nolge OCZ vil være beder kune nemlig godt tænke mig af prøve SSD også til system men ikke når du har haft de problmer 😕
#13 det er MLC..men uden tvivl er de da bedre en OCZ og v1 warp, da det er v2
Nu drillede mit internet også lidt (meget) i fredags, så jeg skal ikke kunne sige om det har haft en indflydelse, hvis systemet prøver at få forbindelse men ikke kan...
Windows opfører sig også lidt mærkeligt nu hvor jeg har det ovre på mine Seagates - dog ikk problemer med stuttering, lag osv...
jeg får (fik 😕 ) average 270mb/s i hd tune med 2 i RAID0
og roadkils gav 1.4 mill... 3 x Seagate ES.2 RAID0 får 46K 😲
#16 det er bare den nyeste hd tune - den virker i vista 64 - 3.10 vistnok 😉
ps. har jeg været for hurtigt ude med riven? tænker på om man kan gøre et eller andet, så de SSD opfører sig ordentligt med OS på?
altså problmet forsvinder jo med windows 7 som jeg måske får en beta ind ad i december/januar... men sker det ikke og jeg skal vente til alle andre også kan få 7, så kan jeg lige så godt vente med at købe en SSD til den tid pga. plads, speed og penge 🙂
#19 stuttering og lag - det velkendte fra v1 - dog ikk så slemt, men ind imellem så er den der..
fordi jeg har RAID0 måske? burde vel ikke være derfor - men igen. Vista er også skyld idet - ved ikk med XP.. men i hvertfald så har de rettet fejl med SSD i 7, som bliver SSD optimeret.. defrag forsvinder bl.a. helt, eller bliver skrevet om til oprydning - kommer til at hedde noget andet også 🙂
#17 ok - det ser ud til at Patriot Warp rykker alt rundt indtil nu... og i RAID0 er de jo helt uhyggelige - men det vidste jeg godt lidt at SSD i RAID0 var/kunne være 😀
#21 mystisk - det burde være hos dig der skulle være problemer med stut/lag... min matrix kører fint og godt...
men igen - mit vista har været underligt, måske fordi mit net var ved at stå af.. når windows update så prøver at søge efter opdateringer som sker jævnligt, så kan den ha gået helt i ged?
jeg afventer svar fra memoryC.com - kan være de har en løsning - kan jeg sende dem retur så gør jeg det og venter til 7 er ude... bare ærgeligt når man har noget som får næsten halvandenmillion i en bench hvor 50.000 er godt 😀
Mathis 77 ,har du installered raid på din? jeg har lige fået 2x 30gb ocz, jeg kan ikke få installert raid på dem, har set dem til i biose. og har også installert ihc9 driver fra diskette ,men lige ved at den installer ,få jeg screen of death. hjælp
mærkeligt at nogle får BSODer når de raider på onboard..hmm du har P35 chipset - jeg synes at begynde at se et mønster i det chipset og så BSOD når det har noget med harddiske at gøre...alt for mange fejl... asus og intel erkender blankt fejlen
Det er i x38 jeg prøvt ,fik det til at virk til sidste, nåed lige at installere xp ind jeg skull på arb, hvad tester du ellers med af programmer? Den kunne ikke rigtigt fange dem, dog hjælp det efter jeg formatet dem .
Har ikke rigtigt prøvt inu, vil bare have installert xp ind jeg skull afsted ,synes ikke det larmer ,og fulder heller ikke så meget :) skal lige have benched lidt onsdag og færdigøre en artikle om p5e3 x38, hvor der så kommer lidt ssd raid samligne med alm disks.
Vista var 13 min om en fuld install på min Nehalem maskine... og fra baren der loader til jeg er inde i windows og klar til brug går 13 sek.... ser ud til at 13 er mit lykketal... baren loader en kvart bar ca. max 😲
btw: mit inder-net virker igen - tdc har flyttet mig på nærmeste central og jeg har hurtigere/mere stabil DL nu 😀
jeg har fået svar fra memoryC.com - jeg kan bare sende diskene retur, men jeg skulle lige skrive til dem på engelsk - det har jeg så gjort men har ikk fået yderligere svar hvor og hvordan jeg skal returnere dem
sidder og overvejer at smække diskene i igen og clone tilbage - microsoft skulle have lavet et tool, som gør at der ikke forekommer lag,stut osv.
prøver lige at finde ud af noget og vender tilbage 🙂