OS fejl på laptop.

Software d.  26. november. 2008, skrevet af korben
Vist: 226 gange.

korben

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 21:46:48
Svar/Indlæg:
1081/251
Jeg lovet at se på en en laptop den anden dag, fordi der var en sjov fejl på den. Det er en Laptop som har Windows XP UK SP3..

Den er lidt over 2 år gammel og har kørt med Den samme Windows XP siden den er er købt. Men så har for en 1 måned siden kom den og sagte at hans Windows version skulle aktiveres inden 30 dage. ( ja den er købt og betalt hans windows). Det har han så gjort og nu laver den en masse sjove fejl.

1. Internet Explorer lukker ned efter 1 sek når han prøver at komme på internet.

2. Copy/paste af filer fra HD til HD dur ikke mere

3. Alle hans Office programmer dur ikke.

4. Jeg kan ikke install Service pack3 på den. ( i håb om den kunne lave hans OS.

5. Hans Norton Antivirus kommer med fejl og vil ikke kører en scan. Har så lavet en install af AVG og den finder ikke noget.

6. Har prøvet at kører en CClearner som ikke finder noget vildt.

Jeg gætter på at det er et problem med reg basen men jeg har ikke iden om hvordan jeg skalrette denne fejl..

Lige nu kan jeg kun se en format C som en løsning. Men det passer ham ikke så godt. Da der er 2 år job på denne PC uden backup ( ja ja)

Jeg tager imod alt hjælp og input
Riis

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 21:54:00
Svar/Indlæg:
4657/53
Start op i fejlsikker tilstand og lav en backup eller tag harddisken ud og lav en backup af den

korben

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 22:07:56
Svar/Indlæg:
1081/251
#1 Copy/paste dur heller ikke i Fejlsikker tilstand. Og jeg kan stort det ikke få lov at lave install af progemmer på den. For den kommer med install fejl på de ting jeg har prøvet ved 70-80% done

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2008 22:59:18
Svar/Indlæg:
971/67
Du kan hente en Ubuntu live cd, smide en ekstern hdd til og kopiere indholdet til den eksterne....

Så har du da backup af dokumenter osv., så er det bare en fresh install. Alternativt kan du smide Xubuntu eller Ubuntu ind, så er det slut med virus og andet lort.

/Skipper

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2008 09:06:21
Svar/Indlæg:
1262/95
Fyt disken over i en anden spand og tag backup derfra, reinstaller herefter, den spand lyder alvorligt syg.