har intet at sige. Med mindre at du vil bruge skærmen som primær skærm til din computer. Så kunne det måske være at foretrække med en full HD opløsning.
#12 Nej okay, stoler på jer for er ikke så meget inde i alt det tv halløj 😀 Har heller ikke tænkt mig at bruge skærmen som primær skærm til pc, men er den også god nok til at koble til at evt. mediecenter og se film? 🙂
Man skal også lige tænke på strømforbruget . plasma bruger en del mere strøm end LCD. så hvis den skal køre 8-10 timer om dagen , løber det altså op. med 2,68kr pr kw . Faktisk skal man regne med en udgift på 2000 - 2500kr i el om året med en plasma skærm. Hvor en LCD ligger på 1000- 1500kr i strøm .
Det er efterhånden en skrøne. De gamle plasmamodeller brugte rigtigt nok mere strøm. Men det er længe siden, og ikke noget man skal bekymre sig om længere.
Vi har selv et gammelt Panansonic Plasma (highend, og det var dengang uden TV-tuner indbygget 😛 ). De kan klart anbefales... har så godt nok også en onkel med det næst nyeste highend topmodel fra pioneer, fuuuuuuuuck den er lolz mega omfg rofl meget fed 😲 (jeg vil sku gerne bytte med ham, han kan da godt få mit gamle billedrørs 21" 🤣 )
Ekstra Bladet har lige lavet en fladskærmstest hvor manden bag flatpanels har testet en del fladskærme http://ekstrabladet.dk/kup/ele... og
Jeg har købt vinderen i 32" for min mor og det fungere rigtig godt plus at det har en utrolig god analogtuner hvilket er godt hvis man modtager kabel tv og ikke vil betale ekstra for digital tv. Der er utroligt dårligt signal ude ved min mor (hun bruger tagantenne) og billedet ser meget bedre ud end hendes gamle Philips CRT fjernsyn (sammenlignet ved brug af analog tuner på begge fjernsyn). Nu bruger hun dog den digitale tuner for at få lidt flere programmer.
#alle, men har det plasma tv som #14 linker til full HD opløsning ?, for på hifipriser står der kun at det har 1024*768 , hvilket jo må siges at være en rimeligt dårlig/lav opløsning, hvis man vil ha et tv til full HD.
Jeg vil sige at hvis man har en opløsning på 1366x768 kontra 1920x1080 kam man ikke se forskel på et 32" tv hvis man sidder og ser på det fra en normal afstand.
Der var ski kommet mange indlæg siden sidst 😀 . Men jeg tror godt nok det går hen mod at i har fået lokket mig til at købe et Panasonic TH 42PX80E Virker ski lækkert 😀
HD er en 720p opløsning, full HD er en 1080p opløsning. Grunden til at jeg ikke går op i om det er full HD eller ej med mindre at skærmen skal bruges som primær pc monitor er at under 42" kan det være stort set ligegyldigt hvis ellers at du køber dig et ordentligt TV.
Som nu fx det omtalte Panasonic. Det har et langt pænere billede end størstedelen af full HD LCD fjernsyn du finder op til 10000, og sikkert også over. Full HD er ikke meget andet end salgsgas hvis du spørger mig. Med forbehold, det er klart. Men sådan lidt forkantet.