Hvilket system?

Køling d.  27. november. 2008, skrevet af Slunten
Vist: 649 gange.

Slunten
 
Overclocker
Tilføjet:
27-11-2008 11:18:12
Svar/Indlæg:
27/7
Mit system bliver nogen lunde dette:

Har et ASUS ta-210.
Aerocool - horsepower 750W.

køber:
Asus Rampage II Extreme, eller Asus P6T Deluxe.
i7 Core 920.
Corsair dominator triple 6MB 1600MHz, eller højere - hvis muligt.
2 stk WD Black, i RAID 1.

overvejede:
NorthQ Siberian Tiger Water Cooling- well???
Her kommer jeg til at montere blæseren/radiatoren i mine 5.25 bays, evt med en ekstra blæser. Det larmer jo nok en smule. og er måske heller ikke så effektivt.???

I mit kabinet er der kun plads til 3 80mm fans. (Det er rimelig kompakt for sådan vil jeg godt ha det.)

Jeg gider heller ikke have for mange blæsere i mit setup..
Så det optimale ville være en dobbelt 80mm radioter, Og en kombi 5.25 pumpe og beholder..
Det koster bare kassen, da det bliver custom build.

Alternativt er der thermaltake´s kit. der koster en rimelig penge, men her får jeg så en blæser mere i mit system. - og mere larm.

Jeg er lidt i vildrede her, og har svært ved at gennemskue hvad den bedst mulige løsning ville være, pris, kontra effektivitet, kontra støj.
Darth
 
Superbruger
Tilføjet:
27-11-2008 12:10:41
Svar/Indlæg:
813/49
Allerførst skal du nok lige kontrollere, at det valgte køle-setup kan monteres på den nye sokkel. Og dit kabinet er måske ikke lige det mest vel-egnede til projektet.


Darth
 
Superbruger
Tilføjet:
27-11-2008 12:14:52
Svar/Indlæg:
813/49
Læste lige din anden tråd (første tråd) om nogenlunde samme emne... 😕

Hvis du vil overclocke, kan jeg ikke anbefale Siberian Tiger. Derimod kunne Siberian Tiger II måske være noget. Jeg var ihvertfald ret imponeret af den. Men den får du ikke ind i dit kabinet, det er jeg ret sikker på. Det vil kræve omfattende modifikationer ihvertfald.


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2008 12:16:32
Svar/Indlæg:
5750/124
det som #1 siger er meget fornyftigt 😉

Et bayres/pump findes skam... med radi kan du vel gøre det med 2x120mm med converter fra 80-120mm 😛


Slunten
 
Overclocker
Tilføjet:
27-11-2008 13:14:20
Svar/Indlæg:
27/7
#1, yep ny her på forummet, og ikke lige helt med på opdelingen.. Men FYI er første tråd mere vedr. RAM.. og OC.. men point taken!

.. hmm Sibirian Tiger 2, siger du? Der hvor jeg arbejder har de jo det vildeste værksted!! 😳 hmmm. Der skal vel bare bores

Og der faktisk ÉT sted hvor der kunne være en Sib.T , i toppen med udblæsningen op ad! 😛

Det kunne jo være frækt nok! og en billig løsning! :D

. NorthQ siger at de har en socket 1366 understøttelse på trapperne.. indefor 12 dage.
De andre er kommet med deres!