Nyt Bredbånd

Diverse d.  27. november. 2008, skrevet af LBR
Vist: 1248 gange.

LBR

Overclocker
Tilføjet:
27-11-2008 20:10:49
Svar/Indlæg:
10/6
Hey Peeps !

Jeg sidder i den situation at jeg skal til at have nyt internet/bredbånd.
Jeg ville egentlig bare høre om jeres erfaringer med de forskellige internet udbydere..
Jeg har kigget på f.eks; Telia, Fullrate, Cybercity og Telmore.
Som udgangspunkt skal jeg/vi have en 20mb forbindelse.

På forhånd tak

Mvh. Lasse
Sir

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2008 20:13:15
Svar/Indlæg:
608/89
evt perspektiv bredbånd ? har ikke selv prøvet dem, men har da hørt gennem nogle at de er fine nok :) Dem som hed noget med metro et eller andet før

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2008 20:36:36
Svar/Indlæg:
2440/66
perspektiv er ganske ok og imo det bedste pris/ydelses forhold pt.

ellers kan jeg anbefale fullrate.

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2008 20:52:23
Svar/Indlæg:
2388/52
Hvis i har mulighed for YouSee, så nup det.. mere stabilt net findes ikke :)

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2008 20:53:39
Svar/Indlæg:
5891/423
FULLRATE? :yes: Er super tilfreds

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2008 20:58:42
Svar/Indlæg:
2958/84
jeg vil også sige Fullrate, vær dog opmærksom på at de ikke har en mail-sever og at du så må oprette en hotmail / live konto et eller andet.

jeg startede med en 10/768 oog efter ca. 1 mdr. skrev de tilbage at de forhøjede min forbindelse til 20/768 til samme pris (299/mdr.) det er sku da service.

Efter følgende kan jeg se at de har fløfet 10/768 forbindelsen, det er nok for dyrt i administrations omkostninger med for mange hastigheder der ligger meget tedt op og ned af hindanden.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2008 21:17:51
Svar/Indlæg:
5421/53
#5 Gmail smækker da Hotmail inden [indsæt fantasi her].

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2008 21:21:08
Svar/Indlæg:
2676/147
Fullrate! hvis du vælger andet, så er du selvuden om det :)

De er DET ENESTE firma med kompetente medarbejder. Slut færedig basta! 🙂

Jeg er igang med en kamp med Stofanet ( telia ), den er på 3 mdr. nu, og de nægter at gi sig!

Jeg har en 25/1, men fra 16 - 24 har jeg kun mellem 2 og 5 mbit. sjovt nok kan de intet se, og det er sikkert ALT mit udstyr der er noget galt med.

Dvs. min laptop, mit MC, min stationær pc, min brors pc, men vens laptop - de har alle samme fejl, nemlig at de selv ved at ved kl 16, der skal de sætte farten ned, og først lukke op igen, kl 24, og KUN på min adr. HVor heldigt hva? 🤣

Så, fuck stofa, og fix Fullrate, det må være min konklution :yes:

-Tahiti

Fonzi

Superbruger
Tilføjet:
27-11-2008 21:56:18
Svar/Indlæg:
262/18
Har selv Fullrate. Det kommer lidt an på hvor du bor, hvad de kan levere... De kunne desværre ikke levere 10mb, selv om de sagde de kunne i første omgang. Skulle selv "opdage fejlen" og så rettetede de selvfølgelig også prisen med det samme - de har mulighed for at teste det fra deres HQ, lidt irriterende man selv skal være efter dem.
De er nogle af de billigste, med undtagelse af diverse boligordninger, så det er et plus - undgå dog for alt i verden deres trådløse Zyxel router. Den er til at lukke op og s.... i, meget ustabil hvilket man også kan læse på deres forum, som du selvfølgelig først kan komme ind på når du er kunde 😕

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2008 22:12:30
Svar/Indlæg:
2356/28
Jeg kan anbefale DanskNet.

DanskNet kører i de små byer på TDC´s udstyr, dvs de har lejet sig ind på selve udstyret og har ikke deres eget rack stående.

Har haft det i ca. 1 år nu og er yderst tilfreds da de kunne yde mig en rigtig fin support på mit ønske om anden type modem som jeg selv gerne ville lægge til da jeg ikke (som Fonzi) er fan af Zyxel produkter i den billige ende.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2008 22:14:36
Svar/Indlæg:
1636/115
Jeg har Perspektivbredbånd. Har 20/2 og får 16,5/2. Det er jeg ret tilfreds med. Dog mister jeg forbindelsen KONSTANT. Flere gange om dagen.
Har skrevet en mail til dem om de ik vil se på det "igen". Ellers skifter jeg til et andet selskab med lavere hastighed til samme pris, men med en mere stabil linie.

LBR

Overclocker
Tilføjet:
27-11-2008 22:58:42
Svar/Indlæg:
10/6
Hey Peeps..
Tak for de mange og hurtige svar.
Ud fra jeres svar tror jeg at det bliver Fullrate.
Jeg vil lige kigge nærmere på de forskellige men er ret 'sikker' på at det bliver overstående.
Mange tak for jeres support og svar.

Mvh. Lasse

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2008 23:05:30
Svar/Indlæg:
4156/111
TDC er da det eneste der holder 🙂

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2008 23:06:53
Svar/Indlæg:
4107/224
Hold dig fra Yousee. Jeg har ikke haft andet end problemer med det...

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2008 23:07:55
Svar/Indlæg:
971/67
Jeg er også på kig efter en ny udbyder, da jeg flytter.

Indtil videre er mit valg telmore, da de er de eneste der tilbyder en 5mbit/1mit forbindelse til en fornuftig pris 219 kr.
Året ud er der ingen oprettelsesgebyr og så får man bare et modem, så jeg derved undgår dobbelt nat som ved fx CC. --> har selv en router
Endvidere er der ingen bindingsperiode, men blot 1 måneds opsigelse. Der er heller ikke omkostninger til forsendelse af udstyr, som både cc og fullrate har. Prismæssigt er de også i orden på de andre forbindelser + at man gratis en gang pr. måned kan ændre hastigheden (ja der er ingen gebyr) - ja du betaler jo selvfølgelig differencen hvis du sætter hastigheden op. Det er alle områder, som jeg ikke mener de andre kan matche pt.

Så håber jeg bare at forbindelsen også er i orden, men det regner jeg stærkt med den er. Ellers er det jo max en måned man er bundet, som en anden udbyder skal bruge til at overtage forbindelsen.

Just my 5 cent

/Skipper

Iron

Superbruger
Tilføjet:
27-11-2008 23:11:10
Svar/Indlæg:
69/11
Kan kun anbefale fullrate mega godt internet. og rigtig god kunde support

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2008 23:17:32
Svar/Indlæg:
2388/52
uddyb?

Cannon

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2008 01:53:49
Svar/Indlæg:
298/7
#12. Sikke noget vrøvl, fibernet er det eneste som holder 😛

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2008 02:23:28
Svar/Indlæg:
3485/76
dansk bredbånd levere en kanon forbindelse. 10/10mbit, men forbindelsen er voldsomt ustabil til tider og vi lå på 2/2mbit i 3måneder eller deromkring, før vi selv ringede ind og de så sagde. når ja, et tryk og så havde vi 10/10 som vi betalte for 😕

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2008 03:09:48
Svar/Indlæg:
4156/111

Jo jo, men nu tilbyder de selvskaber #0 nævner ikke fibernet, så det skal selvfølgelig forståes som at TDC er det bedste valg hvis man stadig bruger strøm.

TommyN

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2008 09:25:05
Svar/Indlæg:
232/16
For lige at komme med mit synspunkt i sagen, så er jeg fuldt ud tilfreds med CyberCity.
Har en 10/2 Solo forbindelse og den har kørt non-stop siden jeg fik den for 227 dage siden 🙂

Ja, det kan være svært at finde ud af hvad der skal gøres hvis man har sin egen router, men det er der såmænd også en løsning på.

Du laver bare en DMZ zone fra CC routeren til din egen og så er det kun din egen router du skal pille i fremover.
Sådan har jeg gjort og det virker helt fint. Endda også med uPnP.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2008 10:14:06
Svar/Indlæg:
4107/224
Jeg uddyber lige mit svar i #13.

Da nettet blev sat op første gang, var der allerede problemer med det efter et par dage. Forbindelsen røg konstant på det trådløse. Dette blev rettet med en opringning til Yousee. Efter godt en måned, begynder nettet at opføre sig mærkeligt i online-spil. Bliver smidt af i tide og utide. Dette blev rettet med en masse opringninger til uvidende supportere og en snak med CrazyEyes^DK, fik jeg løst problemet. Herefter har nettet haft problemer med internettet, hvor den lille grønne diode har blinket rødt hver dag om aftenen mellem 20-24. Efter en opringning igen igen igen (igen), var der en tekniker der fik lavet et eller andet ved det, så det virkede igen. Dog er problemet lige så stille kommet igen, så det er snart tid til en opringning igen :no:

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2008 12:43:14
Svar/Indlæg:
2356/28

Jeg kan også uddybe hvor #13 skriver som han gør:

Jeg har i flere år kørt fejlretning på diverse fiber + coax net osv i dk og hvis vi snakker internet over TV stik kan jeg forsikre dig for at enormt mange mennsker har problemer... Problemet ligger i mishandlede net der simpelthen er præget af for mange pilfingre i hjemmets installationer samt standere osv.

Når man nu får installeret internet gennem sit TV stik sætter man et "skillefilter" imellem (dette kan være med tapper på loft men også integreret i alm. udtag m. ekstra til modem)... Piller du dette fra eller udskifter noget på egen hånd uden begreb om hvad du laver vil dit internet stadig fungere men eksempelvis gamle TV´s kan generere forstyrrelser og faktisk sende det retur i systemet og derved ødelægge det for andre koblet på den "Ø" hvor synderen sidder på...

Hvis du vidste hvor mange der selv legede teknikker på den måde for at spare lidt håndører ville du tro det var løgn... Bedste jeg har set var en kunde der klagede over dårligt signal og udfald på modem. Da jeg ankom havde han trukket en gammel tørresnor på loftet og med kron-muffer og loft-kroge koblet sine TV og modem på... NUL filter iøvrigt. Dette KAN i værste fald ødelægge det for mange mennesker... Elendigt signal/støjforhold kendetegnes på udfald, langsom forbindelse, streger på TV. bølger på TV kan også være dette eller overstyring.

Så det er "gamble" at vælge en internet løsning via kabelTV/fællesantenne. Nogle gange er det fint, andre gange sut sut sut...

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2008 13:14:07
Svar/Indlæg:
2388/52
Ja så kan jeg godt forstå du ikke synes om YouSee nu :(
Så ville jeg også være negativ over for dem.. sikker på det ikke er den lorte firmware opdatering der lavede lort i det hele til at starte med, der er skyld i de problemer du har nu?

jeg har ihvertfald ikke haft nogen som helst problemer siden jeg fik den lille, ja guide om man vil kalde det, fra en tekniker ved TDC.

Ja okay det vidste jeg så ikke, har kun hørt godt om TDC Webspeed/YouSee fra dem jeg har snakket med.
Men jo kan da godt se det du vil frem til..

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2008 13:41:15
Svar/Indlæg:
5224/222
#10 Ked af at høre at det er ustabilt da jeg har overvejet at skifte fra fullrate til perspektiv... 50 kr. billigere + digital kanaler, men tror sgu jeg bliver hos fullrate = klippestabilt.

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
28-11-2008 20:26:09
Svar/Indlæg:
2127/11
#22 Interessant kommentar, meget lærerig. jeg havde selv webspeed/yousee i 4-5år, og var kisteglad for det. Det kørte ALTID (et kortvarigt nedbrud over hele perioden, det er sgu mere end ok i min bog), leverede konsekvent en pæn bid over hvad jeg betalte for, og da jeg i en periode havde lidt bøvl med fald på hastigheden, brugte en tekniker en hulens masse tid på dels at hyggesludre, dels at få tingene til at fungere igen. MEN; jeg boede i en gang nybyggeri, hvilket forklarer hvorfor det kørte så godt hos mig i guess..

Nu har jeg cybercity solo, og er RØVtræt af det. Der er smidt en trådløs router i røven på den vanlige Zyxel, og det kører af røv. Jeg har prøvet mere eller mindre alt, indtil videre uden held. Cybercity siger sføli at alt er ok, incl deres Zyxeldims som jeg har set utallige bitche over rundt omkring på nettet, og mener derfor at fejlen må ligge hos mig. Dog aner jeg ikke hvad #20 snakker om.. En "DMZ zone"?! Ikke forstået. Kunne man lokke dig til at uddybe en anelse? 🙂

Fullrate har jeg en god ven der har, og dem er jeg ærlig talt imponeret over. Ikke alene leverer de varen, eller justerer prompte hvis det kikser, de er også mere end rimelige med gebyrer og den slags. Kompetanceniveauet virker yderst fornuftigt ud fra hvad jeg har fået fortalt, og skidtet er stabilt. De anbefales absolut.

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2008 23:42:17
Svar/Indlæg:
971/67

Det med to router på en cc forbindelse kan godt virke..

Du slår bare dhcp fra i din trådløse router efter zyxel, firewall kan du også slå fra. Hvis du skal lave portforwards skal det gøres i zyxel... yes I know that router suck, men det kan virke. Til nogle ting er man nødt til at bruge telnet, da gui stinker og fucker op.

Det er en af grundene til at jeg prøver lykken hos telmore bredbånd hvor man kun får et modem, så er det frit at smide en router efter den.

/Skipper

sirkob

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2008 00:04:33
Svar/Indlæg:
481/1

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2008 00:26:34
Svar/Indlæg:
2516/381
Har haft tdc i 3 år nu,, og skifter da mit net ofte er nede, og de tager ca 10-14 dage om at lave det hver gang,, mit net er ca nede med 5-7 måneders mellemrum, i de der 10-14 dage som det tager dem at sende en tekniker, eller hvad der nu lige skulle til de enkelte gange for at lave mit internet.

Tror det har været nede omkring 7gange i de år jeg har haft det.. bor godt nok et stykke ud på landet, men at skulle vente vente så længe hver gang, gider jeg bare ikke..

Så prøver nu at skifte til fullrate ❤ ❤ ..

De lover mig billigere priser, og hurtigere internet,,
det er da noget man kan forstå :yes:

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2008 00:40:25
Svar/Indlæg:
2356/28

En DMZ zone er "ingenmands-land" en åben zone mellem internettet og resten af dit net... Så at sige.

Det er fint at det kører godt for dig og det skal da jo selvfølgelig også siges at det gør det skam for de fleste, ellers havde de ingen forretning 😀 Men desværre er det statistisk set ikke så stabilt som f.eks DSL, fiber osv. mest pga forkert kabel dimensioner og støj.

Hvor DSL nemt kan slæbe 20mbit afsted over 300m fra central til "slutbrugeren" i 2 helt tynde ganske almindelige telefonkabler som du kender dem vil det på coax kræve et kabel på tykkelse med din arm...

Det gør man så ikke men sætter derimod en masse skabe op med forstærkere der i sig selv genererer støj... Dette vil TDC dog til livs og fører derfor fiber tættere på slutbrugeren. Dvs. færre forstærkere, mindre støj og bedre net og højere hastigheder. Samme er gældende for DSL. På den måde kan de så sylte markedet liiiidt mere og lade brugerne tro at det bestemt er en konkurrent til fiber, FTTH (Fiber-to-the-home) Det bliver det dog aldrig da man i teorien kunne slæbe forbindelser i terrabit fra 15 km ud til slutbrugeren hvis man ville. Fremtiden er om man vil det eller ej, fremtiden. Om 5-10 år er DSL og meget andet dødt hvis de ikke laver mirakler.

Det er ret logisk... Bare for få år tilbage havde få folk fladskærmsTV og havde en fine 28 tommer firkant i stuen. Her er opløsningen 800x600 og folk var tilfredse...
Idag kan vi for ikke ret meget købe en fullHD 1920x1080) eller HDReady 1366x780 (noget i den stil)...

For at få et fuld HD signal igennem kan det trække op mod 20mbit PR TV!!!! Så om nogle år er det ikke unormalt at der findes 2-4 HD TV i hvert hjem, til 2 børn + den i stuen og til den tid er 100mbit meget normalt i hjemmet. Idag leverer f.eks profiber, Sydenergi og andre op til 50/50mbit til private. Så nemt regnestykke:

20+20+20+100mbit = 160Mbit der helt skal være dedikeret så man ikke får dårlige oplevelser. Her kommer diverse antenneforeninger osv altså til at rive sig i håret. Det er der så tænkt over og flere gør det allerede, nemnlig at komprimere deres TV til Xvid, Divx, mpeg4 og hvad det nu hedder... Men alle ved jo også at på deres fine anlæg lyder en mp3 sang altså ikke så godt som ukomprimeret. Nøjagtig det samme er gældende for billeder. Komprimer et org. jpeg der fylder f.eks 5mb til 500kb i samme dimension og de vil sagtens kunne så forskel. Fiber længe leve!

Lad være med at skifte udbyder medmindre de nægter at hjælpe dig. DanskNet som jeg har bruger udelukket KUN zyxel routere. Det var fint med mig, men de gik i sort så snart de kom i bridge-mode. Derfor kom de da bare til at fixe det met et speedstream modem jeg havde liggende. Virker kanont 😎

Hvis ellers TDC´s udstyr ikke er i stykker og up-to-date kan Fullrate IKKE levere bedre da TDC´s og Fullrate´s udstyr står under samme tag og adresse og kablerne ud til dig er de samme... Ude på landet er en skidt ting med DSL 😕

Der er dog forskel på udstyr...meeen det begrænset hvor store kaniner der kan trækkes op af hatten...

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
29-11-2008 00:55:46
Svar/Indlæg:
2127/11
#26 Jeg faldt for et par dage siden over et fif der handlede om at slå noget der vist hed alg sip fra i min Zyxel, for det skulle give bøvl med to routere. Det foregik også via telnet, men der var heldigvis en forklaring på hvordan man gjorde det. Der ud over er jeg ret lost hvad telnetting og Zyxel angår. Det hjalp i øvrigt noget, men langt fra nok.

Jeg har forsøgt at lege med dhcp, endda på begge routere. Men igen med begrænset held. Det virker ok i måske en time, så begynder man at få "xxx svarer ikke", eller hvad der nu ellers skrives i browseren.

Jeg faldt også over en der anbefalede at skifte dns adresserne ud med open dns ones, og det er så det næste skridt. Lige pt afprøver jeg et andet trick, fundet her: http://www.adsltips.dk/zyxel-s... Det hjælper en hel del, men den fucker stadig ind i ml.

Hvis ikke dns tricket virker, vil jeg enten købe en ruter der kan tage cybercity uden deres Zyxelcrap, eller skifte isp. Enough is enough.

Jeg kender en del til Telmore, bag kulisserne. Havde en kæreste der var lidt højt på strå derinde en gang. Det er vist gået lidt ned ad bakke med kvaliteten på deres supportere, men de har været kanon dygtige, og det er firmaets politik at de skal være det. Ikke noget med at blive strittet rundt til 3500 forskellige medarbejdere, fordi man skal have bestilt et nyt simkort. Så de er sgu nok ikke noget helt tovligt bud når det kommer til stykket. Ideen med et modem er i hvert fald godkendt her fra. Det sparer vel en del bøvl kunne man tro.. Good luck 🙂

Johnny

Superbruger
Tilføjet:
29-11-2008 01:10:10
Svar/Indlæg:
2127/11
#29 "For at få et fuld HD signal igennem kan det trække op mod 20mbit PR TV!"

Jøsses! 😲 Det var da en sjat.. I så fald har du jo ret.. Vi får brug for nogle giftige linjer i fremtiden. Jeg tror nu heller ikke at der er mange der betvivler at fiber, eller noget andet der måtte dukke op, er fremtiden. Dsl mv har sine alvorlige begrænsninger, det er helt sikkert. Fx kan jeg her hvor jeg bor max trække den 10/2 jeg allerede har, idet en 20/2 ville have for meget støj på linjen.

Her i byen (Korsør) er antenneselskabet også i fuld gang. Der er i hvert fald trukket en fiber backbone rundt til forskellige "øer" ved jeg, og de snakker vist en del om hvordan de gør tingene i fremtiden.

Desværre er jeg ganske enig med dig i at komprimering er en nødvendig nødløsning, fremfor den fede måde at gøre tingene på. Hvis div komprimeringsformater skal levere nær original kvalitet, sparer man ikke megen plads alligevel, og så er det jo lige fedt. Men ukomprimeret radio og tv skal man vist ikke satse på sådan lige forløbig..

Jeg må se om jeg kan finde ud af hvad dmz går ud på, sådan rent praktisk. Jeg er sgutte den store nethaj.