Fejl,fejl og fejl, stadig ik forbi POST

Bundkort / CPU d.  29. november. 2008, skrevet af leon2008
Vist: 982 gange.

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2008 00:13:14
Svar/Indlæg:
228/35
Hej.. Efter snart en måneds kamp er jeg på nippet til at græde...

Jeg har samplet min første PC, men alt andet end succes - se profil. Den er flot ik'? Den virker bare ikke.. 1. dag. alt samles og den kører perfekt. Den er virkelig dejlig. Første uge; Få gange hvor den genstarter sig selv og når end ikke til POST skærmen (Der kommer intet på skærmen).

Øv tænker jeg og skriver et hjælp herinde ( http://hwt.dk/forumthread.aspx... )
her bliver jeg rådet til at teste RAM og bundkort.
Jeg prøver med kun én ram stang (alle 4 prøvet enkeltvis) - Intet held 😕

Jeg prøver med et andet bundkort (bestiller det samme) - Intet held 😕

Jeg tænker med opfordinger fra HWT brugere, det må være PSUen den er gal med. Jeg sætter min NorthQ Silent i skabet og køber en Corair HX620. Den virker også til at være lavet bedre.... Intet held stadig ikke forbi POST før en genstart træder ind... 😕

Så konkluderede jeg at det kun kan være en CPU fejl.. jeg sender den til RMA og får tilsendt en ny fra Intel - og uden at have testet det skriver jeg på HWT at nu er alt godt, fordi de jo fandt en fejl ved min CPU. Desværre gav dette heller ikke noget 😕 Nu begynder vandet at krype sig nærmere mine øjenkroge... 😩 😩

Phy en omgang.. nu håber jeg ikke jeg bliver mobbet ud af forummet for alt for nybegynder adfærd :yes: Selvom det nok var på sin plads - for det er hvad jeg føler.. total dummy...

Det sidste jeg mangler er at prøve at skifte grafikkortet ud... Øv noget møj..
Kan det virkelig være den? Er der nogen af Jer der har andre forslag!
Hvis I ikke har nogle gode råd beder jeg blot om lidt opmuntring og forståelse...

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2008 00:28:34
Svar/Indlæg:
6624/113
Pissesurt. 😎

Hvor i landet er du fra - for er det i nærheden af midtsjælland, kan du sgu da låne et GFX af mig jeg ved virker...

Så er det endnu en fejl som er elimineret.

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2008 00:32:56
Svar/Indlæg:
228/35
Jeg takker for tilbuddet men der er lidt langt til midtsjælland fra vestjylland.

det er ikke sådan når man ikke lige har 10 computere stående man kan tage reserve dele fra når man skal fejlsøge hardware - i det mindste har jeg lidt reserve stående nu..

Krik

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2008 00:40:10
Svar/Indlæg:
361/59
jeg bor i vest jylland har også et kort du kan prøve. ikke noget vildt men bare for at se

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2008 00:50:35
Svar/Indlæg:
8947/160
Hey, er der ikke en gæv vestjyde der kan hjælpe vores ven med et gfx og evt en hurtig fejlsøgning ???.0# Har du evt prøvet at samle det hele på et bord, uden for kabinettet.? Anyway skal du ikke give op, der skal nok være en der kan hjælpe( Der er så mange gode mennesker herinde ) "Vi" skal nok få liv i den pc.

Stumpii

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2008 01:07:36
Svar/Indlæg:
1541/132
Hvorhenne bor du mere præcist? Hvis det ikke er for langt kan vi smide mit 4870 i maskinen:)

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2008 01:33:32
Svar/Indlæg:
228/35
Dejligt med noget opmuntring. Jeg vidste jeg kunne regne med Jer :)

Inden vi går videre med "offentlig" fejlsøgning vil jeg lige fange en "nybegynder" kammerate her i byen som jeg kan låne et gfx - men ellers 1000 tak for tilbuddet. Hvis det ikke virker vil jeg med kyshånd tage imod hjælp for så er jeg helt flad.. jeg har jo skiftet alt på computeren....

Jeg bor i Holstebro.. og nu vil jeg i seng og forhåbentligt sove lidt mere trygt..

(og bare for at sætte prikken over i'et så har jeg også lige mistet mine nøgler og bakket ind i en bil - Dagen kan bare ikke bliver dårligere.... jeg skulle vist aldrig have været stået op)

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2008 01:36:56
Svar/Indlæg:
8555/439
jeg bor ved Viborg/Ravnstrup,så kan du sætte den af hos mig,så skal jeg gemmen gå den 😉
du kan smide en PM til mig.

sov godt,går også i seng nu.

Gravesauce

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2008 09:24:52
Svar/Indlæg:
171/23
det er sgu en fornøjelse at se/læse hvor hjælpsomme folk er. Thumps up. 😀

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2008 11:07:03
Svar/Indlæg:
7263/260

Ja, det er super lækkert 🙂 - Håber han har fundet ud af noget, ellers er jeg villig til at sende et X850XT til ham.

Stepa

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2008 11:12:55
Svar/Indlæg:
394/36
#9 Får ny comp ind af døren om ikke for længe, så er jeg også villig til at sende GFX'et fra den hvis det evt ku' hjælpe..
Kortet er et Bfg geforce 8800Gts 320mb 😉

Så med alle de kort du snart kan få lov at gennemgå med, så tror jeg nok det er muligt at finde ud af hvad der er galt .. 😎

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2008 11:23:00
Svar/Indlæg:
7263/260

Okay, bare det var mig, der fik en lille ny ind af døren :'-( .
Vi ved jo heller ikke om han har fundet ud af noget endnu, men syntes da det er lækkert og et super godt initiativ af HWT brugerne, at hjælpe så meget. 🙂

Stepa

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2008 11:27:19
Svar/Indlæg:
394/36

Tjaa ny og ny .. 🤡

Jeg går fra min Laptop i profilen til http://hwt.dk/forumthread.aspx... 🙂 Lille spring ?

Nææh aner jeg heller intet om , men når han så logger ind ( hvis han gør, håber jeg da ikke i hvert fald) for at spørge videre om råd, så ligger der altså 3-4 kort ( kunne evt godt sende andet Hardware afsted ), som han bare skal udlevere adresse til for at få fejlsøgt .. Men Jaa, det er lækkert at se, også til når / hvis man nu selv stod i ligne problem / er .. 🙂

Og God Jul til jer alle HWT Brugere ... "Gud Bevare Danmark" 😲

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2008 13:43:26
Svar/Indlæg:
228/35
Hej Alle
jeg er overvældet. Der er nærmest smukt at se så mange tager initiativ. Det er virkelig fedt. Selv at sende et kort er en mulighed.

Jeg har i løbet at dagen fundet en bekendt med en del erfaring indenfor feltet. Jeg sætter computeren over til ham og krydser fingre på at han finder ud af hvad der er galt.

Jeg poster selvfølgelig når jeg forhåbentlig snart finder en løsning...

Igen tak for opbakningen

sko

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2008 13:55:29
Svar/Indlæg:
1954/464
hej

du har ikke overclocket vel?

Stepa

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2008 15:21:55
Svar/Indlæg:
394/36

Held og Lykke herfra, håber det kommer til at virke, Endelig Post Løsningen 😀

Glædelig Juuuuuuuuul Alle Sammen 🤡

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
02-12-2008 21:38:41
Svar/Indlæg:
228/35
En lille update. Som jeg beskrev i #13 så siger min Guro ven at det er en meget fin maskine og hardware en god.. Han har igen forsøgt som jeg har at skifte forskellige dele, så som RAM, CPU osv. uden at nå et resultat.

Konklusionen, på nuværende tidspunkt, er at den første PSU jeg havde sat til systemet må have brændt bundkortene af (jeg havde jo forsøgt at skifte bundkortet, men har haft min første PSU sat til bundkortet først).

Som det ser ud nu bestiller vi et 3. bundkort for at forsøge at sætte den til...

Mit spørgsmål er så nu:
De to bundkort jeg har liggende, der formentlig er bærndt at pga. dårlig/fejlbehæftet PSU, vil jeg sende til RMA. Men kan jeg det? Det er jo ikke som sådan bundkortet der er skyld i at de ikke virker mere!

Kan jeg sende mit første PSU, der formentlig har brændt to bundkort af, til RMA og i fald kan man kræve erstatning for ødelagt bundkort? (tvivler men det er sq ærgerligt)

Måske bare mere generelt hvad ville I hvav gjort i forhold til RMA og den overfor beskrevne situation?

blackdark114

Superbruger
Tilføjet:
02-12-2008 23:08:58
Svar/Indlæg:
212/3
hvor præcist er det at den genstarter når den er igang med POST??

er det når den tæller ram eller når den tjekker optiske drev mm.
Hvis det er det samme sted den genstarter hver gang så er det jo klart at fejlen må ligge i den enhed så POST er igang med at teste :)

ps. hvis du mangler et grafikkort så har jeg muligvis et du kan låne. jeg går i skole på holstebro HTX, så jeg er i holstebro hver dag (weekender ikke inkluderet :p).

du kan desværre ikke låne et AGP kort, da jeg ikke er sikker på at den jeg har til at ligge virker, mwn jeg mener at jeg har både at PCI og PCI express 16X som du kan låne :)

skriv endelig en PM. hvis du er interesseret eller har spørgsmål.

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
03-12-2008 00:15:28
Svar/Indlæg:
228/35
Jeg har forsøgt med anden grafikkort. Det gav heller ikke noget resultat. Ellers 1000 tak for tilbuddet.
jeg har forsøgt at skifte alle komboneter uden held. Det kan kun være min tidligere PSU der har ødelagt bundkortet.
Lige nu er jeg mest i tvivl om hvordan RMA kan klares. Hvis det ene dims ødelægger den anden. Kan den anden så tages på RMA?
/via mobil

The

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2008 02:55:35
Svar/Indlæg:
1406/100
Nu ikke for at lyde dumt.

Men nu har du et Samsung WriteMaster SH-S223F. Og du køre Raid 0.. Har du prøvet at tag dit DVD-drev helt fra ? Og har du huske at sætte det i sata-port 0. og slåe til inde i bios under Integrated Peripherals og sætte

SATA Port0-3 Native Mode til Enabled??

Vis du har så kig langt værk her fra

Vis du ikke har så er det dit DVD Drev der giver dig problemer
huske at sætte dine 2 HDD i sata port 4 og 5

Du kan læse mere om det i din manual på side 51

håber det kunne hjælpe dig

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
03-12-2008 08:13:29
Svar/Indlæg:
2600/84
Godt du fandt ud af det :)

Og hvad kan vi (endnu engang) lære af det?

NorthQ PSU'er skal blive på hylderne.

med hensyn til brættene... hvis ikke de er købt samme sted, kan du sikkert godt sende dem til RMA... hvis de er, så ihvertfald det ene af dem.

Send din PSU til RMA også.

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
03-12-2008 09:19:23
Svar/Indlæg:
228/35
#19 - Godt input, men jeg har prøvet at koble alle diskene fra sætte dem til enkeltvis, i par og alle mulige kombinationer jeg overhovedet har kunne finde på.
Og du skriver "og slåe til inde i bios under Integrated Peripherals og sætte
SATA Port0-3 Native Mode til Enabled?? " - men får slet ikke muligheden for at gå ind i BIOS. Den når aldrig at vise noget på skærmen inden den genstarter.

#20 - Jeg er ikke så optimistisk længere. Jeg håber det er PSU'en der har været skyld i det hele, men en disideret fejlsøgning af den er ikke så lige til. Bundkortene er købt forskellige steder. Noget forslag til hvordan man med sikkerhed kan se hvordan eller om bundkortene og PSU er brændt af?

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
22-12-2008 00:39:56
Svar/Indlæg:
228/35
YES YES YES ... Hurraaaa. (løber nøgen rundt med armene over hovedet og skriger af glæde)

Endelig fik jeg min computer op at stå igen.

Det viste sig at det var min PSU der gav for høj en spænding og derfor brændt bundkort, efter bundkort af...
Nyt bundkort (det 3.) og en ny PSU og vupti mit RAID 0 drev blev genskabt uden problemer og min compuer var klar igen.

10000 tak til alle der er kommet med forslag og trøstende ord. Det har været nødvendig.

Daniel431

Superbruger
Tilføjet:
22-12-2008 11:25:43
Svar/Indlæg:
113/16
Det lyder vist til det ikke er det eneste du har fået op og stå 😛

Men spøg til side....
Tillykke med succesen!
Det viser bare man ikke skal give op så hurtigt.

Fiddoo

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2008 16:47:03
Svar/Indlæg:
1293/104
Leon2008: Tillykke med at det virker 🙂

Skal lige høre: Jeg kan se at du kører med 2 F1 i raid 0. Har givet mig selv sådan 2 i julegave og overvejer også raid 0. Hvordan kører det hos dig ? Er der forskel fra 1 disk ?
Nogen problemer med det ? God jul 😀

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
22-12-2008 17:08:54
Svar/Indlæg:
228/35
Der var absolut ingen problemer med det.

jeg har ikke testet 1 disk versus 2 i raid 0. Jeg har OS liggende på RAID diskene så det tager nok lidt af det sjove.

Ved faktisk ikke om man ville få mere ud af at kører uden RAID og så ligge OS på en af diskene.

Fiddoo

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2008 17:10:32
Svar/Indlæg:
1293/104
"Ved faktisk ikke om man ville få mere ud af at kører uden RAID og så ligge OS på en af diskene. "

Ja, det var også det jeg tænkte på 🙂

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
22-12-2008 17:26:28
Svar/Indlæg:
228/35
Du kan jo prøve og så poste her :)