-> #10
Det er bare med at ville "høre" lidt efter hvad der sker i krogene. Problemet ved Mac'erne er bare, at Apple er så kendt. Så når de har fejl på hele produktlinjer (eftersom de jo kun har tre forsk. typer bærbare), så er det langt mere kritisk.
Dernæst. Så er det ikke Apple CA, men nVidia der står med at forklaringsproblem. De lovede Apple, at deres næste sending af chips ville være fejlfrie. Så det er IKKE godt for nVidia det her.
Jeg mener. Hvis nVidia tænker: "Hey. Vi fucker da bare Apple i røveren, og sender nogle halvdefekte chips" - hvad vil nVidias andre samarbejdspartnere ikke tænke?
En ting der til gengæld kan bekymre mig lidt er, at der har været "problemer" med Apples Mac, lige siden de skiftede til Alu-kabinetter.
Ikke fordi at jeg tror der er en eller anden større kosmisk kraft, der fokuseres ned på kombinationen "Alu + nVidia + Mac". Men det er bestemt bemærkelsesværdigt, at deres plastikmodeller, med selvsamme grafikløsning (her tænker jeg alu-iMac vs. plastik-MacBook pro) ikke har haft de samme problemer.
Som sagt. Det er ikke kun Apple der har haft problemer med nVidias chips. Problemet er jo blot, at Apple har været den første og største aftager. Så der vil unægteligt komme flere og flere ikke-Mac PC'er ind, med samme problem.
Alternativt, så smider producenterne de defekte chips tilbage til nVidia og smækker noget andet grafik på deres laptops. Vi når bare ikke at høre om det.
Det her burde i hvert fald give grobund for en AMD-løsning i en Mac.