Printere - Multifunktion

Diverse d.  30. november. 2008, skrevet af TheWireMan
Vist: 273 gange.

TheWireMan

Overclocker
Tilføjet:
30-11-2008 12:20:28
Svar/Indlæg:
20/14
Ja... ved godt det måske er et lidt anderledes emne end det der normalt bliver skrevet om her :)
Men jeg ville da lige forsøge mig om der skulle være et par stykker der havde et godt kendskab til nogle HP printere..

Jeg har været ude og se på nogle styykker i omkring 1000kr klassen.
Og fundet c5180 til 800kr, 5280 til 600kr

Mit forbrug er forholdsvis stort, da jeg ofte hjælper en kammerat med cd udgivelser hvor jeg printer covers for ham, så 100 stk næsten A4 foto udprint er ikke unormalt pr kvartal. + det løse.

Som jeg kan se det ligger forskellen udelukket på 5180-5280 på at 5180 kører med 6 farvepatroner hvor 5280 kører med en, dog er prisen pr patron ca 80kr pr enkeltfarve og 160 kr for en samlet til 5280.

Dog er scanneren i 5280 umidbart en tand bedre.

nogen der har kendskab til de maskiner? eller evt nogen der kender en bedre i samme prisklasse som f.eks en Epson eller lign?

Tak på forhånd :)

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2008 12:42:35
Svar/Indlæg:
5750/124
Hvis du skal have et godt råd... find ud af om du ofte til de cover udprint bruger 1 eller 2 farver, eller mange farver...

Er det 1 eller 2, så er det billigere at tage den maskine med mange farvepatroner i (så fremt de kan indeholde ca. det samme som den samlede), mens hvis det er mange, så er det billigere at købe den med 1 enkelt patron, da du så udskifter alle farver på een gang 😉

Beslut dig 😀

(Men hvis du vil have en ordentlig mobbe dreng, så skriv da lige en PM, så kan vi da godt finde noget ordentligt til dig 😀 )...

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2008 12:55:36
Svar/Indlæg:
1375/88
Nu ved jeg så ikke, om de er kommet over det. Men HP's printere har haft en tendens til at lave skæve print. Derfor har jeg selv valgt at bruge canon i stedet for.
Da jeg talte med en medarbejder fra HP omkring det her med at de lavede skæve print, fik jeg at vide de godt var klar over det, men deres tekniske afdeling havde ikke kunnet finde ud af hvad det var der gik galt, men det var typisk kun på de billige modeller.
Det endte med at printeren blev taget retur uden nogle problemer. Hvorefter jeg som sagt har købt en fra Canon istedet. Den har indtil nu kørt uden problemer.
Det er i øvrigt en Pixma 970