Slumre & 8 GB Ram

Software d.  01. december. 2008, skrevet af Sjakalen
Vist: 384 gange.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2008 01:28:19
Svar/Indlæg:
1978/216
Nu har jeg altid brugt Slumre i Vista uden problemer!! men efter jeg har sat 4 GB ram mere i, så jeg nu har 8 GB. virker min Slumre ikke mere?? alle indstillinger til strømstyring har jeg slet ikke pillet ved, og dobbelt tjekket dem 2-3 gange.

i min bios under Power har den altid stået til "S3 Only" hvilket har virket fint!! men jeg har også prøvet med "S1 (POS) only & Auto" uden held

Den slukker godt nok min skærm og min USB bord microfon. men Comp, køre stadig
men kan ikke starte min skærm igen. så er nød til at give den dødsstødet på power knappen. men står Power i bios til "S1 (POS) only" kan jeg godt tænde min skærm igen.. men Comp går aldrig i Slumre tilstand

Har lige prøvet at tag de 4 GB ram ud, også virker Slumre fint igen :'-(

efter den begyndte på det her sjov har jeg opdateret min bios til v.1406

Skal jeg virkelig undvære min Slumre funktion eller levere de 4 GB tilbage... hvilket det nok bliver! med mindre nogle af jer ryster en løsning ud af ærmet?? for Slumre vil jeg fandeme ikke leve unden!! den er fro lækker 😀
Selas

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2008 02:59:58
Svar/Indlæg:
2845/91
Prøv at slå slumre fra og slet c:\hiberfil.sys (tjek lige størrelsen), for derefter at slå det til igen, det virkede for mig i XP men jeg ved ikke om det er mere omstændigt i vista, du skal genstarte hver gang du har pillet ved slumre funktionen.
hiberfil.sys skal være næsten præcis samme størrelse som dine RAM, da windows smider indholdet af dine RAM ned i denne fil.
Evt prøv at se om slumre virker med de nye RAM, det kunne jo også være en fejl i dem, men det tvivler jeg dog på.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2008 06:16:16
Svar/Indlæg:
1978/216
#1 nu virker det 😀

Kan det være fordi jeg hadet slået sidefilen fra?? hadet jo læst at det skulle være skide smart når man har 8 GB til Vista :)

Anonym202031110209

Superbruger
Tilføjet:
01-12-2008 08:51:14
Svar/Indlæg:
388/15
Hvor står der at det er skide smart?

At slå sidefilen fra ville da være som at skyde sig selv i foden. :P

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2008 10:39:39
Svar/Indlæg:
6293/359
har læst en test at 8gb ram uden sidefil er laaaangsommere end 4gb med sidefil.. og ganske enkelt fordi man ikke skal slå den fra 😉

x1.5 fast på modsat disk af windows eller hurtigste disk

forresten så har jeg haft problemer med at slukke PCen helt - har fundet ud af at ved OC så gør den dette, når virtualization og HW-prefetch (hvis man har denne?) er slået til... også normal kotyme at slå den fra 😉

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2008 10:42:52
Svar/Indlæg:
1978/216
#3 Der er da masser af folk i div tråde her på HWT der siger det kan være en god ide når man har masser af ram altså 8 GB. men der er også dem der siger det stik modsatte... så det skulle jo lige som prøves af?? det kørte da også prefekt! men jeg vil ikke undvære min Slumre funktion. så min sidefil er på igen

på XP har jeg altid kørt uden den, og uden problemer