"Sammenlignes ydelsen på det onbaord 9300 og 9400 med ydelsen på andre løsninger til LGA775, giver disse nye kort en ydelsesforbedring på mellem typisk 50% og 100%; det er en kæmpe forbedring!"
- Det er også derfor jeg sammenligner med nVidia's egen tidligere topmodel på onboard-området; GeForce 7150
"Herudover clocker bundkortet fantastisk af et MiniATX board at være. At i har haft en lidt problemer med boardet burde da ikke rykke boardet ned på en så dårlig score i ydelse?"
På HWT er det min opfattelse at det er (for)brugerne der kommer i første række, og så producenterne i anden. Når de sender et produkt der fungerer dårligt, så er det min opgave at fortælle det, og ikke dække det ind i udenoms-snak. Bundkortet her har en ringe BIOS, og der er endnu ikke nogen BIOS til et bundkort med 9300-chipsættet på Gigabytes hjemmeside (der figurerer end ikke sådan et board endnu).
Derfor er konklusionen at Gigabyte har sendt et produkt med en for ringe BIOS - det får naturligvis en score herefter. Jeg kan jo ikke skrive, eller give points efter hvad jeg tror det muligvis kan når det engang er blevet repareret med en nyere BIOS.
"...det er lidt forkert at træde så hårdt på det, der på nuværende tidspunkt et den bedste HTPC løsning på markedet"
Her er vi så meget uenige. Det bunder igen i det faktum at jeg har testet et mere ellermindre defekt bundkort, og igen, så kan eller vil jeg ikke skrive en konklusion på baggrund af hvad et produkt måske kan præstere.
Mvh. Mads 🙂