Hvilke 120 mm blæser?

Luftkøling d.  02. december. 2008, skrevet af Nocebo
Vist: 273 gange.

Nocebo

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 10:37:30
Svar/Indlæg:
81/37
Hej!

Jeg står skal til at købe 3 nye blæsere - 1 skal sidde på min kommende Thermalright Ultra 120 eXtreme og så 2 til kabinettet - men er sku løbet lidt sur i hvilke blæsere der er gode. Har i forvejen 3 papst blæsere men synes de larmer lidt.

Har læst/hørt godt om disse mærker: Noctua, Scythe, Yate Loon.

Har i nogen forslag til hvilket mærke, evt andre mærker og model jeg burde vælge? Skal være støjsvage og samtidig kunne flytte noget luft!

Glæder mig til at høre jeres svar!

Nocebo
CF

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 10:40:17
Svar/Indlæg:
4689/105
Yate Loon skal du i hvert fald ikke tage!

Scythe, Noctua og Nanoxia laver gode blæsere i hvert fald.

Så gå efter nogle blæsere der køre 1000-1200rpm. Det plejer at være der omkring hvor grænsen "meget støjsvagt/hørbart" ligger.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 10:43:41
Svar/Indlæg:
8762/174
Til din cpukøler vil jeg da klart vælge den her

http://www.coolerkit.dk/noctua...

og til kabinettet så ville jeg da vælge de her

http://www.coolerkit.dk/arctic...

købte nederst blæser til en Silverstone HDD boks til og jeg blev mere positiv overrasket den siger entet og flytter rimelig med luft også er den meget billig 🙂

Darth

Superbruger
Tilføjet:
02-12-2008 10:51:46
Svar/Indlæg:
813/49
Støj er jo relativt, og meget individuelt.

Noctua har et formidabelt ry for at være støjsvage. Det er de også. MEN ! Selvom de ikke siger så meget, så har de en lidt anderledes, for nogle en træls lyd. Kræver tilvænning. Og jeg sidder 70 centimeter fra en Noctua nu, så det er ikke kun et postulat fra min side.

Jeg kørte selv i lang tid med Scythe Kama PWM på min Ultra-120 Extreme, og har været særdeles tilfreds med det arrangement.

At Yate Loon er noget man skal holde sig fra, er noget forfærdeligt vrøvl. Det er ganske udemærkede blæsere, og bedre end mange såkaldte "mærkevarer". Dermed ikke sagt at Nanoxia, Scythe og Noctua er skidt, for det er de bestemt ikke. Men meget billigere blæsere fra f.eks Yate Loon og Arctic Cooling har overrasket mig meget positivt, flere gange.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 10:58:15
Svar/Indlæg:
6293/359
jeg vil give CF ret - kommer måske også an på hvad kabinet de yate loons sidder i - de er ikke gode i et stort kabinet som Cosmos, det har jeg da testet nok med - har prøvet med og uden fan controller og det var noget juks.

Jeg har nu 5 x 120mm scythe s-flex og de siger ikke ret meget selv ved 1200rpm. har dog 800rpm forrest i toppen og 1200rpm bagerst og over cpukøler

har prøvet en del blæser indtil jeg fandt ud af scythe s-flex var de bedste for mig i et Cosmos S kabinet mht. støj/ydelse 😉

CF

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 11:28:21
Svar/Indlæg:
4689/105
#3 Arctic Cooling's blæsere er jeg selv meget glad for. De er formidable til prisen, men Yate Loon, er altså intet ift. Scythe, Noctua og de andre store mærker. De blæser ikke nok luft ift. støjen.

Så jeg vil ikke anbefale Yate Loon til nogen. Jeg ville hellere betale 30kr mere og købe nogle Noise-Blocker i stedet for, hvis det var.

Selv bruger jeg S-Flex blæsere, og dem er jeg ok tilfredse med, men på et eller andet tidspunkt køber jeg nok nogle andre. Tror jeg vil prøve noget Noise-Blocker igen. Jeg var meget tilfreds med deres gamle blæsere. Det system jeg har nu siger lidt for meget til min smag, så jeg vil have gang i nogle 1000rpm blæsere i stedet for.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 11:53:50
Svar/Indlæg:
6293/359
#5 jeg er glad for jeg ikke er den eneste der har købt og solgt mange blæsere

så ser vi igennem fingre med diverse RAM salg som også havde en årsag - og at der også er andre på forummet som har haft mere end 100 grafikkort inden for de sidste 10 år 😲 🤣

nu ruller bussen endelig

#0 jeg ville nuppe Scythe S-flex, 800rpm, så er du garanteret støjsvag men stadigvæk godt airflow

CF

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 16:08:12
Svar/Indlæg:
4689/105
#6 Hehe, du har satme ændret HW mange gange må man sige 😛

Lige med blæsere tror jeg også jeg har skiftet lige så ofte som dig. Jeg har satme prøvet mange blæsere efterhånden.

De blæsere der ligger øverst hos mig er Noctua, Noise-Blocker og Arctic Cooling. Jeg tænker på at prøve nogle Sharkoon Silent Eagle på 1000rpm, men ved sku ikke rigtig om jeg gider at bruge så mange penge på blæsere igen. Så er det jo næsten smartere at købe noget jeg ved jeg bliver tilfreds med.

Det bliver nok bare nogle Noise-Blocker igen. De er ikke for dyre, de ser fede ud og er dejlig støjsvage.