Defekte brændere, eller defekt bundkort?

Diverse d.  02. december. 2008, skrevet af LlamaAgenten
Vist: 381 gange.

LlamaAgenten
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 15:38:06
Svar/Indlæg:
1129/113
Davs.
Jeg har i dag modtaget en ny brænder, en Pioneer. http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Mit gamle drev stoppede med at fungere. Jeg kunne fint se under Enhedshåndteringen, at der var et Samsung PATA drev, men når en skive kom i, skete der ikke noget. Hvis der endelig skete noget, kom der underlige lyde fra drevet, som hvis skiven skøjtede rundt.
Det samme sker nu for min nye Pioneer brænder, som jeg netop har modtaget i dag. Jeg har derfor prøvet at tage strøm til drevet gennem et andet molex; skiftet mellem forskellige satastik og -kabler, og tja. Det virker ikke. Ikke engang under boot virker drevet, men den fremgår i Windows og BIOS. Hvad sker der?

Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 15:39:11
Svar/Indlæg:
3233/128
Hvilke forskellige brændersoftwares har du prøvet med?


LlamaAgenten
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 15:44:06
Svar/Indlæg:
1129/113
Jeg har kun prøvet med CDburnerXP Pro. Men jeg glemte vidst at nævne, at hvis jeg smider et spil eller en film i drevet, så registerer den ikke noget. Kun en ud af ti gange sker der noget, og så kommer der nogle grimme lyde fra drevet. (Både fra den gamle Samsung og den nye Pioneer. Men på intet tidspunkt indlæser den nogen DVD eller CD.)

Jeg kan ikke engang formatere maskinen, for min Windows skive kan ikke indlæses. :/


LlamaAgenten
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 19:23:27
Svar/Indlæg:
1129/113
Ingen der kan hjælpe? :(


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 23:50:51
Svar/Indlæg:
3233/128
Lyder som defekt drev. Køb en ny dvd brænder den koster kun en 100kr i dag 🙂


LlamaAgenten
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2008 08:30:36
Svar/Indlæg:
1129/113
Jeg har jo netop købt en ny brænder, som der også står i mit første indlæg. :P Begge brændere ser ud til at have det samme problem.


KomAnton
 
Superbruger
Tilføjet:
03-12-2008 11:34:11
Svar/Indlæg:
78/3
#0
Har du ikke mulighed for at teste dine drev i en anden maskine ?
Det virker umiddelbart som den nemmeste måde at finde ud af om det dine drev der har et problem eller om fejlen skal findes et andet sted.

Ellers kan jeg anbefale at installere ImgBurn da den har en log-fil man kan blive klog af hvis den finder fejl.

Der har for nylig været andre med DVD problemer, måske du kan finde inspiration i de tråde ?
http://hwt.dk/forumthread.aspx...
http://hwt.dk/forumthread.aspx...


LlamaAgenten
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2008 13:17:14
Svar/Indlæg:
1129/113
#6

Jeg kan kun teste PATA drevet i en anden maskine. Men når jeg får fri, vil jeg lige prøve at smide sådan en PCI SATA controller i min maskine, for at se om det kan være min controller, det er galt med. (Selvom der er 5 harddiske tilsluttet, uden problemer)

Tror ikke ImgBurn vil hjælpe meget, da drevene ikke engang registerer at jeg indsætter en DVD skive i brænderen.

Men jeg vender tilbage :D


LlamaAgenten
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2008 17:48:10
Svar/Indlæg:
1129/113
Jeg har nu prøvet at smide drevet i en anden maskine, og det så ud til at virke.
Derefter monterede jeg den i min egen maskine, hvorefter den nægtede at skubbe trayet ud :S Så nu skubber den trayet 1cm ud.
Jeg havde også smidt en DVD skive i drevet; der gik ikke mange sekunder før den havde et fint mønster hele vejen rundt. Så dette drev er åbenbart også defekt, så jeg sender den tilbage.

Men tak for hjælpen.