skærm - Samsung T220 vs T220P ?

Diverse d.  02. december. 2008, skrevet af mhornstrup
Vist: 391 gange.

mhornstrup

Overclocker
Tilføjet:
02-12-2008 18:01:05
Svar/Indlæg:
119/36
hey.

jeg havde besluttet mig for at købe en samsung skærm T220 men er kommet lidt i tvivl da der er kommet en T220P til 500,- mere eller så noget..

jeg bruger det til at spille spil og amatør grafik

problemet er bare til spil, ser det ud til at man skal have en så lille responstid så muligt..

de to skærme (22 tommer):
T220 - 2ms - 1680x1050(wsxga+) - 20.000 dynamisk kontrast
T220P - 5ms - 1920x1200(wsxga+) - 50.000 dynamisk kontrast

er det så værd at smide de ekstra penge oveni for at få en dårligere responstid men en højere opløsning?

på forhånd tak
CF

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 18:24:50
Svar/Indlæg:
4689/105
#0 Lad være med at kigge så meget på de MS-angivelser. Du kan finde skærme på 6ms der er bedre at game på end den T220, så der er ting der er vigtigere. Man kan sjældent dømme skærme ordenligt på deres specs. Det bedste er at læse test af skærme på nettet, eller selv at se dem.

Jeg har her i sidste uge samlet en pc for en ven, hvor han fik en T220 med. Det er en vildt lækker skærm, så den kan jeg klart anbefale. Personligt ville jeg gå efter 24" udgaven. Det er så bare på grund af at jeg synes en 22" widescreen ikke er specielt stor. 24" synes jeg er en behagelig størrelse.

Darth

Superbruger
Tilføjet:
02-12-2008 18:45:30
Svar/Indlæg:
813/49
Jeg har selv samme overvejelser som dig, #0, og må indse at min viden om skærme ikke er stor nok. Så jeg spurgte nogle der ved meget mere om det end mig. Svarene jeg har fået, kan kort koges ned til :

T220P hvis du arbejder meget med dokumenter. Altså, hvor den højere opløsning vil give mere arbejdsplads på skærmen. Den højere opløsning vil måske også give lidt pænere grafik i spil, men vil også kræve lidt flere kræfter.

T220 hvis du skal have en skærm til "almindeligt" PC-brug og til at spille på. Hvis det primært er spil, er de råd jeg har fået, at "nøjes" med T220.

Angående de opgivne reaktionstider, så er de vidst i virkeligheden samme tid, for begge modeller. Der er jo detsværre ikke en fastsat standard på dette område, hvilket vil sige at det bliver målt på adskillige (mere eller mindre "ægte") måder. Så reaktionstiden skal du ikke lade dig distrahere af. Alt jeg har set, læst og fået at vide er at de er lige hurtige.

mhornstrup

Overclocker
Tilføjet:
02-12-2008 19:03:30
Svar/Indlæg:
119/36
så er det nok bedst at spare pengene og bare tage en alm T220.

jeg tror ikke det er nødvendigt for mig med så høj en opløsning igen, da jeg ikke arbejder med flere dokumenter samtidigt.

jeg har set nogle anmeldelser af skærmen fra bla. compusa, de konkludere at der er mere end rigeligt plds til både dokumenter, messenger osv..

super tak for jeres hurtige svar ;)