Nørd
Tilføjet:
02-12-2008 18:41:26
Svar/Indlæg:
4/1
Hey.
Jeg har de seneste år benyttet mig af en bærbar pc, der efterhånden er ved at være lidt bagud... 😛
Derfor har jeg, mest af økonomiske grunde, besluttet mig for at invistere i en stationær.
Jeg er ikke voldsom gamer, og mine krav er:
at den dels skal fungere glidende ved normalt studiebrug (websurfing, office, lidt photoshop mv.)
Derudover må den gerne kunne køre noget 3D rendering, hd film, og de nyere spil i en fornuftig opløsning. Den behøver dog ikke at kunne trække de nyeste spil om >et år.
Til sidst prioitere jeg at den er forholdsvis støjsvag ved ikke-krævende brug.
Jeg har lavet lidt research, og fundet frem til følgende konfigurationsforslag:
Bundkort
Gigabyte GA-EP45C-DS3R Ca. 1000kr
Processor
Intel Core 2 Duo E8400 6 MB Ca. 1100kr
Ram
Corsair XMS2 DHX 2 x 2 GB Ca. 550kr
Harddisk
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ Ca. 475kr
Optisk drev
Samsung WriteMaster SH-S223F Ca. 170kr.
grafikkort
Gigabyte GV R485MC-1GH Ca. 1300kr
kabinet
Cooler Master Elite 333 Ca. 300kr
Strømforsyning
Corsair VX550W Ca. 620kr
I ALT Ca. 6300kr
Jeg regner med at købe windows vista til ca. 650kr oveni.
Nu ville jeg så spørge jer herinde til råds om: forslag til forbedringer, billigere og bedre komponenter etc.
Jeg ville også høre om i kender til en samlet løsning der ligner, og til nogenlunde samme pris, da jeg ALDRIG har samlet en computer før, og frygter komplikationer med dette, samt manglede garanti hvis det nu ikke skulle virke efter samlingen. 😕
Hvis dette ikke skulle være tilfældet, har jeg dog mod på at samle selv, hvis det kan betale sig? Herunder er jeg i tvivl om der mangler nogle dele, f.eks. cpu og kabinet køling (er i tvivl om det følger med) for at computeren vil fungere.