skatte spørgsmål -Befordrings fradrag.

Hyggehjørnet d.  02. december. 2008, skrevet af Drunken
Vist: 882 gange.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 20:36:48
Svar/Indlæg:
1107/258
hey alle.
anede ikke hvad befordrings fradrag var i sin tid og vil høre hvor langt tilbage man ikke kan gå mht at få fradrag for noget for 5 år siden ? hehe,, Skat kan jo gå 5 år tilbage med vores regnskab. kan man så ikke selv udnytte det ? Arbejde i 4 måneder i jyderup ( 62 km væk fra min adr,) dvs 124 km om dagen, hvor jeg tog tog. haha damn en sætning.. men er det AALLT for sent at udnytte ? også meget andet jo. men det her var længst væk men også 4-5 år siden efterhånden hehe. også meget bare for 2 åår siden jeg ikke har fået opgivet... 🙂 😳
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 21:02:03
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvorfor dælen ringer du ikke til skal med sådanne spørgsmål ?? 😕

ja undskyld mig, men de må da kunne give dig de bedste svar hvad det angår.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 21:07:13
Svar/Indlæg:
1107/258
ja klart. men undrede mig bare lige nu. tror ikke de tager telefonen nu hehe,, og så kan man samtidig kalde det for en reminder om at jeg skal ringe imorgen eller når den næste lejlighed byder sig. har det med at udsætte ting og så glemmer jeg det sgu..

men igen. bare nysgerrig om nogle har viden omkring det,, de gange jeg har ringet før hen og spurgt om det samme har de svaret så man ikke forstod en bjælke. og ikke uddybet sig selvom man spurgte om det samme igen,, som om de var nærige eller noget. men ok også en del år siden jeg har kimet til dem.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 21:11:48
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Jeg ringede til SKAT i sin tid, og fik mit befordringsfradrag udbetalt med tilbagevirkende kraft (vi snakker omkring 3-4 mdr. hér). Normalt skal man kunne dokumentere det (jeg pendlede med en anden i den periode), men eftersom de kunne tjekke arbejdsgiver og daværende bopæl, fik jeg det "aktiveret" med det samme.

Derefter gemte jeg togbilletter og kvitteringer på diesel. Samtidig førte jeg kørebog. Jeg fik dog aldrig brug for sidstnævnte. Men de var nu meget flinke at snakke med (Aalborg), og det hele blev ordnet i løbet af et telefonopkald. Jeg fik pengene med den næste lønseddel.

Jeg vil dog ikke garantere, at du kan være lige så heldig. Men ring til SKAT og hør dem ad, hvordan og hvorledes 🙂

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 21:18:41
Svar/Indlæg:
20170/383

Man kan altid få et befordringsfradrag i forbindelse med arbejde. Det med at gemme benzinbon'er, togbilletter osv er slet ikke nødvendigt 🙂

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 21:26:23
Svar/Indlæg:
2388/52
hvis du ringer til skat i ballerup, så vær lige forberedt på at snakke med en gammel udbrændt tante... :(
de har godt nok ikke meget arbejdsgejst derude.

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 22:03:47
Svar/Indlæg:
5224/222
Første hit i google
http://www.familieadvokaten.dk...

altså 3 år

mooboo

Superbruger
Tilføjet:
02-12-2008 23:09:09
Svar/Indlæg:
606/20
Befordringen er kun bestemt af afstand, antal arbejdsdage, årets sats pr km og hvilken kommune du er bosat i (Højere sats ved km over 100 i yderkommuner. Dine egentlige udgifter har ingen betydninger.

Med hensyn til linket i #6 skal man nok lige være opmærksom på at der kan have været ændringer, men ring til SKAT, og deres svar vil så være det bindende.

Hilsen revisoren

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2008 05:30:17
Svar/Indlæg:
1107/258
ok 1000 tak folkens. men øv tror mit på de 4-5 år siden virker lidt for meget,,, og det eneste jeg kan huske 100% med lønseddler. men har intet bevis som sådan. har ikke gidet gemme mine billetter,,

men fint nok. så kan det være jeg skal tage mig sammen og ringe senere 🙂

The

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2008 05:56:11
Svar/Indlæg:
1836/61
Som #7 skriver, ingen bilag nødvendigt. Om du gik, cyklede er kom på arbejde ved at tomle den, er skat ligeglad med (håber det er skåret ud i pap nu).

Arbejdssted og bopæl (km til arbejde, check krak) samt hvor mange dage du arbejdede hos hvilken arbejdsgiver de pågældende år, er hvad skat skal vide.

KM til arbejde pr. dag - 24KM pr. dag (du selv skal betale) x arbejdsdage x sats = befordringsfradrag (hvis flere arbejdsgivere pr. år skal regnestykket laves for hver arbejdsgiver).

Hilsen Eks Revisoren

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2008 08:36:24
Svar/Indlæg:
1262/95
Wow en eks. revisor og en revisor i forummet, det skal jeg sgu da lige huske 🙂

Enig med de andre, ring til SKAT, hvis de selv kan finde ud af reglerne, så bør de kunne give dig en fornuftigt svar.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2008 21:07:43
Svar/Indlæg:
1107/258
yes fik ringet tidligere,, 3 år tilbage men man kunne altid prøve med det der er senere,,, som hun sagde det værste der kunne ske var et afslag,, og igen ingen beviser som sådan skulle bruges. skal bare opgive arbejds adresse med dato,, men øv.. det er 4 år siden det som jeg lige kunne huske endnu,, lidt ærgeligt. men kan jo prøve.. hehe 🙂

1000 tak for info :)