outlook plugin til interface til exchange

Software d.  02. december. 2008, skrevet af leon2008
Vist: 273 gange.

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
02-12-2008 21:23:46
Svar/Indlæg:
228/35
Jeg er ved at være træt af at skulle tjekke mine mail flere steder og ønsker derfor at kunne tjekke dem alle i Outlook.

Jeg søger derfor, som overskriften beskriver, et plugin/stykke software der kan lave et interface mellem en almindelig Outlook og Outlook officie web access (denne har jeg adgang til fordi det er en exchange server).

Mon nogen har set et sådan? jeg synes at have være en del omkring uden held...
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 21:47:39
Svar/Indlæg:
4120/115
hmmm.... Det er jo lige præcis det som en Exchange kan. Sålænge du ikke henter mails ned på din egen pc, men gemmer dem i din mailbox på exchange serveren, så kan du tilgå dem med enhver Outlook osv. inkl. web access, og få de samme mapper osv. frem, fuldt synkroniseret (Hvis de er online med serveren)

Du skal bare sikre dig, at under Konti indstillingerne, at du gemmer dine mails på serveren, og ikke henter dem ned på din egen pc!

For hvis du gør det, så render en del af imap princippet ud, og backup osv. er jo også en by i rusland...

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
02-12-2008 21:51:47
Svar/Indlæg:
228/35
Ja, men jeg har ikke informationer om Exchange serveren hvilket betyder at jeg ikke selv kan tilføje den til min egen outlook. (det er min arbejds exhange server).

Jeg tænker at et eller andet plugin kan lave et interface mellem webmail adgangen til exchange serveren og min outlook (som en slags IMAP forbindelse).

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2008 21:56:48
Svar/Indlæg:
4120/115
Web access delen har jo altså kun fingrene nede i exchange serveren selv, og er ikke et decideret mail program i den forstand.

Så du skal egentlig have din egen outlook koblet op imod exchange serveren, og når du har det, så vil du også kunne se dine mails i web access!

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
02-12-2008 22:03:26
Svar/Indlæg:
228/35
Det var egentligt den andne vej jeg havde håbet for jeg har ikke mulighed for selv at sætte adgangen op til exchange serveren op... har kun adgang til den fra internettet eller via min arbejdscomputer. Som skrevet tidligere ville jeg meget gerne jeg bare kunne åbne outlook på min egen computer og så lige tjekke mine mails alle steder.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2008 07:55:53
Svar/Indlæg:
4120/115
så brug noget remote desktop, eller teamviewer e.lign.

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2008 08:12:58
Svar/Indlæg:
1262/95
#4 Det du søger er en indbygget del i Exchange. Det Outlook AnyWhere (RPC over HTTPS).

Det virker på den måde, kort fortalt, at Outlook opretter forbindelse til Exchange serveren via en HTTPS forbindelse, typisk benytter man webmail adressen til det formål. Når man er på kontoret opretter Outlook forbindelse til Exchange serveren normalt, altså via LAN.

Jeg tvivler på du finder noget der efterligner ovenstående, det ville være at opfinde den dybe tallerken igen. Tal i stedet med din mail admin og hør om det ikke skulle være muligt at få konfigureret din Outlook til at benytte Outlook AnyWhere.

Skulle din mail admin begynde, kan du fortælle at det IKKE er en sikkerheds risiko, den nødvendige port er allerede åben i firewallen, til webmail, og trafikken er krypteret via RPC over HTTPS.

Er det ikke noget din mail admin kan fikse, så har jeg nummeret på nogen der kan. 🙂

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
03-12-2008 09:36:54
Svar/Indlæg:
228/35
#6 -> præcis sådan noget var det jeg ledte efter. Konge godt! Jeg vil straks overfalde en admin.

#5 -> ja men at være på VPN/remote desktop løser ikke mine problemer. Btw. så bruger rigtig flittigt www.logmein.com der er gratis at bruge og det funger bare til f.eks. support til svigerforældrene.