#4 Det er ikke helt rigtigt. Der vil opstå kompatibilitets problemer, enten fordi det er Vista eller fordi det er 64bit.
Jeg har et gammelt Logitech tastatur liggende, til det findes der ikke en driver til Vista eller 64bit, så det kører ikke optimalt under Vista.
Igår stødte jeg på et HP USB Bootdisk tool der heller ikke kører i Vista/Vista 64bit.
Jeg har en MIO GPS tingest som ikke kører under Vista, da producenten ikke har fikset en driver der virker under Vista/Vista 64bit
Derudover vil jeg skyde på at du kan, jeg siger ikke du vil, men kan få problemer med enkelte HW produkter, da nogle producenter endnu ikke har taget sig sammen og fået fikset en 64bit driver til deres produkter. Efter mine erfaringer vil det typisk være printere og scannere, men andet HW er jo selvfølgelig ikke udelukket.
Når det er sagt så har jeg fået Diablo + Hellfire til at køre under Vista 64bit, så det er ikke helt tabt bag en vogn 🙂
Fordele ved Vista 64bit er bla, hvis applikationen er en ægte 64bit applikation, vil du få bedre performance, desværre findes der ikke mange ægte 64bit applikation, ihvertfald ikke nogle jeg er stødt på.
Derudover er der selvfølgelig supporten for RAM. 64bit OS supporterer er langt størrer mængde RAM end 32bit OS. Idag betyder mere RAM bedre performance, måske ikke i så høj grad til private, men til virksomheder der benytter 64bit OS på deres servere, er der virkelig noget at hente.