-> #15
Det er kun pga. faktorer som udbud og efterspørgsel. AMD/ATi, nVidia og Intel har været særdeles flittige til at fylde markedet. Forbrugsfesten har medført en løbende udskiftning i hardware, og med en lille marginal forskel, vil fortjenesten være nærmest forsvindende.
Især hvis størstedelen af forbrugerne, som jeg selv, holder lidt igen og satser på en billigere teknologi. Sætter man det i relief til den forestående finanskrise, giver det god mening, at markedet lige justerer forventningerne ned og sætter priserne op.
Jeg husker stadig med gru jordskælvet i '98 (mener jeg det var), hvor samtlige priser på al elektronik foretog et kvantespring tilbage til start-90'er priser.
Der gik en del år før markedet stabiliserede sig, og eksempelvis RAM var billige igen.
Men uanset hvad, så er der altid et "sweet-spot", hvor der er god fornuft mellem pris/ydelse. Det er som regel ved "gamle" teknologier. Så selv hvis Deneb bliver dyrere, så må vi forvente, at priserne på nuværende teknologier stiger ligeså.
Spørgsmålet er så bare, hvor længe tør man vente?
... men sådan har det jo altid været 🙂