-> #0
Testen er ubrugelig. Resultaterne kan måske være reelle nok, men vi ved ikke noget om testmetodikken, hvormed resultaterne kan være misvisende.
Derudover, så har jeg svært ved at tro på, at kølepasta kan have så forfærdelig meget at sige, når vi snakker overclock.
En Athlon64 FX-51 har en TDP på omkring 120 Watt, hvis jeg ikke husker helt galt. Det er ca. det samme som din overclockede E6850 udleder (såfremt jeg har regnet korrekt).
Man kan argumentere for, at 6 ºC er "meget". Men har det nogen reel betydning? Jeg tillader mig at tvivle.
Hvis der forelå en detaljeret beskrivelse af testmetodikken, ville jeg tillægge resultaterne en større betydning. Det forholder sig jo således, at div. kølepasta "flyder ud", og dermed yder bedre, efter noget tid.
Hvis nu de blot har monteret køleren, testet i et par timer, og derefter skiftet pasta igen, vil resultaterne ikke være retviselige. Vi skal op i flere dage, uger hvis ikke månedes brug.
Og som sagt. Temperatur har noget at sige for overclock, men om 6 ºC forskel i temperatur jf. en noget tvivlsom test, ville jeg ikke lægge stor betydning i. Jeg køber selv den billigste jeg kan få fat i, i situationen. Og så længe computeren ikke crasher pga. varme, er jeg rolig og fattet 😎