Hybrid media center problemer.

Media Center d.  05. december. 2008, skrevet af Schmidter
Vist: 250 gange.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
05-12-2008 22:38:24
Svar/Indlæg:
155/75
Hej!

Jeg har bygget mig et hybrid media center. Ideen er at den skal bruges til hverdagsbrug/lagring/skolearbejde og en smule gaming. men samtidig være sat til min fladskærmstv, så jeg kan se film derover og derved spare en dvd afspiller, og at skulle brænde ting ned på skiver hvis jeg ivl se det på den store skærm!

Computer build:

Gigabyte MA78GM/S2H v. 1.1
4 gb kingston pc6400
1 tb wd green øko harddisk ;):P
lancool pc-7k
enermax pro82+ modu 450 w
cpu: amd 4850e

Jeg skal have sat disse to skærme til SAMTIDIG. Så jeg ikke hele tiden skal skifte.

pc monitor: Samsung T220. Via DVI
Lg 32lc42. Via HDMI

jeg kan dog ikke sætte dem begge til samtidig, da hdmi og dvi slot er alt for tætte på hinanden til at mine hdmi kabler kan sættes i :( det var første problem.

Andet problem er at jeg har læst at dvi og hdami IKKE kan køre på samme tid :S. Er der nogen som ved om dette er sandt?... Ville helst hvis det var muligt undgå at skulle købe et ekstra grafikkkort, så der bruges mere strøm.

Nogle der kender en løsning?

Og hvis jeg SKAl købe et grafikkort til, hvilket skal jeg så gå efter? Hd 3450 og så i crossfireX?

Håber fanme der er nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe mig gennem denne :);) GOD WEEKEND drenge! :P:)
Lace

Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2008 22:48:10
Svar/Indlæg:
2357/72
#0 Hvis der ikke er plads, er der ikke plads. Du kan evt. købe et ASUS EAH3650 passivt kølet og bruge de to DVI-udgange derfra. Jeg mener ikke det er muligt endnu, at bruge to skærme på éen gang når du kører med CrossFire/X.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
05-12-2008 23:14:36
Svar/Indlæg:
155/75
#1 Jeg kan jo måske få plads. Det er kun med de hdmi kabler jeg har. Har set nogle på nettet, som er smallere, som jeg tror ville kunne passe samtidig med dvi stik.

okay. men tak for dit input.

Andre der ved noget omkring om det kan lade sig gøre?. Altså begge skærme behøver ikke køre samtidig, jeg gider bare ikke skifte stik konstant når der skal ses film på det store tv! :)

dude1992

Superbruger
Tilføjet:
05-12-2008 23:39:12
Svar/Indlæg:
789/17
øhem hvorfor ikke køre vga på din pc monitor så ? :) det kan du squ ikke se forskel på 😛

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
06-12-2008 16:15:36
Svar/Indlæg:
155/75
Du har vist ikke læst min beskrivelse ordentligt.

Jeg kører allerede min pc monitor via DVI. Jeg ville bare være i stand til (Uden at skulle skifte kabler hele tiden) at kunne tænde for mit tv, og så se film, via et kabel fra computeren til tv'et via hdmi.

Og om det er muligt prøver jeg finde svar på, hvis nogen ved det, og om det så kræver et nyt grafikkort, så må jeg jo købe sådan et! :)