-> #14
Der er intet, der jf. gældende dansk lovgivning inden for copyright der forbyder folk at bryde kopisikringen for at afspille deres købte/lejede materiale (jeg ved dog ikke om det gælder ved lån på biblioteket, men det kunne jeg forestille mig det gjorde).
Det jeg ævrer mig lidt ved er at kopiere filmen over på min computer for at afspille den. Først og fremmest, så vil det netop være i strid med (copyright)loven, dernæst, så er det knap så eksemplarisk at et crew-medlem stiller den slags spørgsmål i åbent forum.
Men da jeg ikke har noget at skjule, ser jeg ingen grund til at spille dummere end jeg er. De fleste kender vist min holdning på dét område. Jeg bruger kun torrents til at downloade filmtrailere og gammelt musik uden copyright/royalty-free musik.
-> #15
Fuldstændig enig. Jeg forstår ikke hvad kopisikring skal gøre godt for. Det irriterer kun (dumme) folk som jeg selv, da vi ikke ved hvordan man omgår det. Piraterne er pisseligeglade. De ved hvordan man slipper omkring den slags, eller downloader spil/programmer, der ikke indeholder kopisikring.
-> #16
Der er intet politisk ukorrekt i, at bryde kopisikringen på spil/film/musik/what-ever, så længe det forhindrer dig i at benytte dig af den købte programmel/medie.
-> #17
Det går nok. Jeg ville jo ikke være OT-meister, hvis ikke jeg kunne acceptere en vis mængde "OT" i mine egne tråde 😛
-> #18
Præcis.