Ny Skribent
Tilføjet:
06-12-2008 14:37:36
Svar/Indlæg:
494/66
Er løbet ind i et lille problem.
Min bror har købt en pc til hans knægt som han skulle spille på, at den såer for lille til det efter min mening er hvad det er. Men den har faktisk altid haft problemer og tror måske jeg ved hvorfor nu.
Hardware:
Bundkort: Biostar GF7050V-M7
Ram: Jetway DDR2 800 2GB (Transcend TQ243PCF8 chips)
Resten er sådan set underordnet da fejler sikkert ligger i disse dele. Den blev købt med 2 stk ram klosser, 4GB i alt. Den ene ram er gået i stykkker har jeg fundet udad, den virker heller ikke på nogle af mine boards, så langt så godt. Men den har stadig problemer med at være stabil og nogle gange med overhovedet at starte op. Hvis man bruger det onboard gfx virker det fint med at få billed på skærmen men hvis man sætter det gfx i som fulgte med (8600GT) kommer billedet først når man kommer ind i windows 😕
Nu har jeg været ved at rode en hel del med det og har fundet udad at bios på mobo kun kan køre op til 1.95V på ram, jeg tænkte så at det måske kunne være derfor den var ustabil. Hvis mobo ikke leverer nok volt til rammene vil den jo ikke køre som den skal. Har prøvet at flytte den ram blok som virker over på et af mine boards og givet dem 2.1V og det virker bare, den har nu kørt memtest86+ over 1 time uden fejl.
Problemet er at jeg ikke kan finde nogle specs over de ram så ved ikke hvad volt de står til at skal hev, er der nogle som kunne være behjælplige med det ?
På forhånd tak