Pipeline!

Grafikkort d.  07. december. 2008, skrevet af kosmic
Vist: 373 gange.

kosmic
 
Overclocker
Tilføjet:
07-12-2008 14:16:03
Svar/Indlæg:
53/13
Ville høre om der er nogen der ved hvordan man ser hvor mange pipeline' ens grafikkort har?

Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2008 14:43:45
Svar/Indlæg:
5224/222
Mener du ikke pipelines? Heatpipes er noget der sidder på kølere


kosmic
 
Overclocker
Tilføjet:
07-12-2008 15:01:40
Svar/Indlæg:
53/13
jo lige præcis.... havde skrevet forkert 😛


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2008 15:07:37
Svar/Indlæg:
5224/222
640 på dit så vidt jeg kan google mig frem til


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2008 17:38:08
Svar/Indlæg:
5750/124
#3 Det er ikke pipelines, men shader cores... Pipelines er så vidt jeg husker ikke længere noget der bruges i almindelighed, eftersom der bruges unified shaders i stedet for specifikke shaders i dag.

Men det er tilgengæld vigtigt med ROP's.


scheea2000
 
Superbruger
Tilføjet:
07-12-2008 18:39:49
Svar/Indlæg:
818/58
#0 hvad og hvorfor er det helt præcist du gerne vil vide det?

#4 Hvad er det for en ROP du mener er vigtig?


kosmic
 
Overclocker
Tilføjet:
07-12-2008 18:54:25
Svar/Indlæg:
53/13
#5 jo flere den har jo hurtigere skulle kortet være?


har lige købt et Hd 2900 xt med 1 gb ddr4. var bare nyss. hvor mange den her. 🙂


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2008 19:43:59
Svar/Indlæg:
5750/124
#5 Hvis du har mange kan kortet pumpe nogle flere mindre komplekse udregninger ud, men hvis det er super komplekst gør det ingen forskel 😛


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
07-12-2008 20:21:12
Svar/Indlæg:
7881/1165
pipelines betyder ret simpelt.. antal af pixels per hertz.... ROPs er en speciel fortolkning af pipelines.. men pipelines er stadig det korrekte ord. ROPs er oprindelig en nvidia-ting, hvor at grafikkortet kan fordoble antalet af pipelines, når det ikke har travlt, eller ved specielle stress-test... Det gør i teorien kortet bedre til at udnytte sine transitoere = mere effektivt... men detr siger intet om den generelle ydelse. Der er det pipelines, textureunits(en overbygning på pipelines som også indbefatter ROPs) og shaderunits, som også har specielle overbygninger som næsten ingen forstår. Det hele er reelt ord som producenterne kører kunderne rundt med.


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
07-12-2008 20:38:03
Svar/Indlæg:
7881/1165
et Geforce8800 har f.eks.
24ROPs
32pipelines
64textureunits.
128 shadere
128 shaderunits

X2900
16ROPs
16Pipelines
16textureunits
80shadere
320 shaderunits

Flere af grafikortene kan faktisk også beregne tomme pixel... et 8800GTX æder 192 af demme af gangen...
ROPs beskriver hvor mange pixels kortet kan lave, når resten af kortet har for travlt.


kosmic
 
Overclocker
Tilføjet:
07-12-2008 22:52:19
Svar/Indlæg:
53/13


# 9


sikker på det er det rigtig hd 2900 xt 1024 mb ddr4?


#11
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2008 23:13:13
Svar/Indlæg:
5750/124
#10 det lyder rigtigt nok... det er jo samme Core lige meget hvad...