#11 Det tror jeg for længst er forklaret, senest i #5. #0 skal imo bare finde sig de største billige pa højttalere han kan finde, og så smide en eller anden bulderbas oven i hatten. Så er alle, på nær evt lydinteresserede og naboerne, vist glade.
Ikke fordi jeg tror at det har dn store interesse, men bare for en god ordens skyld: #0, det du søger er ikke et sæt diskanter og en sub. Diskant er kun den øverste del af frekvensområdet, der hvor du fofmentlig godt kan li at det prikker godt i ørerne, når der fx er en s-lyd på en stemme.
Hvis du skal have en højttaler der fungerer ordentligt med en sub, skal du lige netop satse på fx de Dalier du er blevet anbefalet. I hvert fald skal du regne med at skulle op i størrelse, da et par små æsker ikke vil kunne følge med. Det kan være at det er ok med dine ører, men du ender nok med at blive træt af alle dem der brokker sig over kun at kunne høre boom og tsisch lyde. En ordentlig sub går ikke særlig højt op i frekvensområdet - de fleste sub-ejere deler under 100Hz hvis de selv kan styre det - og det er årsagen til st du hst brug for en højttaler der dækker frekvensområdet nogenlunde. det er sandt, som allerede skrevet, at man kan få små højttalere der spiller ganske fremragende, og også rækker ganske dybt, men lad mig komme med et gæt: Du er bedøvende, så længe skidtet kan bralre der ud af. I så fald skal der en højttaler af en vis størrelse til.
Mit bud er enten et par CV som allerede foreslået, eller alternativt de af mig tidliere nævnte billige pa højttalere. Spild ikke pengene på kvalitet, når det ser ud til at det er kvantitet du ønsker. Første skridt er altid at afklare behovet, så går resten bedre 🙂
-edit-
Slåbøffer en masse må tages som en del af oplevelsen, da jeg er for træt og doven til at rette dem 😉