Afsætningsprojekt - Bærbare computere

Diverse d.  08. december. 2008, skrevet af MNygaard
Vist: 889 gange.

MNygaard
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2008 16:17:14
Svar/Indlæg:
11/3
Hejsa.

Min gruppe og jeg er i gang med et afsætningsprojekt om bærbare computere. Vi søger derfor efter folk der eventuelt kunne have lyst til at bruge et minuts tid på at besvare en række spørgsmål til brug i vores projekt. Så jeg tænkte der nok skulle være et par stykker herinde der ville deltage:) Håber i har tid til lige at besvare spørgsmålene i nedenstående link.

På forhånd tak for hjælpen:)

Linket er her : http://www.askpeople.dk/ask/re...
Szhweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2008 16:20:05
Svar/Indlæg:
461/10
Jeg har svaret, men hvad skal i bruge til om jeg kan lide mac????


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 16:30:51
Svar/Indlæg:
2072/117
Lidt dårlige spørgsmål...

Jeg er ikke istand til at svare på "Hvor meget er du som forbruger villig til at betale mere for en bærbar pga. designet?"

Jeres spørgsmål bygger på at folk kun køber Mac pga. design og OSX.
Hvorfor lave spørgsmål når i allerede har lavet de antagelser?

Fejl 40 IMO.

Vurder lige jeres spørgsmål 1 gang til, det skal være sådan at man kan svare på dem uden i har lavet nogle antagelser på forhånd.


Szhweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2008 16:35:29
Svar/Indlæg:
461/10
Jeg ville kun købe macnook pga. det onboardet grafikkort og det eksterne i en 15.4 tommer bærbar, ikke pga. OSX eller design, men zepto nox er squ ligeså pæn, bare en del onder 😎


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 16:39:02
Svar/Indlæg:
2072/117
Kan fortælle at de fleste MacBook ejere jeg kender har primært købt deres pga. batteritiden.

Det er rimlig vigtigt når man sidder på CBS og der bare INGEN strømstik er nogen steder (totalt latterligt btw.)

1. Batteri
2. OSX

Størrelse er vel irrelevant da man kan få sindsyg mange andre i samme størrelse, men ellers er det jo dejligt men rimlig uvigtigt med en flot computer.


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 16:39:52
Svar/Indlæg:
4230/89
så var der svaret :yes:


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 17:17:48
Svar/Indlæg:
3410/199
#4 --> Mine erfaringer siger mig, at hvis du vil have lang batterilevetid skal du bare finde et bedre batteri til den rigtige notebook. Tag fx IBM, hvor du kan få batterilevetider på over 10 timer med det rigtige batteri - kan du finde en MacBook, der kan det?


MNygaard
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2008 17:18:36
Svar/Indlæg:
11/3
Jesper Jesper dog...

Kommentarer fra personer der åbenlyst ikke har sat sig ind i problemstillingen i vores projekt, bør i allerhøjeste grad holde sig fra at komme med den slags kommentarer. Vi går efter at analysere købsadfærd og præferencer. Vi har derfor valgt at gøre forskel på Mac bærbare computere og "almindelige" bærbere computere. Det har intet at gøre med at vi har lavet antagelser på forhånd -Det har du helt misforstået:)

Og hvis du ikke kan finde ud af svare på hvor meget mere du ville betale ekstra for en bærbar hvis den havde et lækkert design, så betyder det ikke at spørgsmålene er "lidt dårlige", så er det måske blot dig der ikke kan finde ud af hvad du selv mener om den slags ? Så fejl 40 tilbage til dig :)

I øvrigt er der masser af strømstik på CBS:)


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 17:27:49
Svar/Indlæg:
3332/33
Men hvis i leder efter købsadfærd og præferencer, så sæt jer dog ned og undersøg tingene lidt mere. Imo kommer i ikke langt med jeres spørgsmål, da i har spurgt på et hardware forum, hvor vi er et segment i os selv.

I skal jo for pokker ud til HELE "verdenen" og finde ud af, den generelle købsadfærd.
Jamen forbrugeren anderkender han eller hun har et behov, hvilket behov? Et behov for måske at skrive på en computer på arbejde. Hvad skiller så Aple ud fra de andre producenter. Osv osv osv.

I skal jo tænker jer om og se på den generelle købsadfærd hos den generelle forbruger, ellers bliver jeres analyse jo totalt skæv.

Det er jo noget som I skal definerer. Jeg kan ikke se, hvad skemaet her vil gavne jer.


MNygaard
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2008 17:58:42
Svar/Indlæg:
11/3
Tenkin, dette er langtfra det eneste sted skemaet er lagt ud, hvad regner du os for?;) Og hvad mener du helt præcist med at undersøge tingene ? Det er ikke vigtigt at dem der besvarer skemaet har godkendt problemformulering/afgrænsing/perspektivering osv.

Men generelt hvis du synes det er så dårligt/skævt, så er du på ingen måde tvunget til at deltage. Jeg kan bare ikke se hvorfor undersøgelsen skal nedgøres ? Vi søger blot forskellige personers svar på en række spørgsmål der gavner vores projekt, og det er forståeligt du ikke kan sætte dig ind i det, da du ikke kender til vores afsætningsmæssige problemstilling

I øvrigt en stor tak til alle der har taget sig tid til at udfylde skemaet ;)


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 18:04:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

I bør nok overveje, om hvorvidt jeres spørgsmål er retoriske eller ej. Men jeg har smidt min besvarelse. Held og lykke med projektet 🙂


MNygaard
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2008 18:06:49
Svar/Indlæg:
11/3
Tak skal du ha;)


scarey
 
Superbruger
Tilføjet:
08-12-2008 18:07:04
Svar/Indlæg:
240/51
så har jeg også svaret:D


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 18:14:43
Svar/Indlæg:
3332/33
#9 Jeg svarede på skemaet tidligere i dag.
Jeg går selv på 3. år af en HHX, med 2 år af afsætning på bagen, så kender da en smule til tingene.
Men hvor har i ellers "lagt" skemaet ud?

Jeg mener bare i bør sætte jer ned og tænke "Hvorfor køber man en mac?" Det bør i da selv kunne finde forskellige teorier på, og derefter kan i jo så definere nogle forskellige segmenter og derefter købsadfærden herfor.
Brug jeres afsætningsværktøjer, der er da nok af dem.

Og skemaet virker underligt, fordi det sprænger mellem at tage "parti" for mac, og alligevel være generelt andre steder.
Og hvad har ens geografiske placering med det her at gøre? Om du bør på landet eller i KBH behøver jo ikke have indflydelse på, hvilken bærbar man køber, eller om man overhovedet køber en.
Synes bare ikke det i laver er gennemtænkt, virker som noget der er slynget hurtigt ud af ærmet.

No offense. Det er ikke meningen at angribe jeres skema, synes bare virker "muggent".


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 18:19:36
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Mht. indkomst og geografisk placering, var det netop de to punkter jeg følte gav mest mening. Jeg har en tosset idé om, at det mestendels er folk fra byen der køber Mac 🙂

Måske en demografisk undersøgelse kan bekræfte dette, vil det blot be-/modvise en måske logisk pointe? De andre spørgsmål kan man, som du siger, godt drage tvivl ved. Men vi må gå ud fra, at #0 (med dennes "kumpaner") må have en mening med formuleringen 🙂


#15
List
 
Superbruger
Tilføjet:
08-12-2008 18:33:22
Svar/Indlæg:
282/14
Ville aldrig overveje en mac udelukkende pga. 3 ting

1. Skulle jeg skifte fra windows, blev det Linux istedet
2. PRIS!
3. Det er mac :P vil sku ikke sættes i bås med små teenage børn der tror de er seje fordi de ejer en hvid bærbar.. som faktisk er en PC 😛

(3. er en ovenud personlig og fuldstændig usaglig holding 😛)


MNygaard
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2008 18:37:32
Svar/Indlæg:
11/3
#13

Skemaet er lagt ud på diverse fora'er rundt omkring, så vi i teorien rammer et så bredt udsnidt af befolkningen som muligt. I sidste ende skal vi bruge data fra undersøgelsen til at udforme vores eget parametermix for den virksomhed vi har med at gøre. Derfor er bl.a Apple oplagt at kigge nærmere på da de både har butikker bestemte steder i landet og salg via internettet (Bla. derfor kigger vi på den geografiske placering). Dette er grunden til mange nok vil tænke at meget af det drejer sig om Apple og deres MacBooks. Hele projektet er dog langtfra baseret på resultaterne fra denne undersøgelse, og der er taget højde for at resultaterne måske ikke afspejler virkeligheden;)

Men jeg sætter pris på din interesse i projektet, det er rart at vide vi har nogle svar der afspejler den slags tanker ;)


Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 18:44:25
Svar/Indlæg:
4310/364
#15 Syntes du lyder lidt dum nu. Og dog.

Vi kan alle blive enige om at en Mac er for dyr. alt for dyr. Men deres lille "nye" 13" Macbook er faktisk temmelig lækker. Og dens pris går da også den rigtige vej. Stadig ALT for dyr. Men den er da under 10000 danske kroner. Og så er det Alu de bygger i nu om dage. Det hvide der er der ikke så meget af 🙂


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 19:06:36
Svar/Indlæg:
3332/33
#16 Se nu begynder det at ligne noget. Det er godt at se du kommer og forklarer det, istedet for at flegne ud 😛
Syntes bare der skulle lidt forklaring til 😉


MNygaard
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2008 19:11:17
Svar/Indlæg:
11/3
Hehe, Flegne ???? Lad os kalde det lettere irriteret. Flegne er noget 13 årige piger gør, når de ikke må få egen telefon;) Men vi gik efter at holde det så simpelt som muligt, for at besvære folk mindst muligt, derfor den manglende forklaring....


#20
List
 
Superbruger
Tilføjet:
08-12-2008 20:13:58
Svar/Indlæg:
282/14
#17

Det eneste du faktisk har noget imod i mit indlæg er punkt nr. 3, som jeg selv indrømmer er en ufattelig dårlig grund 😛

Men ikke desto mindre en faktisk grund, som jeg faktisk tror mange har, og derfor ikke køber, mac... Hvis man altså kan se bort fra de 2 første punkter.


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
08-12-2008 20:51:00
Svar/Indlæg:
1317/46
#20 du vil opdage at mange macbrugere faktisk er noget ældre end teenagere, jeg kender en del stykker, så din kommentar er dum, og er baseret på hvad du tror, og muligvis for at fremprovokere endnu en mac vs pc fight. Hvis det er det sidste du ønsker så opret det i en anden tråd.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 21:06:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #21

Argh Gud dog... dem findes der masser af. De lufter deres lille diller, i håb om, at en eller anden tosse bider på. Clintin, jeg ved, at du ikke er en tosse der bider på sådan en diller 😲 🤣 😛


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 21:10:37
Svar/Indlæg:
2576/125
Nu har jeg svaret på det spørge skema, og har lidt samme mening som de andre. #9 Et spørge skema må ikke kunne misforstås, så hvis jeres afsætnings lære har sagt noget andet er han/hun en dør. Har selv afsætning på 2. år.

1. Det spørgsmål hvor i spørger om man har en bærbar, der synes jeg det er forkert at spørge om det er en Mac, idet i spørge om man har en bærbar. Altså skulle det have været i et andet spørgsmål. f.eks. har du en Windows, Mac eller Linux bærbar.

2. I anvendelse kunne I da godt have lavet en der hed skole, så I kan se hvilken sammenhæng de bliver brugt, da arbejde dækker et bredt område.

3. Hvis I kun har lagt dette spørge skema ud på dvs. foraer, så kan jeres undersøgelse da ikke ramme et bredt udsnit af befolkningen, da dette er et IT fora. Her er vi vores ejet segment.

4. Spørgsmålet indkomst er da totalt forkert formuleret. Da det handler om prisen i første spørgsmål, og det er et spørgsmål om hvor meget man vil give ekstra for designet, hvilket jeg ikke kan se hvad i vil bruge til, da det havde været bedre og spørge om, hvor meget man vægter design på en skala fra 1-5 eller 1-10. Det samme kunne i have lavet i spørgsmålet køb af bærbar, da det ville have givet et bedre udtryk for hvor højt man vægte de enkelte. Fordi jeg kunne sætte kryds ved dem alle, undtagen mærke.

Og til sidst, hvis en person ikke kan svare på et spørgsmål eller jeres skema:
Så er det jeres skema, der ikke er godt nok aldrig ham der svare, som er dum.


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2008 12:04:59
Svar/Indlæg:
2072/117
#23 Godt skrevet.

#7 Kan du ikke forklare mig hvor jeg finder de strømstik? Ofte er det sådan et IT strøm stik eller hvad fanden det hedder hvor stikkene er skæve, og hvis der endelig er et alm. stik er der kun 1.

Tænker primært på Solbjerg Plads.


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2008 12:30:01
Svar/Indlæg:
2620/327
Jeg har også lige besvaret.

Men jeg giver #23 helt ret - I kan godt have den personlige holdning, at folk er dumme, hvis de ikke forstår jeres spørgeskema, men det kan I ikke bruge til noget. Faktum er bare, at der er fejl i spørgeskemaet, hvis folk ikke forstår det. Det kunne I jo vælge at bruge konstruktivt, i stedet for at skyde det ned.

Personligt synes jeg, at jeres spørgeskema er udmærket. Dog studsede jeg over "at den (en Mac) kan det samme som en windows pc i samme prisklasse" - det er da en temmelig subjektiv udtalelse, som kan diskuteres, og som I ikke bør skrive, som om det er et faktum. Jeg tror, mange vil være uenige med jer I, at en Mac til 10.000 kan "det samme" som en Windows-bærbar til samme pris.
Det kan godt være, den kan noget andet, der er mindst lige så vigtigt, men hvis du fx ser på rå spil-ydelse og regnekraft, så kan en Mac altså ikke det samme som en Windows PC i samme prisklasse.


MNygaard
 
Overclocker
Tilføjet:
09-12-2008 13:47:24
Svar/Indlæg:
11/3
#25

Spørgsmålet lyder; "Hvor højt vægter du at en macbook er kompatibel med windowsapplikationer og at den kan det samme som en windows pc i samme prisklasse?"

Sådan som jeg tolker den sætning, så bliver der spurgt om hvor vigtigt det er for en selv, at den mac man (måske) overvejer at købe, kan det samme som en windows pc i den samme prisklasse. Altså, om man er i stand til at se bort fra det faktum at man betaler mere for en Mac, hvilket man gør ;)

Svarer en bruger "meget højt", så er den bruger ikke tilbøjelig til at se igennem fingre med ovenstående. Svarer en bruger "meget lavt", betyder dette at brugeren måske ligefrem er tilhænger af mac, og altså er fint tilfreds med produktet selvom den prismæssigt ikke kan følge med lignende produkter der benytter windows.

Vi mener bestemt ikke at det er et faktum, eller at vi har antaget noget på forhånd:)


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2008 14:06:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #26

Det vi siger er bare, at har man udformet spørgeskemaet "korrekt", ville du ikke være nødt til at 'forsvare' udformningen af spørgsmålene. Som du jo nu gør.

Man kan godt forstå hvad der menes, men når spørgsmålet er til tvivl, er det ikke godt nok.

Eksempel:

Efter at x har udtalt y, er du så holdt op med at z?
[ ] Ja
[ ] Nej
[ ] Jeg hader EyeQ

Når spørgsmålet er udformet således, går I pr. definition ud fra, at man har gjort y. Det svarer til at spørge: "Er du holdt op med at slå din kone og dine børn?". Uanset hvad man svarer, vil spørgsmålet være retorisk og så har man samtidig fortalt, at man slår eller har slået sin kone og sine børn.

Spørgsmålet bør i stedet være: "Har du nogensinde slået din kone eller dine børn?" - Dermed åbnes spørgsmåle således, at man ikke låser sig fast til kombinationen af, at man har slået både sin kone, og sine børn. Havde der stået "og", ville folk der potentielt set har slået sin kone eller sine børn, skulle svare nej. Da de ikke nødvendigvis har udøvet vold mod børn og ægtefælle. For slet ikke at nævne, at der snakkes ikke om andres børn, eller en eventuel samlever/partner/kæreste, som man ikke lever i registreret partnerskab med.

Så, når I spørger hvor højt man vægter, at en MacBook er kompatibel med Windowsapplikationer, og kan det samme som en Windows PC, er det ikke helt ligegyldigt, først og fremmest at se på hvilke applikationer, for slet ikke at nævne muligheden for at afvikle Windowsplatformen på en Mac.

Så bør spørgsmålet i stedet omformuleres til: "Vil du give flere penge, for tilsyneladende ingenting?" - hvilket de fleste ville svare nej til, med det samme.

Men når man laver en spørgeskemaundersøgelse, må spørgsmålene ikke være åbne til fortolkning og da slet ikke tvivlsspørgsmål.

Jeg kunne lige så vel have spurgt: "Hvad kører hurtigst, en rød bil eller en gul bil?" - De fleste ville mene, at spørgsmålet er helt i hegnet. Men når du så er nødt til at forklare, at du/I i virkeligheden mente: "Hvad kører hurtigst, en Ferrari eller en Lamborghini?" - Så ved folk hvilken bil vi snakker om. Men atter en gang, vil spørgsmålet være åben til fortolkning, da der jo er forskel på bilens alder, motorkraft og ikke mindst om bilen i det hele taget er i stand til at køre.

Så spørgsmålet er måske i virkeligheden, om I ikke selv er farvet af fordomme/forudanelser, og har stillet retoriske spørgsmål ud fra disse antagelser? Frem for en reel analyse af problematikken.

Især en kommentar som: "Altså, om man er i stand til at se bort fra det faktum at man betaler mere for en Mac, hvilket man gør" - Hvordan kan du foretage den vurdering, at man betaler mere for en Mac end for en PC? Hvilke modeller snakker vi om? Bærbar, stationær? Kvalitet? Holdbarhed og ikke mindst reparation?

Der er så uendeligt mange faktorer, at I ikke må så tvivl om, hvorvidt at folk kan besvare jeres spørgeskema, uden at I farver folk med retoriske spørgsmål.

Endnu et eksempel: "Hvad synes du om, at unge indvandrere slår på gamle damer?" - Er det alle unge indvandrere? Er det kun unge indvandrere der slår på gamle damer, eller er det også gamle indvandrere?

Så når I udformer jeres spørgsmål som I har gjort, så jow. Så vil retoriske spørgsmål pr. definition være baseret på antagelser. Hele idéen med et spørgeskema er jo netop, at komme antagelserne til livs eller bevise dem. Men I må ikke udforme spørgsmålene derefter.

Statestik er en farlig ting...


MNygaard
 
Overclocker
Tilføjet:
09-12-2008 14:24:24
Svar/Indlæg:
11/3
#27 :)

Nu synes jeg du begynder at komme med unødig kritik og opstille sammenligninger der ikke har noget med noget som helst at gøre..

****"Så bør spørgsmålet i stedet omformuleres til: "Vil du give flere penge, for tilsyneladende ingenting?" - hvilket de fleste ville svare nej til, med det samme. " ****

hvad mener du med dette ? At en Mac simpelthen er for dyr? har du noget statistik der der danner bagland for den udtalelse? Apple ville jo ikke sælge nogle MacBooks hvis den var for dyr, altså lægger folk vægt på andre ting end performance -Dette undersøger vi også. Og med den udtalelse underminerer du jo fuldstændigt hvad du skriver nedenfor?

*****Især en kommentar som: "Altså, om man er i stand til at se bort fra det faktum at man betaler mere for en Mac, hvilket man gør" - Hvordan kan du foretage den vurdering, at man betaler mere for en Mac end for en PC? Hvilke modeller snakker vi om? Bærbar, stationær? Kvalitet? Holdbarhed og ikke mindst reparation?*****

Dette er slet ikke noget du behøver forholde dig til. Stort set alle forhandlere af bærbare computere, der er værd at nævne, vil kunne fås billigere end en MacBook. Og holdbarheden afhænger alt for meget af hvordan den enkelte forbruger behandler sin bærbar, til at sammenligne holdbarhed. De er jo stort set lavet af de samme materialer. I øvrigt står der øverst i skemaet at undersøgelsen drejer sig om bærbare computere - samme som der står i topic.

Mht til prisen kan du jo være ligeglad med om jeg som forbruger tolker prisen på en mac som værende højere end de øvrige mærker? Intet af min personlige holdning kommer til udtryk i hverken undersøgelsen eller det færdige projekt. Igen- du kender intet til projektet eller problemstillingen, men bliver blot ydmygt spurgt om du kan undvære et minut af dit liv;)

hvis du synes spørgsmålene er så katastrofalt formuleret at du ser dig nødsaget til at sammenligne vores spørgsmål med invandrere der slår gamle damer, gule og røde biler og jeg ved ikke hvad, så ville jeg foretrække at du blot unlod at besvare skemaet ;)


Szhweiker
 
Overclocker
Tilføjet:
09-12-2008 14:27:43
Svar/Indlæg:
461/10
#27 :yes:


MNygaard
 
Overclocker
Tilføjet:
09-12-2008 14:33:47
Svar/Indlæg:
11/3
Bliver da snart lettere talblind af alt det her;)


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2008 14:45:37
Svar/Indlæg:
3332/33
#28 Jeg ser nu NoNigs post meget relevant, og det han mener med det (kort sagt) er at i ligger noget mere i jeres spørgsmål, end hvis de var neutrale. Jeg fristes til at sige i ligger ordene i munden på folk. Er det rigtigt tolket eller er jeg helt ude i skoven?


MNygaard
 
Overclocker
Tilføjet:
09-12-2008 14:54:37
Svar/Indlæg:
11/3
#31 Det er ikke min opfattelse, men man kan vist roligt sige at nogle spørgsmål kan tolkes på flere måder:)


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2008 14:56:04
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #28

Jeg tror nu ikke du skal frygte, at jeg er Mac-fjendtlig. De fleste som kender mig ved, at jeg er nok en af de største skabs-Mac-Wannabes på dette forum. Selv er jeg stor tilhænger af deres produkter, snarere end deres håndtering af kundeklager og servicering.

Grunden til at jeg går i klinch med spørgeskemaet er, at du forklarer spørgsmålene. Min pointe er blot, havde skemaet været udformet "korrekt", ville du ikke være nødt til at besvare de spørgsmål.

Mine sammenligninger er da, ville jeg selv mene, forholdsvis relevante, da de netop belyser problematikken ved spørgeskemaer. Det er en kunst, som de færreste mestrer. Det er ikke uden grund, at den slags tager tid at lære eller udforme.

Nu er det jo ikke fordi jeg kalder jer for imbecile tosser, men fordi jeg ønsker at forklare dig hvorfor folk måske kan stille spørgsmål ved den lettere nuancerede holdning i spørgeskemaet 🙂

-> #32

Præcis. Det er netop dét der ikke må ske 🙂


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2008 15:20:19
Svar/Indlæg:
2072/117
Jeg synes ikke man betaler mere for Mac...

Fastholder min første udmelding, Fejl 40, lav et nyt spørgeskema.
Om i gør det eller ej kan jeg være total ligeglad med.
Jeres opgave, jeres underviser der kan give lav karakter hvis de ser samme problem.

#33 Din post nummer 14900 😀


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2008 18:14:53
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #34

Det kan du have så ret i. Nu bad manden os jo også kun om at besvare spørgsmålene. Ikke komme med dumme kommentarer. Men hey. Det er jo et nørdforum. Vi kunne ikke holde k*ft, om så vores liv afhang af det.

... jeg ville i hvert fald ikke 😲

Hæh. Det er ca. 7 uger siden jeg ramte 14.000 - Så jeg når nok 15.000 inden jul, hvis mit tastatur ikke fejler inden 😛

- Det er jo egentligt ikke noget at være stolt af 😐 😴


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2008 18:38:21
Svar/Indlæg:
1317/46
For at følge op på NoNigs kritk, som jer enig, kritkikken handler principielt ikke om apple, men om den måde der stilles spørgsmål på.

Når jeg udfylder et spørgeskema fra Userneeds, så sidder jeg ikke tilbage og undrer mig over spørgsmålene på samme måde som i det her omtalte skema.

Et eksempel er spørsgsmålet om hvor meget jeg vil betale ekstra for design, indforstået estetisk design fordi mac tidligere er omtalt. Men design er mere og andet end udseende det er også funktionalitet valg af hardware placering af knapper og stik.Generlt er jeg ikke interesseret i at betale ekstra for visuelt design modsat de øvrige parametre, hvilket er grunden til at apple ikke interesserer mig.Men alt design taget i betrgtning, så er jeg villig til at betale op til computerens pris, fordi jeg aldrig ville købe en dårligt designet computer.

Bemærk dem der kommer fra dette forum vil formentligt opfatte det spørgsmålene på samme inforståede måde som i gør, men for andre non-it nørder, ... tak for kaffe

#27 Ferrari er hurtigst :)
#22 Korrekt, men det er trist når de kønne piger bliver tiltrukket af et stykke hvidt hårdt plastic med en indbygget hed Core2 processor i.


Clintin
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2008 18:43:10
Svar/Indlæg:
1317/46
#35 med den diskussion der kører her eller endnu bedre en mac vs pc diskussion så når du op på 15.000 inden i aften.