Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 20:28:10
Svar/Indlæg:
3332/33
Hejsa drenge.
Jeg er så småt gået igang med mit Studie Retnings Projekt og har valgt IT A som hovedfag og Innovation C som bifag.
Jeg tænkte så på om der ikke er nogen af jer smarte hoveder, der har nogle goder kilder, hjemmesider, et eller andet som er gode at hente "materiale" fra? Og her tænker jeg på noget omkring, hvor Moores lov er beskrevet "grundigt" og hvor det ikke er volapyk.
Der er jo wikipedia, men det ville være rart med en litteraturliste der er længere end én linie.
Jeg skriver selvfølgelig om andet end Moore, så det var bare, hvis der var en venlig sjæl der lige havde et godt hint 🙂
På forhånd tak.
/ Tenkin
Opgaveformuleringen:
"Moores lov" har gennem mere end 40 år kunnet anvendes til at beskrive hvorledes udviklingen er forløbet indenfor forskellige typer af hardware. Beskriv via nogle eksempler hardwareudviklinger, der kan beskrives via denne lov.
Analyser de forhold der, efter din mening, gør en computer "kraftig". Giv eksempler på forhold, der over tid "forælder" en computers ydeevne i forhold til de opgaver brugere ønsker computeren skal udføre.
Vurder den fremtidige udvikling indenfor hardware. Giv herunder en vurdering af om "Moores lov" også i fremtiden kan antages at kunne beskrive hardwareudviklingen.