SRP - Kilder til moores lov m.m.

Hyggehjørnet d.  08. december. 2008, skrevet af Tenkin
Vist: 412 gange.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 20:28:10
Svar/Indlæg:
3332/33
Hejsa drenge.

Jeg er så småt gået igang med mit Studie Retnings Projekt og har valgt IT A som hovedfag og Innovation C som bifag.

Jeg tænkte så på om der ikke er nogen af jer smarte hoveder, der har nogle goder kilder, hjemmesider, et eller andet som er gode at hente "materiale" fra? Og her tænker jeg på noget omkring, hvor Moores lov er beskrevet "grundigt" og hvor det ikke er volapyk.

Der er jo wikipedia, men det ville være rart med en litteraturliste der er længere end én linie.
Jeg skriver selvfølgelig om andet end Moore, så det var bare, hvis der var en venlig sjæl der lige havde et godt hint 🙂

På forhånd tak.

/ Tenkin

Opgaveformuleringen:
"Moores lov" har gennem mere end 40 år kunnet anvendes til at beskrive hvorledes udviklingen er forløbet indenfor forskellige typer af hardware. Beskriv via nogle eksempler hardwareudviklinger, der kan beskrives via denne lov.

Analyser de forhold der, efter din mening, gør en computer "kraftig". Giv eksempler på forhold, der over tid "forælder" en computers ydeevne i forhold til de opgaver brugere ønsker computeren skal udføre.

Vurder den fremtidige udvikling indenfor hardware. Giv herunder en vurdering af om "Moores lov" også i fremtiden kan antages at kunne beskrive hardwareudviklingen.
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 21:15:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Nu ved jeg ikke hvor "moderne" jeres undervisere er. Men bøger om emnet er som regel et godt udgangspunkt...

slp^

Superbruger
Tilføjet:
08-12-2008 21:52:53
Svar/Indlæg:
321/99
Bøger er NÆSTEN altid de bedste kilder..

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 21:54:14
Svar/Indlæg:
3332/33
#1 + 2

Giver jeg helt ret i, og var da også ovre på bibloteket i fredags for lige at snuse rundt, men ved ikke helt, hvad jeg skal gå efter. Og der er jo alligevel masser af materiale på nettet. Det var nu os bare, hvis der var en som kendte et godt sted 🙂

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 22:27:12
Svar/Indlæg:
1814/48
Tag et kig på Intel Museum og deres side om Moores Law, hvor de har samlet digitale kopier af hvad jeg tro du leder efter. Husk dog at være kildekritisk(det er jo et stort amerikansk firma der leverer)

http://www.intel.com/museum/ar...

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2008 22:30:11
Svar/Indlæg:
3332/33
#4 nice, takker 😀
prøver lige at kigge på det i morgen tidlig. men nu var moore jo medstifter af intel, så der burde ligge noget rigtigt i det 🙂

Razbojnik

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2008 02:24:49
Svar/Indlæg:
459/45
Berøver lige denne tråd!

Jeg mangler kilder til min SRP. Skal skrive om Wellington's liv, bedrifter og ledelse kontra Napoleon.. Nogen af jer der kender nogle sider hvor der er nogle førstehånds/primær kilder, såsom breve eller noter ?
(har valgt at bruge fagene, Engelsk A - Historie A)

På forhånd tusinde tak !