Besynderligt Vista netværksproblem

Diverse d.  09. december. 2008, skrevet af Johnny
Vist: 251 gange.

Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2008 12:06:56
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg er stødt på det en gang før, men sidder nu igen med en Vista maskine, der er ved at kvæle sig selv i forbindelser til netværket.

Når man beder den connecte til uni's netværk, viser den et sted ml 9 og 15 åbne forbindelser, og er tilsvarende hamrende sløv. Hvad dælen går det ud på?

Ipconfig/all viser at den har en del default gateways kørende, og størstedelen af dem er underligt nok mac adresser, hvor de norrmale gateways her på stedet er ip adresser.

Netværksnørd er jeg langt fra, så der er kun prøvet flg: Genstart, deaktivering af netkort, ip release/renew, sletning af forbindelsen, og ny opretning.

Intet af det har virket.

Sidste gang jeg oplevede det var det på en HP. Denne gang er det en Dell xps 1330, som normalt ikke laver den slags snot her på nettet. Resten af maskinerne i gruppen har ikke problemer, incl den ene Vista maskine vi har ud over Dell'en.

Findes der nogen der har en fiks ide?
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2008 12:16:59
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg havde præcist det samme problem på min maskine. Også når jeg var på uni. Jeg brugte mestendels dvalefunktionen og jeg har en idé om, at det er dér hunden ligger begravet. Når blot jeg slukkede/genstartede, havde jeg fin styr på det.

Det var dog ikke meget hjælp jeg fik til det, da holdningen (fra det 'kreative' personla) var, at mine ulyksageligheder skyldtes, at jeg havde en Windows-maskine. Særdeles konstruktivt, når nu 99,9 % af alle de velduftende studerende brugte Windows.

Problemet var aktuelt, når jeg kørte på trådløst derhjemme, satte maskinen i dvale og tændte den på uni, eller omvendt. Min løsning på problemet blev, at køre med kabel derhjemme indtil jeg - af en god grund - blev nødt til at genstarte eller lukke ned. Eller simpelthen bare genstarte/slukke, når jeg var på uni og med dødens pine, skulle bruge nettet.


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
09-12-2008 12:32:05
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg har godt nok set er helt normalt med Vista, men det er ikke problemet her. Den kobler fint nok på, den kobler bare for meget på 😛

Her (RUC) skælder de ikke folk ud for at køre med >Windows (hvad da også er latterligt!), men har bare ikke et svar på hvad faen der forregår at all..