Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2008 13:28:40
Svar/Indlæg:
6293/359
Jeg læste noget igår på ocz's supportforum, at der var en, som havde sat sine OCZ SSD i RAID0 på Marvell onboard SAS controlleren på sit ASUS P6T Del. og dermed fået 5-10 gange hurtigere performance ved læsning af små filer. Perfekt til OS. Så jeg afbestilte min Adaptec RAID 2405 controller for lige at spare lidt... 🙂
jeg prøvede så det samme - og den kan fint lave RAIDet i RAID0 med write through cache og 128kb stripe... Diskene i RAIDet er 2 x 32gb Patriot Warp v2 og de står som assigned og RAIDet er Online.
Men når jeg så exit'er menuen og rebooter, så starter controlleren i boot med at skrive at der er problemer med den virtuelle disk, i dette tilfælde mit nyoprettede RAID... jeg går så ind i raid-menuen igen og så står RAIDet som offline. Og alt hvad jeg gjorde var at genstarte
jeg har prøvet alle mulige indstillinger, writeback, forskellige stripes og ændre detection time osv... diskene bliver også fint fundet, men RAIDet er bare gået permanent offline lader det til. Det findes heller ikk i bios så jeg kan boote og så selvfølgelig heller ikke i en windows installation.
Jeg har læst i P6T del. manualen. Og der står at man ikke kan have sine SATA-diske i RAID og så samtidigt bruge SAS/Marvell controlleren... Det giver jo egentlig dødssødet til mine 3x250gb Seagate ES.2 som jeg lige nu har I RAID0 som lager/arbejds-drev (ikke backup, bare rolig 😉 )
Så hvad gør man? Får det til at virke på en eller anden måde og så sælger sine ES.2 diske. eller genbestiller den Adaptec og græder sig i søvn på vej ned til banken. 😀
/hygge
Mathis