hifi hørebøffer.

Diverse d.  09. december. 2008, skrevet af cornerrage
Vist: 672 gange.

cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2008 20:16:59
Svar/Indlæg:
3532/303
Hej derude.

Jeg er begyndt at lege med tanken om at få mig nogle kvali hørebøffer.
De skal bruges til en god miks af film, musik og en lille smule spil.
Budgettet er ikke fastsat endnu, men kan da afsløre at jeg overvejer at gå distancen op til fx akg k 701 som jeg dog stadig synes er lidt for krydrede.
Det må gerne være 5.1, men det er forudsat at det VIRKELIG lyder godt. Hellere nøjes med et godt stereo sæt end et middelmådigt sorround sæt.
Sennheiser har jeg så bestemt også kigget på, fx 595 modellen.
Kom med jeres bud og begrundelser :)
sjabnix
 
Overclocker
Tilføjet:
09-12-2008 20:44:17
Svar/Indlæg:
166/36
Hvilken genrer musik hører du mest og har du tænkt dig at få en hoved-forstærker til dem? - Hvis du ikke har tænkt dig at få en forstærker skal du kigge på nogen med lav modstand i (Ohm) for ellers får din computer det svært ved at få dem til at lyde ordenligt.

Hvis du ikke har tænkt dig at få en forstærker kan jeg klart anbefale dig HD 595 som du selv siger, den er virkelig lækker og de fleste computere kan sagtens trække dem, hvis man altså har et ordenligt lydkort (Ikke onboarded)

Man kan altid gå lidt højere også, og tage HD 600 / 650 (Nogenlunde de samme, det er smag og behag hvilke man synes lyder bedst). Sidder selv med 650 og de spiller virkelig dejligt, og er meget behalige at have på :)


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2008 21:17:32
Svar/Indlæg:
786/83
Hvad er dit budget?

Jeg så, at der var et par AKG 701 til salg på www.hifi4all.dk til 1.400 kr. for et par dage siden.


/Henrik


Hyl_dk
 
Overclocker
Tilføjet:
09-12-2008 22:25:34
Svar/Indlæg:
43/4
Jeg ville klart anbefale dig at tage et smut forbi HiFi-klubben og lægge øre til et sæt Goldring DR150: http://www.hifiklubben.dk/prod...