hifi hørebøffer.

Diverse d.  09. december. 2008, skrevet af cornerrage
Vist: 672 gange.

cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2008 20:16:59
Svar/Indlæg:
3532/303
Hej derude.

Jeg er begyndt at lege med tanken om at få mig nogle kvali hørebøffer.
De skal bruges til en god miks af film, musik og en lille smule spil.
Budgettet er ikke fastsat endnu, men kan da afsløre at jeg overvejer at gå distancen op til fx akg k 701 som jeg dog stadig synes er lidt for krydrede.
Det må gerne være 5.1, men det er forudsat at det VIRKELIG lyder godt. Hellere nøjes med et godt stereo sæt end et middelmådigt sorround sæt.
Sennheiser har jeg så bestemt også kigget på, fx 595 modellen.
Kom med jeres bud og begrundelser :)
sjabnix
 
Overclocker
Tilføjet:
09-12-2008 20:44:17
Svar/Indlæg:
166/36
Hvilken genrer musik hører du mest og har du tænkt dig at få en hoved-forstærker til dem? - Hvis du ikke har tænkt dig at få en forstærker skal du kigge på nogen med lav modstand i (Ohm) for ellers får din computer det svært ved at få dem til at lyde ordenligt.

Hvis du ikke har tænkt dig at få en forstærker kan jeg klart anbefale dig HD 595 som du selv siger, den er virkelig lækker og de fleste computere kan sagtens trække dem, hvis man altså har et ordenligt lydkort (Ikke onboarded)

Man kan altid gå lidt højere også, og tage HD 600 / 650 (Nogenlunde de samme, det er smag og behag hvilke man synes lyder bedst). Sidder selv med 650 og de spiller virkelig dejligt, og er meget behalige at have på :)


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2008 21:17:32
Svar/Indlæg:
786/83
Hvad er dit budget?

Jeg så, at der var et par AKG 701 til salg på www.hifi4all.dk til 1.400 kr. for et par dage siden.


/Henrik


Hyl_dk
 
Overclocker
Tilføjet:
09-12-2008 22:25:34
Svar/Indlæg:
43/4
Jeg ville klart anbefale dig at tage et smut forbi HiFi-klubben og lægge øre til et sæt Goldring DR150: http://www.hifiklubben.dk/prod...

De har lav nok impadans til at kunne trækkes af et alm lydkort, men har samtidigt hammer god lyd. Ekspedienten jeg snakkede med sagde det var det bedste man kunne få i det prisleje og man skulle lægge mindst det dobbelte hos andre mærker for at få samme lyd (fx sennheiser)

De reviews jeg læste inden jeg var forbi HiFi-klubben og købe mine var alle enige om at dette er super lyd til meget rimelige penge. Det blev sammenlignet med headsets til 2000-2500kr og stadig var det helt små detaljer de porienterede som forskelle. Jeg købte dem selv efter jeg havde mulighed for at give dem en prøvetur til en forstærker inden jeg købte og de er altså bare gode. Hvis du er vandt til "PC-headset" kan du godt glæde dig!

Det eneste negative jeg kan sige om at købe dette sæt er at du vil bande over dine dårligt indspillede MP3'er 😕 og derfor begynder man at overspille sin CD samling igen til mindst 320kbs eller evt "lossfree" format 🤣


KomAnton
 
Superbruger
Tilføjet:
10-12-2008 08:24:08
Svar/Indlæg:
78/3
Sennheiser er altid en mulighed, der går man sjældent helt galt i byen.

Mine sarte blomkålsører kan godt lide lyden af Grado - så hvis du kan finde en forhandler i nærheden hvor du kan lytte til forskellige Grado modeller er det en anbefaling.
Begrundelse: Grado er som Carlsberg 47, begge har en tendens til at få de inderste følelser frem i lyset ❤ 😲


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2008 09:54:12
Svar/Indlæg:
5410/123
Rage, der er kun én vej frem. Du skal ind og lytte til noget forskelligt og danne dig et billede af hvad du syntes lyder bedst / mest korrekt.

Der er mange der taler rigtigt godt om Sennheiser, men tager man mig som eksempel, så sidder de for det første ikke ordentligt på mit hoved og for det andet, så syntes jeg lyden er for hård og skarp. Diskanten skriger ind i mit øre og jeg sidder ikke med lysten til at læne mig tilbage, skrue op og bare sidde og nyde livet til Alter Bridge cd'erne løber ud.
Det er slet ikke fordi de ikke er detaljerede nok eller at de ikke laver nok bas eller what ever, de genere mig bare.... Derfor er du nød til at gå ind i en butik og selv danne dig et billede af hvad du bedst kan lide at have på og hvad du syntes lyder bedst for dig.


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2008 09:55:08
Svar/Indlæg:
5410/123
Btw. Hvis du køber dem her, så skal jeg lige låne dem i en uges tid 😀

http://www.hifiklubben.dk/prod...

De er fandme lækre og de er lige mig 🙂


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2008 19:19:19
Svar/Indlæg:
3532/303
Tak, tak og tak for svarene.
I første omgang bliver det uden forstærker, skal ha' et fornuftigt lydkort ved siden af først :)
Tror jeg har fået mig indskrænket til sennheiser/grado.
Har siddet en god rum tid med et par 555ere og synes virkelig de gav en god lyd samt en god komfort. Tror jeg skal prøve grados modeller før jeg tør købe en i hvertfald.
Hva musik jeg lytter til? Som Claus rigtigt nok nævner er det de gudelignende Alter Bridge der ryger mest igennem 2.1 sættet herhjemme. Ellers er det super bredt. En smule klassisk, bb king jazz/blues, choose1 tramp i ny og næ og ja.. næsten alt andet :) Dog mest rock(Og siden jeg er guitarist: ALT!!! med fed spade).
Tusind tak for de forløbige svar :)


KomAnton
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2009 18:12:14
Svar/Indlæg:
78/3
#7
Jeg er nysgerrig for en opdatering.
Har du lyttet på noget forskelligt ?
Har du købt noget - og hvad ?

Musik: Hvis du er til spade så tjek ham her hvis du ikke kender ham, han ved godt i hvilken rækkefølge strengene sidder 😲 :
http://www.youtube.com/watch?v...


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2009 09:59:46
Svar/Indlæg:
3532/303
jeg undskylder det sene svar, så ikke der var kommet noget i tråden :)
#7 ham bjørn har da ikke gjort meget andet end at fucke sangen op, prøv at lyt til alterbridges version, se DET er noget der dur.
Jeg endte med at løbe afsted med et par grado SR80, DET er noget der dur :)


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2009 10:48:38
Svar/Indlæg:
4120/115
Helt korrekt valg i mine øre! 😉


Sennheiser er slet ikke så gode som mange for det til at lyde somom... De er self. bedre og mere imponerende end meget af det Bilka crap der findes der ude. Men sammenlignet med andre high-end mærker, der falder de sku igennem, Synes helt ærligt ikke de er pengene værd, når man bla. kan få SR80 til omkring en tusse.

Er personligt komme til at grine en ejer af HD650 lige op i hovedet, da jeg hørte dem sammenlignet med Grado RS1, og det var ikke engang med vilje... Det er self. to forskellige prisklasser, men det er dog stadig det ypperste fra hver producent. Men det var helt gennemgribende hvor meget HD650 fik mudret lyden helt vildt. Havde sku nok forventet lidt mere af Sennheiser end det?


SR80'erne har en klassisk middle class hifi lyd, hvor bassen er boostet en lille smule, men det er overraskende lille kvalitets medsig forskel op til de større modeller, og SR80 er klart den model, hvor du får mest for dine penge! SR60 og dens puder er lidt for meget budget agtig.
Men personligt elsker jeg den åbne og frie lyd Grado kan lave, og har selv både SR80 og RS1 stående her hjemme 😉