-> #0
Eftersom du har en 22" skærm (og højest sandsynligt kører med opløsningen 1680x1050), ville det være det mest naturlige at sammenligne ud fra.
Det er, efter dagens "standarder" - med enkelte titler undtaget - ikke den vildeste opløsning. Så de fleste grafikkort vil fint kunne afvikle spil dér. Men blot for at sætte det hele op, så alle kan være med, så kan vi jo blot sige, at vi går efter højeste detaljegrad (AA).
Faktisk, så er 8800 GTX det "bedste" dér. Det yder omkring 5.6 % bedre end HD4850.
Slår vi AA fra, så vinder HD4850, med omkring 5.8 %
Kigger vi i stedet på opløsningen 1920x1200, med AA slået fra. Så vinder HD4850 med ca. 5.2 % Ser vi på samme opløsning, med AA slået til, så vinder HD4850 med omkring 2.5 %.
Så hvilket kort ville jeg anbefale?
Tjah. Med mindre du kan få fat i et 8800 GTX til spotpris, så ville jeg klart gå efter et HD4850 🙂
Men for at et 8800 GTX skal kunne betale sig, skal det ligge på en pris i samme omegn som HD4850. Altså små kr. 1.000,- Derudover, så har jeg lettere ved at acceptere HD4850, ene og alene pga. den nyere teknologi og evt. mindre støjniveau.
EDIT: Arh men fuck jeg er da en skovl 🤡
Jeg omformulerer lige: "Du beholder bare dit 8800 GTX" - med mindre du går efter ovennævnte argumenter 🙂