#22 Der er sku ikke noget galt med Kampsax 😛
Synes folk skal lade være med at pive over SU'en og at der er loft over hvad du må tjene. Ja selvfølgelig kunne den godt være højere, og det ville også være godt hvis man kunne arbejde alt det ved siden af man ville. Men prøv lige at tænke over det, du får betalt en uddannelse som løber op i mange tusinde kroner PLUS at du tilmed får et tilskud til et sted at bo og leveomkostninger.
Selv om du ikke har rige forældre eller arbejder meget ved siden af, kan det sagtens lade sig gøre at overleve alligevel, hvis man altså bare ikke går i byen hver weekend eller på restaurant hver 2. øjeblik. Der er intet i vejen for at du kan få en uddannelse, lige meget hvilket samfundslag du kommer fra.
Det er altså ikke mange lande hvor du får noget der bare ligner hvad vi får i Danmark, har en veninde i USA, og det er da kun fordi hendes forældre har pengene til det at hun ikke har en gigantisk studegæld...
Og jo, jeg ved godt hvad jeg snakker om. er selv på SU og bor tilmed på et PKS kollegiet i Nordsjælland...
Men nu, tilbage til topic. #0, du skal kun betale SU'en du har fået tilbage. Hvis du har tjent 30'000 for meget vil jeg tro du skal betale SU for 2 eller 3 måneder tilbage.
Tricket med at vælge SU fra og så dobbeltklippe senere kunne du vist godt have brugt, (for sent nu desværre) men det bliver afskaffet fra næste sommer. (på grund af SU forliget)