NorthQ 3312BLA giant UFO PWM Control ??

Luftkøling d.  12. december. 2008, skrevet af michaelnacho
Vist: 375 gange.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
12-12-2008 02:43:51
Svar/Indlæg:
281/74
Hej

Jeg overvejer at købe sådan en NorthQ 3312BLA giant UFO.

Men der er sådan en manual justering af blæser hastigheden. Men jeg tænkte på om ikke man kan skrue helt op og så sætte det der PWM Control til i BIOS? Nu har jeg hverken købt bundkortet eller køleren endnu men meget rart at vide om man kan. Skal være så lydløst så muligt.

Det skal sidde på et Gigabyte GA-E7AUM-DS2H mobo med en Core 2 quad på.

Jeg har søgt på nettet men kan ik finde noget om det.

Jeg havde kig på den her også. Zalman CNPS8700 NT http://www.zalman.com/ENG/prod...

Men der er konstant blåt lys i så det kan jeg ik bruge når det skal være til HTPC. så ska der sku være mørkt hehe.

Men den har nemlig automatisk blæserstyring via bios.

Men skal man virkelig have en speciel blæser for at bios kan styre det?

Håber i kan hjælpe. For kan jo se at den jo nok ellers passer meget godt til mit formål: http://www.tweak.dk/tests2.php...

På forhånd tak.
michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
12-12-2008 02:58:04
Svar/Indlæg:
281/74
Lavede lige en søgning her på siden og folk virker ikke så glade for den NorthQ der.. ??

Det er en Core 2 Quad 8200 2,33 GHz jeg har bestilt. Måske det er for overdrevet til HTCP?

Problemet med cpu blæser er at den ikke må være højere end 68mm da det skal monteres i et Silverstone LC19 Kabinet som er rimelig slim.

Hvad siger i gutter?

Hvad er det bedste at gøre.. Finde en anden og bedre blæser? uden lys tak. Men hvad for nogle? jeg kan ik finde noget der ellers kan være der.

Eller beholde blæseren og bytte cpu til en core 2 duo istedet? Vil det mon hjælpe? De laver måske ikke ligeså meget varme?

Computeren skal bruges til Media Center. Se Bluray osv..

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
12-12-2008 12:18:38
Svar/Indlæg:
281/74
Ingen der kan hjælpe?

Ville være nice at vide idag hvad jeg gør. For så kan jeg returnere den cpu og køre ud og købe en anden. Ville gerne have det op og køre her i weekenden.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2008 12:40:20
Svar/Indlæg:
4536/104
Køb en termelrigth lowprofile køleprofil, og sæt en blæser med blæserstyring på, så skulle dit problem være løst, dog ved jeg ikke lige om der findes løse blæsere der kan styres via bios, ellers må du nøjes med en løs udvendig blæserstyring,

termelrigth laver dog utroligt gode og effektive lave køleprofiler, or er klart en af cpu´kølernes ubestritte konger, sammen med coolermarster imo, Hyper6 var der sku ingen ting der slog i gamle dage, samme gælder dog med Termelright XP120 og Xp90, eller hva de nu hed i de gode gammle sokket 754/939 dage.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
12-12-2008 12:52:07
Svar/Indlæg:
281/74
Jeg har godt luret på Thermalright, men kan ikke se nogen som er under de 68mm som der max er plads til i mit kabinet?

http://www.edbpriser.dk/Produc...

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
12-12-2008 16:18:23
Svar/Indlæg:
281/74
Nå men nu har jeg sku købe en core 2 duo 8400 istedet for og så den northQ køler. så må jeg sku se hvordan det kommer til at køre.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2008 16:31:34
Svar/Indlæg:
8762/174
Hvorfor bruger du ikke bare boxkøleren?

For den North-Q er ikke meget bedre dertes kølere i ufo serien er mildest talt ikke specielt gode og især ikke til en quad core cpu det kan gå med en dual core men ikke en quad

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
12-12-2008 18:26:28
Svar/Indlæg:
281/74
Hej Rasmus

Da jeg kom hjem og åbnede kassen var jeg også overrasket over at se hvor lave oem køleren er. Den er jo halvt så lav som til Quad cpu'en.

Og folk på edbpriser skriver at den ikke larmer. Så jeg har sådan set også tænkt mig at levere den NorthQ blæser tilbage og så bare bruge intel køleren der fulgte med 🤡

Men har søgt lidt og kan ikke finde nogen specs der viser hvor meget den larmer.

Men da både blæser og mobo undstøtter smart fan control så tror jeg sku det bliver en udemærket løsning.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2008 19:10:51
Svar/Indlæg:
8762/174

Boxkøleren er også med PWM styring så den sætter selv hastigheden alt efter varmen 🙂

Og ja de nye boxkølere til bla 45 nm cpuer er noget mindre ca halv tykkelse

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
12-12-2008 19:13:21
Svar/Indlæg:
281/74
yir.. det er kanon. Så mangler jeg bare de rigtige ram til svinet. Har oprettet en anden tråd med det 🙂 Kæft jeg glæder mig til at få det her op at køre hehe..