instruktionsbog mazda 2. ingen medfulgte??

Hyggehjørnet d.  12. december. 2008, skrevet af Drunken
Vist: 1089 gange.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2008 10:17:44
Svar/Indlæg:
1107/258
har stadig ikke set skyggen af den bog selvom det nu er snart 3 uger siden jeg købte bilen.... lidt irriterende,, ville høre om hvad folk mener om dette ? troede den SKULLE følge med bilen uanset hvad.. han siger bare hele tiden at den er i restordre (sælger i butikken) hva faen stiller jeg op med det ?? er jo en milliard små ting jeg ikke har 100% tjek på og orker ikke at ringe om hver en enkelt ting.. og vil da ikke lave unødig skade på bilen grundet uvidenhed,,

hvad har i af erfaringer om køb af ny bil ?
og hvad syntes i den maksimale grænse er på ventetid på sådan en bog ?

syntes snart det er ved at være for ringe at de ikke engang kan finde en til mig men alligevel sælge bilen og så først gøre mig opmærksom på det når man mere eller mindre sidder i den klar til afgang og med 2 børn spændt i autostole etc..

Ole mathiesen er stedet den er købt i Taastrup-
iteks

Overclocker
Tilføjet:
12-12-2008 13:00:10
Svar/Indlæg:
58/2
Derfor man ikke køber mazda, ej

Du kunne prøve en anden forhandler, hvis der ligger en i nærheden. Eller ringe til hovedkontoret og få dem til at sende en.

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2008 13:04:47
Svar/Indlæg:
638/62

Hmm, nu er det jo en lille ting, men kan godt forstå du er irriteret..! Synes du skal bede ham om at pille en ud af en anden bil til dig, det kan sku ikke være så svært!

Meeen... så længe du ikke er i tvivl om det er en diesel eller benzin går det nok! :) Biler nu til dags er heller ikke så sarte hvad angår tilkøring, men var det mig ville jeg ikke over 3500 omd/m de første 3000-5000 km, og ville også skifte olie derefter!

Tillykke med bilen forresten, den er nu en af de bedste minibiler i dk (til en fornuftig pris også).

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2008 14:43:00
Svar/Indlæg:
20170/383

omdr er sådan set ikke det væsentligste når man kører en motor til. Den må bare ikke sejtrække 🙂 så hellere lidt højrer omdr og den så ikke er alt for anstrengt.

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2008 15:04:20
Svar/Indlæg:
638/62

Okay lad os sige du ikke skal belaste motoren unødvendigt så... hvilken jeg vil mene man også gør hvis man kører motoren FOR højt op i omdrejninger eller starter med højeomdrejninger... 3500 var nok lidt lavt sat og de første 3000 - 5000km var nok lidt højt. Men hvis man f.eks. kører på motorvej med over 4000 omdr. i lang tid med en spritny motor bliver tilslidningen ikke varieret nok.

Det allerførste stykke tid skal man altså gerne undgå at kører i samme hastighed (hurtigt eller langsomt) i for lang tid af gangen, for at tilkører motoren bedst.

Er vi enige hehe? :P

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2008 15:05:06
Svar/Indlæg:
2620/327
#3 Jep, ikke for høje omdrejninger, og ikke for lave. Og så ellers lidt varieret kørsel.

#0 Jeg synes også, det er meget ringe, at den mangler...

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2008 15:15:54
Svar/Indlæg:
1107/258
tja, ka prøve og snakke med sælger igen og derefter finde en anden mazda biks og høre dem ad.
:(