Men ved bare ikk hvad der er en fordel og hvorfor? ☹
Har fået læst mig frem til at en 230 volt kan du jo selvfølgelig "glemme" at tænde, og en 12volt starter samtidig med computeren, men kan bare ikk komme over at der virkeligt ikk er mere forskel? Det er jo betydeligt flere volt vi snakker om? 😲
Den første trækker lidt flere ampere for at yde det samme - og det er en ren tilfældighed at der er forskel i ydelsen på de to modeller.
Den primære årsag er at der til stadighed ikke er nogle pumper "beregnet" til vandkøling af PC'er - kun pumper som fra starten har været tiltænkt et andet markedssegment, men så senere er tilpasset til netop det her. Det er jo andre ting som nørder lægger vægt på end folk der arbejder med vandkøling af strømforsyninger eller lignende - og det kunne sagtens være fra det marked at de fleste pumper kommer fra.
Der har før været en Eheim 1048 som både fandtes i en 12v og en 230v udgave - og deres ydelse skalerede 100% ens...
tak for et sprog jeg kan følge med i, de 3 andre tabte mig godt nok med vekselspænding og jævnspænding for kan squ ikk lige finde ud af hvordan det passer ind til mit spørgsmål om ydelse :no:
Men altså ja vi ligger i det der 300-400 kroners leje, og jeg vil hellere have lydløst end at kunne hive de sidste 10-20 mhz ud af min cpu hvis du kan følge mig 🙂
Men har hørt at pumper i resevoir (har allerede købt et singel bay resevoir til at lette påfyldning osv) men at de ikke larmer så meget, da meget af lyden bliver optaget i vandet, er det rigtigt eller?
Ja men resevoiret jeg har købt er allerede monteret med fittings til 12 mm slanger; Den her type; ¼" BSPP (G1/4)
Men jeg har hørt lidt om at man kunne få noget push on/in, men er squ ikk rigtigt med på hvordan det fungere? Er det bare en form for kobling eller er jeg helt forkert på den?
Altså ligesom at skrue et bruser hoved fast på en slange agtigt? 🙂
og forresten, er der nogen fordel med 6,8,10,11 eller 12 mm slange? Altså kan regne ud der kan løbe mere vand igennem nu tykkere den bliver, men i sidste ende er det jo kølingskomponenterne som sidder begrænsningerne?
Hvis du vælger den LAing pumpe så kan du kun bruge 10mm ID slange. Men eftersom du allerede har et reservoir så ville det nok blive mit valg, det er altså en noget kraftigere pumpe end den XSPC.
ja har nemlig set dem, men kombinere man dem så med push in fittings, som sådan et låsesystem? 🙂
altså foreksempel push in på kølehovedet og push on på slangen, så man har sådan en form for "koblings" lås hvis du kan følge med i hvad jeg snakker om? 🤣
Hvis du vælger den LAing pumpe så kan du kun bruge 10mm ID slange. Men eftersom du allerede har et reservoir så ville det nok blive mit valg, det er altså en noget kraftigere pumpe end den XSPC.
Hvad mener du med en ID slange? 😲 en slange er vel bare en slange eller*?
har kølehovedet, købte et brugt delta v1 af riska og resevoiret så har da ihvertfald lidt af en start her 🙂
Mangler faktisk kun et nyt kabinet og radiator så er jeg rullende 🙂
Men overvejer om en dual ikk kan klare mosten og så eventuelt opgradere videre til et singel eller erstatte dual med en trippel hvis jeg kan få klemt det ind i det stakkels cm ATCS 840 🤣
altså første gangs prøve stadie så ligger ikk over 1000kr..... har indtil videre brugt 500kr cirka og mangler kun køler, fittings, slanger og vandet (har selv demi vand stående)
Så syntes da det går frem ad :yes:
Edit; og ja kun cpu indtil videre, skal bare have prøvet og se om det er noget for mig 😛