Jeg overvejer at udskifte mit nuværrende system ud med et Rampage II + i7 CPU... Jeg er dog meget i tvivl om hvilke ram jeg skal vælge. Det jeg er mest interesseret i er at de skal være så OC venlige som overhovedet muligt og at det er 2 x 2 gb moduler... Prisen er mere eller mindre ligemeget... Hvad skal man vælge?
tjaa nu har jeg haft nogle sæt af patriots og de clocker rigtig godt..dem jeg har i nu er ddr3 1333mhz de oc"er nemt til 1700mhz og deres 1600mhz fik jeg uden problemer op på 1850mhz uden at prøve at gå højere
Highest RAM Frequency Reached : Nº 1 : over@locker886 OCTeamHungary reached 1341.2 MHz with 1024 MB of Kingmax Memory [Details]
Det du mener er er nok nærmere 925mhz uden problemer.....
Derudover er i7 ikke så vilde til at få ram helt op og ringe, såvidt jeg er orienteret.... Derved er en tre stænger med nogle halvbillige elpida tilstrækkeligt... - Hvis du vil have bedste ram, til i7, skal du nok have fat i D9GTS eller D9JNM, sidstnævnte har bare ofte fejl, begge klarer stramme timings ved lav vdimm, hvilket på nuværende tidspunkt er at anbefale med i7, idet ingen har fundet ud af hvilken spænding som er farlig for imc.... En ting er dog sikkert, den skalerer med vdimm i øjeblikket, ikke individuelt
Det er indtil videre de stænger jeg har set clocke bedst til i7. De fås også i 6GB version (skulle lande i DK den 18.): http://www.komplett.dk/k/ki.as...