hej hvad kan der være galt jeg ville installere win xp på en gammel computer men den går bare i sort skærm lige pludselig grafikkortet er et Geforce 8600 og virker optimalt da det lige er tagt fra en anden computer : ) jeg har testet med flere forskelleige ram moduler og flere forskellige harddisker heriblandt både SATA og ATA men den gør det samme ved begge jeg har tjekket der er strøm til alt det virkede i onsdags men nu kan jeg simpelthen ikk få det til og virke hvad kan der være galt : )
På hvilket tidspunkt af opstarten går den i sort ? Går ud fra at du checket, at alle stik og ledninger sidder på som de skal, tænker specielt på power on, reset på bundkort
Har prøvet det et par gange. Prøv at rense cd'en Prøv at kontrolere om bios er sat rigtigt op. Prøv at resette bios Prøv at bruge en anden XP cd Kontroller kabler og stik en gang mere, de rykker sig af og til løse af sig selv :)
Geforce 8600 ? Det er vel ikke lige hvad man kalder stort nu om dage 🙂 Men prøv da med et andet grafik kort, hvis du har et sådant. Prøv evt at give grafik kort lidt mere volt i bios
Så må du på den med fejlfinding. Er de/den disk/e du prøver at installere på formaterede ? Kan undertiden giver problemer hvis man prøv at gen-installere XP på en disk der allerede er partioneret. Har grafik kortet ikke fat ? Nu er det vel ikke et AGP kort du prøver at sætte i (joke)
jeg prøvede lige og tage en harddisk der var installeret win xp på og den kunne sagtens starte xp op 2 min efter går farverne bare ud og det ser ud fx når man går ind i et spil sådan en sort skærm altså den går ikke helt ud